Zamknij
PR w mediach

Najgorsza (najlepsza) reklama roku?

Witold Sokołowski, 2011-10-19 13:51:30

Najgorsza (najlepsza) reklama roku?

Jakiś czas temu zastanawiałem się dlaczego świat prezentowany w reklamach jest tak mdły i mało przekonywujący. Większość z nas wie, jak to jest obudzić się następnego dnia z kacem, a nieliczni pamiętają zapewne jeszcze co to znaczy nosić pieluchę pełną... ekskrementów. Tymczasem wielu przekazom reklamowym wyraźnie brak życiowej dosłowności.

Puls Biznesu uzmysłowił mi, że nie do końca to prawda. Istnieją reklamy, które nie unikają tabu i nie stosują się do reguł tzw. poprawności politycznej. Niestety, rzadko mają okazję przebić się do mediów mainstreamowych. Wzbudzają taki poziom obrzydzenia lub dyskomfortu u respondentów, że pozostaje im tylko udział w konkursach lub emisja na niszowych portalach internetowych. Właśnie w takim konkursie the Consumerist zwyciężyła niedawno reklama pieluch Luvs.

Fabuła reklamy (szkoda, że tylko animowanej) ukazuje rywalizację trzech niemowlaków. Każdy z nich ma za zadanie zrobić jak największą kupę. Zwycięża ten, którego pielucha okaże się najpojemniejsza i najbardziej wytrzymała. Reklama Luvs (32%), w konkursie na najgorszą reklamę, w pokonanym polu zostawiła takie marki, jak AT&T (24%), Summer's Eve (18%), AT&T/Samsung (14%), czy Geico. Szczegóły na stronie Consumerist.com.

Warto dodać, że marka Luvs należy do P&G, tak samo jak marka Pampers. P&G na rynku amerykańskim rywalizuje głównie z pieluchami Kimberly-Clark.

 

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

(PR) Tak właśnie oględ­nie nazywa się dzisiaj obietnice wy­borcze, w XIX i XX wieku określane jako kiełbasa wyborcza, a za komu­ny właśnie jako propaganda sukce­su - Józef Szaniawski, Nasz Dziennik