Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

Ogólnopolska Kampania Społeczna "Kołysanki z miłością"

Witold Sokołowski, 2011-06-19 20:44:21

Nazwa kampanii

Kołysanki z miłością.

Grupa docelowa

Rodzice (ze szczególnym uwzględnieniem matek) dzieci w wieku do lat 3 oraz przyszli rodzice (osoby spodziewające się dziecka).

Idea

Śpiewanie kołysanek jest zwyczajem, który nie cieszy się właściwą popularnością. Rodzice bardzo często odtwarzają dzieciom gotowe piosenki, które nie pozwalają na budowanie i rozwijanie unikalnej więzi. Tymczasem samodzielne wykonywanie kołysanek i kołysanie w naturalny sposób koją nie tylko dziecko, ale też rodzica, który śpiewając się relaksuje.

Spożywanie Ustronianki z Jodem przez kobiety w ciąży, podobnie jak śpiewanie kołysanek, jest wyrazem troski o dziecko. Ciąża jest szczególnym czasem w życiu kobiety, kiedy dbanie o siebie jest równoznaczne z właściwą opieką nad potomkiem. Spożywanie właściwej dawki jodu warunkuje prawidłowy rozwój fizyczny dziecka, natomiast śpiewanie kołysanek, w ostatnim trymestrze ciąży i później, wyraża dbałość o jego emocjonalność. Jedynie otoczenie opieką wszystkich aspektów życia dziecka gwarantuje jego prawidłowy rozwój.

Rozwiązanie

By uwrażliwić rodziców na potrzeby dzieci została zaprojektowana Ogólnopolska Kampania Społeczna „Kołysanki z miłością”. Na twarz kampanii została wybrana Magdalena Różczka, prywatnie śpiewająca kołysanki mama małej Wandy. W ramach kampanii powstanie płyta z jej udziałem, z której całkowity dochód zostanie przekazany na cel charytatywny.

Do publiczności akcji będziemy docierać za pomocą starych i nowych mediów. Partnerami akcji są: TVN, Dzień Dobry TVN, Fundacja TVN, Ströer, Babyboom , Radio Zet, Mamo to ja.

Charytatywny charakter kampanii powoduje, że chcemy by jej przebieg nie budził żadnych wątpliwości. Publiczność będzie mogła śledzić i uczestniczyć w poszczególnych etapach akcji za pośrednictwem Fan Page’a uruchomionego w serwisie Facebook. Społeczności internetowe będą również animowane za pośrednictwem for internetowych i blogów.

Na potrzeby kampanii została uruchomiona dedykowana strona internetowa www.kolysanki.com.pl. Na stronie zostały zamieszczone melodie, do których rodzice dopisują słowa inspirowane własnymi dziećmi. Wśród przygotowanych teksty internauci wraz z jury (z Magdaleną Różczką na czele) wybierze 10 utworów, które trafia na specjalną kołysankową płytę.

Sprzedaż płyty rozpocznie się jesienią w sklepach sieci Rossman. Całkowity dochód osiągnięty ze sprzedaży płyty zostanie przekazany na rzecz remontu Kliniki Pediatrii w Centrum Zdrowia Dziecka. Opiekę nad celem charytatywnym akcji sprawuje Fundacja TVN.

Sponsor kampanii, producent wody Ustronianka z Jodem, przygotował specjalną edycję wody, z której sprzedaży część dochodu zostanie przeznaczona na cel charytatywny akcji.

Rezultat

Efektem podjętych działań będzie zmiana społecznej świadomości na temat korzyści płynących ze śpiewania kołysanek dzieciom oraz przygotowanie materiałów dla rodziców chcących zmienić swoje nawyki.

W ciągu pierwszych dwóch tygodni trwania kampanii rodzice napisali 300 nowych kołysanek a akcja pozyskała blisko 1000 aktywnych fanów w serwisie Facebook. Serwis kampanii www.kolysanki.com.pl zanotował 150 000 osłon i 13 000 unikalnych użytkowników, którzy spędzali na stronie blisko 7 minut. Produkt Ustronianka z Jodem = produkt dla troskliwych rodziców.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...