Zamknij
Relacje

"Nowoczesny marketing i sponsoring sportowy"

Ana Cichocka, 2011-01-30 21:29:00

"Nowoczesny marketing i sponsoring sportowy"

W dniu 27 grudnia 2011 r. w Hotelu Kyriad Prestige w Warszawie odbyło się szkolenie zorganizowane przez Sport Management Polska (SMP), firmę specjalizującą się w profesjonalnym marketingu i konsultingu sportowym. Głównymi tematami szkolenia były:

  • co trzeba wiedzieć w ostatnim roku przed EURO 2012,
  • jak zwiększać efektywność działań sponsoringowych,
  • dlaczego sport to skuteczna platforma komunikacyjna,
  • jak efektywnie inwestować w reklamę sportową.

Dla uczestników przygotowano siedem modułów tematycznych, a prelegentami były największe autorytety polskiego rynku, eksperci z dziedziny marketingu i zarządzania w sporcie. Wśród nich prof. dr hab. Andrzej Sznajder - kierownik Studium Marketingu Sportowego w Szkole Głównej Handlowej, Adam Czarnecki - wiceprezes zarządu ARC Rynek i Opinia oraz Grzegorz Kita - prezes zarządu firmy Sport Management Polska. Specjalne wprowadzenie o fascynacji i emocjach wokół sportu wygłosił Dariusz Szpakowski, znany komentator telewizyjny. Spotkanie nosiło dwoisty charakter: informacyjny oraz praktyczny, umożliwiający interakcję pomiędzy uczestnikami szkolenia a prowadzącymi.

Definicje podstawowe, formy marketingu sportowego, ciekawe case-y z Polski i ze Świata przedstawił Grzegorz Kita. Podczas wykładów omówione zostały takie tematy, jak przyczyny nieefektywności dotychczasowych form reklamy, ocena rynków sponsoringu w Polsce i na Świecie. Uczestnicy szkolenia mogli się dowiedzieć na przykładach, jak uzyskać przewagę konkurencyjną używając do tego celu "sprytnych" narzędzi sportowych. Szczegółowo zostały omówione wybrane zagadnienia dotyczące roli działań marketingowych w sukcesie sponsoringowym. Przedstawiony został również proces działań sponsoringowych od prawidłowo postawionych aspektów samej strategii poprzez realizacje i kończąc określeniem ROI. W trakcie wykładów wywiązały się dyskusje wokół różnorodnych podejść do samej genezy sponsoringu w sporcie.

Istotę przewag konkurencyjnych i atuty sponsoringu przedstawił prof. dr hab. Andrzej Sznajder kierownik studium marketingu sportowego Szkoły Głównej Handlowej. Na sporządzonych modelach zaprezentowane zostały praktyczne wskazówki wypływające z podziału rodzajów sponsoringu.

Analizy najnowszych trendów, popularność dyscyplin, zainteresowania różnymi dyscyplinami sportowymi, sylwetki kibiców przedstawił Adam Czarnecki – Wiceprezes Zarządu Instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia. Istotnym elementem wykładu było zwrócenie uwagi na najbardziej pożądane obszary sponsorowania co sprzyja bardziej dogłębnemu zrozumieniu pojęcia sponsoringu.

Spojrzeć na branżę oczami podmiotu sponsorowanego pozwolili Tomasz Majewski – mistrz olimpijski z Pekinu 2008 w pchnięciu kulą i wicemistrz świata z Berlina 2008 i Marek Tronina główny organizator i dyrektor Maratonu Warszawskiego. Jak się okazuje, przedstawiciele firm sami uprawiający jakąkolwiek dziedzinę sportu rozumieją lepiej wagę wpływu oddziaływań marketingowych i chętniej idą na współpracę . Niestety, rynek sponsoringu sportowego jeszcze raczkuje i ciężko o sponsora. Często się zdarza, że sportowiec ma potencjał, ale nie potrafi lub nie chce odpowiednio się zaprezentować.

Aspekty prawne sponsoringu przedstawił Mec. Konrad Opalski z Agencji &Bird&Bird, Sports Law Experts. Dzięki znajomości prawnych zagadnień oraz nowelizacji ustaw jesteśmy w stanie w sposób prawidłowy przeprowadzić proces sponsorowania począwszy od etapu negocjacji i wstępnych ustaleń do momentu podpisania i realizacji umowy, żeby uniknąć nieporozumień oraz roszczeń którejkolwiek ze stron.

Po zakończonym szkoleniu prowadzący zostali, aby odpowiedzieć na pytania indywidualne. Dokonano wymiany doświadczeń w zakresie problemów realizacji, a także wybrano najkorzystniejsze kierunki nowych inwestycji.

W szkoleniu Nowoczesny Marketing i Sponsoring Sportowy poruszono temat trudny, ambitny i aktualnie trochę drażliwy. Proces powstawania polskich standardów, a szczególnie ich uzgadniania wzbudza w środowiskach marketingowców, sportowców, potencjalnych sponsorów wiele kontrowersji i niejasności. Szkolenie pokazało, że sportowego sponsoringu nie należy się bać. Rynek polski już dojrzewa i jest to fakt tym bardziej korzystny biorąc pod uwagę zbliżające się Mistrzostwa Europy w roku 2012.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Ana Cichocka

Freelancer w poszukiwaniu nowych trendów i innowacyjnych rozwiązań.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...