Zamknij
PR w mediach

(Nie) etyczny PR w Poznaniu?

Witold Sokołowski, 2011-09-08 15:44:24

(Nie) etyczny PR w Poznaniu?

Poznań to jedno z najbardziej aktywnych medialnie miast w Polsce. Wystarczy wymienić inicjatywy, o których głośno w ostatnim czasie: powstanie Konsorcjum Marki Poznań, kampania Inspired by Poznań. Okazuje się, że włodarzom miasta to za mało i postanowili zatrudnić agencję PR. Pomysł sam w sobie dobry - profesjonalistów nigdy dość, ale wybór agencji wzbudził już kontrowersje. Głos zabrały w tej sprawie i Rada Etyki PR i ludzie branży. Teraz do głosu doszły media.

Przedmiotem sporu jest agencja Eskadra Publica z Warszawy (prezes Adam Łaszyn), a dokładnie zapisy w dokumentacji przetargowej dot. obsługi medialnej miasta. Sprawa podzieliła środowisko PR. Chociaż wiele osób zwracało uwagę na klauzulę, że agencja ma zagwarantować min. 350 publikacji w mediach ogólnopolskich, dr Dariusz Tworzydło – przedstawiciel Rady Etyki PR - nie widzi w treści dokumentu niczego nieetycznego. Inaczej sądzi dr Monika Kaczmarek-Śliwińska, wg której klauzula taka może być próbą przywrócenia niedobrych standardów, z którymi branża od lat walczy.

„Agencje, które przystąpiły do przetargu nie negocjując zapisów umowy wraz integralnymi załącznikami, zgodziły się na budzący wątpliwości zapis o minimalnych efektach swojej pracy dot. liczby publikacji, co stanowi naruszenie zapisów etycznych obowiązujących branżę public relations.” - pisze Kaczmarek-Śliwińska w zdaniu odrębnym do opinii REPR.

Ciekawostkę stanowi też fakt, że w magistracie Poznania od dawna działa biuro promocji, biuro kształcenia relacji społecznych, a nawet biuro prasowe. Nasza redakcja również może potwierdzić, że w porównaniu do innych ośrodków z Poznania płynie nad wyraz dużo informacji o treści autopromocyjnej. Zatrudnienie dodatkowej agencji, która będzie dublować część obowiązków obecnego personelu wzbudza więc zaciekawienie.

Można na to spojrzeć jednak i z innej strony. Jak powiedział Borys Fromberg, wiceszef biura promocji Poznania, w wywiadzie dla gazety Polska Głos Wielkopolski: "(...) miastu jest potrzebny cały system komunikacyjny, np. systematyczne newslettery i kompleksowa informacja o całości realizowanych przez miasto projektów.". Agencja może więc przejąc rolę swoistego koordynatora nad obsługą medialną realizowanych przez miasto projektów, dołożyć do tego własne doświadczenie i niezbędne narzędzia.

Współpraca między agencją Eskadra Publica a Poznaniem potrwa do połowy grudnia 2011. Koszt to 232 tys. zł. O połowę mniej niż proponowało konkurencyjne konsorcjum firm Ecorys i OnBoard PR.

Jeden cel został już osiągnięty: o mieście mówi się dużo. Ale, czy o taki rozgłos chodziło?

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Można powiedzieć, że Lech Kaczyński nigdy nie był mistrzem photo opportunity - Wojciech Jabłoński, UW