Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

Odkryj potencjał, jaki mają w sobie właściwie zrobione strony WWW

Małgorzata Bednarek, 2013-04-24 00:05:58

Oto praktyczne case study jak dobra strona internetowa może wpłynąć na wizerunek firmy i realizację celów biznesowych. Jest to szczegółowa analiza efektów strony internetowej TOI TOI Polska, której wykonaniem zajmowała się agencja interaktywna Migomedia. Dlaczego akurat ta strona? Gdyż wiele firm może się z nią utożsamić. Mianowicie, produkty oferowane przez firmę TOI TOI nie są ani piękne, ani modne, czy też zadziwiające, nie są też masowe, a strona w atrakcyjny sposób prezentuje ofertę produktową.

Badania pokazują, że wiele firm czy potencjalnych klientów postrzega daną firmę przez pryzmat jej strony internetowej. Co za tym idzie ocenia czy jest liderem w branży czy można jej zaufać czy lepiej wybrać jej konkurencję. W kryzysie zarysował się trend wymiany strony internetowej. Firmy oczekują od agencji przejrzystej strony o znacznie wyższej skuteczności i realizacji celów biznesowych. Warto dokładnie przeanalizować argumenty, dlaczego warto mieć dobrą stronę WWW.

Z badań, które zostały przeprowadzone przez GUS w październiku 2012 roku wynika, że wskaźnik przedsiębiorstw posiadających własną stronę internetową systematycznie wzrasta. W roku 2012 wyniósł on aż 67,6% i był wyższy o 2,9 pkt procentowego w porównaniu z rokiem ubiegłym. Co więcej, firmy coraz bardziej dostrzegają potencjał, jaki drzemie w stronach internetowych, dlatego też częściej umieszczają na nich pełną ofertę produktową, katalogi swoich wyrobów czy też usług, zastępując w ten sposób tradycyjną reklamę. W 2012 roku już 51,4% przedsiębiorstw korzystało z tej formy prezentacji swoich wyrobów i usług (wobec 46,9% w 2011). Widać więc wyraźnie, że znaczenie tego medium rośnie. Jednak, aby w pełni zrozumieć jak efektywnie wykorzystać potencjał, jaki mają w sobie właściwie zrobione strony internetowe, które zwiększą konkurencyjność firmy w branży, a co za tym idzie także jej zyski należy bardziej zagłębić się w ten temat.

Od danych statystycznych do konkretnego przykładu

Suche fakty i dane nie oddadzą pełnego obrazu dopóki nie odniesie się ich do konkretnego przykładu. Zdecydowałam się wybrać stronę internetową TOI TOI Polska, wykonaną przez Migomedia. Wprawdzie firma ta jest liderem na rynku, ale jej produkty mogą wydać się mało ciekawe. Dlatego tym bardziej uważam, że warto skupić się na ich stronie, a przez nią pokazać, że można zrobić przejrzystą stronę WWW, która wyróżnia firmę w branży i w atrakcyjny sposób prezentuje ofertę produktową. Warto samemu wejść na www.toitoi.pl i zobaczyć jak niestandardowo i czytelnie pokazana jest oferta firmy.

Dodatkowo, firma ma również problem znany innym firmom z różnych branż, mianowicie znana jest głównie z jednej kategorii produktowej – toalet przenośnych. Niewiele osób wie, że ta firma posiada w swojej ofercie znacznie więcej produktów takich jak: kontenery, ogrodzenia, stróżówki, zbiorniki, dlatego już na stronie głównej pojawiają się informacje o szerokiej gamie produktów. Oczywiście od razu można byłoby zapytać, jak atrakcyjna prezentacja oferty na stronie mogłaby przełożyć się bezpośrednio na sprzedaż produktów i usług?

Strona 1 z 2 1 2 »

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Małgorzata Bednarek

Małgorzata Bednarek, dyrektor ds. strategii sprzedażowych w agencji interaktywnej Migomedia specjalizującej się w projektowaniu profesjonalnych sklepów i serwisów WWW, zaawansowanych systemów e-commerce oraz w marketingu internetowym. ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...