Zamknij
PR w mediach

Nie taki PR-owiec straszny, jak go malują

Witold Sokołowski, 2011-10-10 13:25:46

Zawód PR-owca nie był ulubioną profesją w czasach mojego dzieciństwa. Dzieci marzyły o tym, by zostać strażakiem, policjantem lub kierowcą ciężarówki. Podobnie jest i dziś. PR-owiec rzadko kojarzy się z czymkolwiek. Większość społeczeństwa po prostu nie rozumie, czym taki ktoś się zajmuje, a obraz samej branży jest odzwierciedleniem przekazów medialnych. Nie zawsze zresztą obiektywnych.

PSPR zlecił PRESS Servisowi zgłębienie powszechnej opinii na temat zawodu PR-owca. Ku zaskoczeniu samego środowiska stosunek do profesji PR jest w większości neutralny (58%), a nawet pozytywny (36%). To dziwne, zważywszy na fakt, że pojęcie PR-u ma w mediach wydźwięk często pejoratywny i używane jest wymiennie z czarnym PR-em. Ważne, że o Public Relations pisze się dużo - od września 2010 do sierpnia 2011 aż 23 tysiące materiałów. Pytanie, czy satysfakcjonująca jest jakość tych publikacji.

Z mediów wyłania się wizerunek piarowca jako osoby kreatywnej, błyskotliwej i ambitnej. Najwięcej materiałów dotyczy pracy w zawodzie, jego zalet i wad oraz perspektyw rozwoju (blisko 60 proc. przekazu). Inne poruszane tematy to rynek PR w Polsce (20%) i etyka branży. Istotną kwestią, często poruszaną w przypadku tej grupy zawodowej, jest wykształcenie. Stosunkowo najmniej ciekawe z dziennikarskiego punktu widzenia są same agencje, sposób ich działania i relacje z klientami.

- Z naszych doświadczeń i dotychczas przeprowadzonych badań wynika, że zawód piarowca ma zdecydowanie lepszy wizerunek medialny niż branża public relations. Praca w tym zawodzie postrzegana jest pozytywnie. W analizowanych publikacjach podkreślano, że duże znaczenie ma praktyka w dobrej agencji PR, która jest szansą na znalezienie dobrej pracy w przyszłości i lepsze perspektywy rozwoju. Różnorodność projektów, przy jakich pracuje się w agencjach, to idealna szkoła dla przyszłych PR menedżerów i rzeczników prasowych – komentuje Sebastian Bykowski, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Zdjęcie: .shock / photoxpress.com.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...

(PR) Tak właśnie oględ­nie nazywa się dzisiaj obietnice wy­borcze, w XIX i XX wieku określane jako kiełbasa wyborcza, a za komu­ny właśnie jako propaganda sukce­su - Józef Szaniawski, Nasz Dziennik