Zamknij
PR w mediach

Najgorsza (najlepsza) reklama roku?

Witold Sokołowski, 2011-10-19 13:51:30

Najgorsza (najlepsza) reklama roku?

Jakiś czas temu zastanawiałem się dlaczego świat prezentowany w reklamach jest tak mdły i mało przekonywujący. Większość z nas wie, jak to jest obudzić się następnego dnia z kacem, a nieliczni pamiętają zapewne jeszcze co to znaczy nosić pieluchę pełną... ekskrementów. Tymczasem wielu przekazom reklamowym wyraźnie brak życiowej dosłowności.

Puls Biznesu uzmysłowił mi, że nie do końca to prawda. Istnieją reklamy, które nie unikają tabu i nie stosują się do reguł tzw. poprawności politycznej. Niestety, rzadko mają okazję przebić się do mediów mainstreamowych. Wzbudzają taki poziom obrzydzenia lub dyskomfortu u respondentów, że pozostaje im tylko udział w konkursach lub emisja na niszowych portalach internetowych. Właśnie w takim konkursie the Consumerist zwyciężyła niedawno reklama pieluch Luvs.

Fabuła reklamy (szkoda, że tylko animowanej) ukazuje rywalizację trzech niemowlaków. Każdy z nich ma za zadanie zrobić jak największą kupę. Zwycięża ten, którego pielucha okaże się najpojemniejsza i najbardziej wytrzymała. Reklama Luvs (32%), w konkursie na najgorszą reklamę, w pokonanym polu zostawiła takie marki, jak AT&T (24%), Summer's Eve (18%), AT&T/Samsung (14%), czy Geico. Szczegóły na stronie Consumerist.com.

Warto dodać, że marka Luvs należy do P&G, tak samo jak marka Pampers. P&G na rynku amerykańskim rywalizuje głównie z pieluchami Kimberly-Clark.

 

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...

Kiedy rzecznik prasowy staje się niedorzecznikiem, wtedy najbardziej szkodzi firmie" - Wiesław Gałązka