Zamknij
Nowości - Życie i styl

Nowa marka alkoholu na polskim rynku

Witold Sokołowski, 2007-02-27 21:29:00

20 lutego 2007 roku Wyborowa SA, należąca do grupy Pernod Ricard, wprowadziła na polski rynek nową wódkę klasy Super Premium. Wyborowa Exquisite to produkt innowacyjny, łączący w sobie wszystkie cechy nie spotykane dotąd w jednej w tej kategorii marek i produktów.

Premiera marki odbyła się w klubie Platinium, gdzie zaproszeni goście mieli okazję do wysłuchania debaty, w której wzięli udział eksperci: Maciej Jurkowski – artysta, designer i architekt, Jan Żytko - Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Wyborowa S.A., Józef Mrozek – historyk wzornictwa, Grzegorz Kiszluk – ekspert marketingu i reklamy. Moderatorem spotkania był Maciej Kozłowski. Paneliści dyskutowali m.in. o światowych trendach związanych z rozwojem rynku dóbr luksusowych, rola design celebrities i ich znaczenie w procesie tworzenia opakowań, pozycji polskiej marki w świecie oraz ewolucji wódki w świecie.


- Wyborowa Exquisite została zaprojektowana z uwzględnieniem trendu New Luxury obserwowanego w zachowaniach konsumenckich. Koncept tej ekskluzywnej wódki jest drobiazgowo przemyślany i precyzyjnie zaplanowany. W efekcie powstała perfekcyjna kombinacja elementów wzajemnie się dopełniających: wszystkie cechy segmentu Super Premium i formuły Single Estate oraz butelka projektu Franka Gehry, światowej sławy architekta - mówi Jan Żytko, dyrektor marketingu i sprzedaży w Wyborowa SA. - Tym samym, Wyborowa Exquisite tworzy w Polsce odmienną jakość, nadając segmentowi Super Premium zupełnie nowy wymiar - dodaje.

Butelkę Wyborowa Exquisite zaprojektował Frank Gehry, „celebrity architect” – jeden z najsławniejszych architektów na świecie, wyznawca dekonstruktywizmu. Autor takich projektów, jak Guggenheim Museum w Bilbao i Walt Disney Concert Hall w Los Angeles.

- Designerzy i architekci pozazdrościli kreatorom mody. Od lat 90-tych, w krajach anglosaskich, francuski termin „haute-couture” zaczął być wypierany przez  „design” i ta forma celebrity objęła także projektantów i architektów. Tak stało się również z Frankiem Gehry – opowiada Józef Mrozek, historyk designu, doktor historii sztuki – Gehry jest uznanym twórcą wzornictwa, od lat 80-tych produkowane są lampy i meble jego autorstwa. Butelka Exquisite jest kolejnym dowodem jego talentu – dodaje Józef Mrozek.

Butelka Exquisite zdobyła najwyższą notę (10/10) w rankingu amerykańskiego Forbesa (cool bottle ranking) i została uznana za najładniejszą butelkę wśród wódek klasy Super Premium. Exquisite to wódka orzeźwiająca i czysta jak design jej butelki (The Journal News)

W pierwszej fazie wprowadzenia Exquisite na rynek polski, produkt będzie dostępny jedynie w 20 wyselekcjonowanych lokalach gastronomicznych (ekskluzywne restauracje i kluby) oraz w specjalistycznych sklepach alkoholowych. Produkt dla odbiorców biznesowych dostępny jest również w sklepie internetowym www.e-spirits.pl.

Dla Wyborowej Exquisite zaprojektowano program działań promocyjnych i wizerunkowych.  Najważniejsze narzędzia to: promocja skierowana do klienta bezpośredniego, promocje lojalnościowe skierowane do środowisk barmańskich, opakowania promocyjne z wartością dodaną. Planowana jest również wysyłka spersonalizowana do celebrity i wyselekcjonowanych odbiorców – opiniotwórców, reprezentujących najważniejsze cechy grup docelowych. Poza tym Exquisite będzie obecny na ekskluzywnych eventach - klasy Super Premium.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...