Zamknij
PR w mediach

(Nie) etyczny PR w Poznaniu?

Witold Sokołowski, 2011-09-08 15:44:24

(Nie) etyczny PR w Poznaniu?

Poznań to jedno z najbardziej aktywnych medialnie miast w Polsce. Wystarczy wymienić inicjatywy, o których głośno w ostatnim czasie: powstanie Konsorcjum Marki Poznań, kampania Inspired by Poznań. Okazuje się, że włodarzom miasta to za mało i postanowili zatrudnić agencję PR. Pomysł sam w sobie dobry - profesjonalistów nigdy dość, ale wybór agencji wzbudził już kontrowersje. Głos zabrały w tej sprawie i Rada Etyki PR i ludzie branży. Teraz do głosu doszły media.

Przedmiotem sporu jest agencja Eskadra Publica z Warszawy (prezes Adam Łaszyn), a dokładnie zapisy w dokumentacji przetargowej dot. obsługi medialnej miasta. Sprawa podzieliła środowisko PR. Chociaż wiele osób zwracało uwagę na klauzulę, że agencja ma zagwarantować min. 350 publikacji w mediach ogólnopolskich, dr Dariusz Tworzydło – przedstawiciel Rady Etyki PR - nie widzi w treści dokumentu niczego nieetycznego. Inaczej sądzi dr Monika Kaczmarek-Śliwińska, wg której klauzula taka może być próbą przywrócenia niedobrych standardów, z którymi branża od lat walczy.

„Agencje, które przystąpiły do przetargu nie negocjując zapisów umowy wraz integralnymi załącznikami, zgodziły się na budzący wątpliwości zapis o minimalnych efektach swojej pracy dot. liczby publikacji, co stanowi naruszenie zapisów etycznych obowiązujących branżę public relations.” - pisze Kaczmarek-Śliwińska w zdaniu odrębnym do opinii REPR.

Ciekawostkę stanowi też fakt, że w magistracie Poznania od dawna działa biuro promocji, biuro kształcenia relacji społecznych, a nawet biuro prasowe. Nasza redakcja również może potwierdzić, że w porównaniu do innych ośrodków z Poznania płynie nad wyraz dużo informacji o treści autopromocyjnej. Zatrudnienie dodatkowej agencji, która będzie dublować część obowiązków obecnego personelu wzbudza więc zaciekawienie.

Można na to spojrzeć jednak i z innej strony. Jak powiedział Borys Fromberg, wiceszef biura promocji Poznania, w wywiadzie dla gazety Polska Głos Wielkopolski: "(...) miastu jest potrzebny cały system komunikacyjny, np. systematyczne newslettery i kompleksowa informacja o całości realizowanych przez miasto projektów.". Agencja może więc przejąc rolę swoistego koordynatora nad obsługą medialną realizowanych przez miasto projektów, dołożyć do tego własne doświadczenie i niezbędne narzędzia.

Współpraca między agencją Eskadra Publica a Poznaniem potrwa do połowy grudnia 2011. Koszt to 232 tys. zł. O połowę mniej niż proponowało konkurencyjne konsorcjum firm Ecorys i OnBoard PR.

Jeden cel został już osiągnięty: o mieście mówi się dużo. Ale, czy o taki rozgłos chodziło?

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

"Duża gotówka, niecała stówka!" - nowa kampania produktowa Kasy Stefczyka

6 marca 2017 r. ruszyła nowa kampania Kasy Stefczyka. Tym razem bohaterowie znani z poprzednich spotów ...

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków ...

Kiedy rzecznik prasowy staje się niedorzecznikiem, wtedy najbardziej szkodzi firmie" - Wiesław Gałązka