Zamknij
Raporty

Najbardziej dochodowe formaty TV 1p 2015r.

Witold Sokołowski

Najbardziej dochodowe formaty TV 1p 2015r.

Seriale, filmy fabularne oraz filmy i seriale dokumentalne to trzy najbardziej dochodowe kategorie w polskich stacjach TV – wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez dom mediowy Lowe Media. W pierwszej połowie 2015 r. przysporzyły one telewizjom ponad 900 mln zł reklamowych pieniędzy! Największą dynamikę wzrostu zanotowała kategoria „Reality show”, a spektakularny spadek „Telenowele”.

W TOP10 najbardziej dochodowych kategorii telewizyjnych w pierwszej połowie 2015 r. znalazły się: „Seriale” - 460.9 mln zł, Filmy fabularne” - 267,4 mln zł., „Filmy dokumentalne” - 186,5 mln zł., „Reality show” - 88,1 mln zł., „Filmy/seriale animowane dla dzieci” - 84,5 mln zł., „Prognoza pogody” - 82,0 mln zł., „Wiadomości” - 67,8 mln zł., „Wiadomości i magazyny sportowe” - 62,5 mln zł., „Programy rozrywkowe dla dorosłych” - 58,3 mln zł., „Wywiady” - 47,1 mln zł. Łącznie kategorie z listy TOP10 wygenerowały w pierwszym półroczu 2015 r. aż 1,4 mld zł. przychodów.

Pierwsza trójka z tej listy („Seriale”, „Filmy fabularne” i „Filmy dokumentalne”) nie zmienia się od 4 lat. - Na szczególną uwagę zasługuje kategorii, która zajmuje trzecią pozycję. Należą do niej między innymi seriale typu „Auto reaktywacja”, „Salon sukien ślubnych”, „Jak to jest zrobione”, „Gorączka złota”, „Fani czterech kółek”, „Aukcja w ciemno” i wiele innych, które emitowane są głównie na stacjach tematycznych. Dzięki efektowi skali tworzą one od lat kategorię, które regularnie trafia do TOP3 najbardziej dochodowych kategorii programowych – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, Senior Media Planner/Buyer w Lowe Media.

Największym „wygranym” (notującym najlepszą dynamikę wzrostu przychodów) były w ostatnich latach programy typu „reality show”. W latach 2012-2014 ich pozycja wzrosła o 7 szczebli z 11 miejsca w 2012 r., do czwartego w 2014 r.

W 2015 r. sukces odniosły także programy z kategorii „Inne programy rozrywkowe” (np.: „ Mali Giganci”, „Żony Hollywood” czy „You can dance”). Odnotowała ona spektakularny skok (zmiana in plus w pierwszej połowie 2015 r. względem pierwszej połowy 2014 r. aż o 13 pozycji.).

Wielkim przegranym jest natomiast kategoria „Telenowele fabularne”. Pomiędzy rokiem 2011 – 2014 to ona „straciła” najwięcej. W 2011 r. pod względem przychodów plasowała się na 9 miejscu, zaś w 2014 dopiero na 17!

Trend spadkowy dotyczy także kategorii „teleturnieje”. Od 2011 do 2014 spadła ona pod względem przychodów z reklam o 5 pozycji (z 14 na 19). W latach wielkich wydarzeń piłkarskich (Euro 2012,  MŚ Brazylia 2014) rośnie wyraźnie popularność kategorii „Transmisje sportowe mecz piłki nożnej”.


Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...