Zamknij
PR w mediach

Nie taki PR-owiec straszny, jak go malują

Witold Sokołowski, 2011-10-10 13:25:46

Zawód PR-owca nie był ulubioną profesją w czasach mojego dzieciństwa. Dzieci marzyły o tym, by zostać strażakiem, policjantem lub kierowcą ciężarówki. Podobnie jest i dziś. PR-owiec rzadko kojarzy się z czymkolwiek. Większość społeczeństwa po prostu nie rozumie, czym taki ktoś się zajmuje, a obraz samej branży jest odzwierciedleniem przekazów medialnych. Nie zawsze zresztą obiektywnych.

PSPR zlecił PRESS Servisowi zgłębienie powszechnej opinii na temat zawodu PR-owca. Ku zaskoczeniu samego środowiska stosunek do profesji PR jest w większości neutralny (58%), a nawet pozytywny (36%). To dziwne, zważywszy na fakt, że pojęcie PR-u ma w mediach wydźwięk często pejoratywny i używane jest wymiennie z czarnym PR-em. Ważne, że o Public Relations pisze się dużo - od września 2010 do sierpnia 2011 aż 23 tysiące materiałów. Pytanie, czy satysfakcjonująca jest jakość tych publikacji.

Z mediów wyłania się wizerunek piarowca jako osoby kreatywnej, błyskotliwej i ambitnej. Najwięcej materiałów dotyczy pracy w zawodzie, jego zalet i wad oraz perspektyw rozwoju (blisko 60 proc. przekazu). Inne poruszane tematy to rynek PR w Polsce (20%) i etyka branży. Istotną kwestią, często poruszaną w przypadku tej grupy zawodowej, jest wykształcenie. Stosunkowo najmniej ciekawe z dziennikarskiego punktu widzenia są same agencje, sposób ich działania i relacje z klientami.

- Z naszych doświadczeń i dotychczas przeprowadzonych badań wynika, że zawód piarowca ma zdecydowanie lepszy wizerunek medialny niż branża public relations. Praca w tym zawodzie postrzegana jest pozytywnie. W analizowanych publikacjach podkreślano, że duże znaczenie ma praktyka w dobrej agencji PR, która jest szansą na znalezienie dobrej pracy w przyszłości i lepsze perspektywy rozwoju. Różnorodność projektów, przy jakich pracuje się w agencjach, to idealna szkoła dla przyszłych PR menedżerów i rzeczników prasowych – komentuje Sebastian Bykowski, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Zdjęcie: .shock / photoxpress.com.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

Jest w naszej fascynacji doradcami polityków - zwanych PR-owcami lub spin doktorami - coś perwersyjnego - Michał Karnowski, Polska The Times