Zamknij
Social Media - Facebook Buzz

Facebook Buzz

WWW Review

M jak Mobile

Ordo Iuris zawiadamia UOKiK o dyskryminacyjnych praktykach Facebooka

08Luty2017

Autor: Nowy User, Tagi:

Instytut na rzecz kultury prawnej Ordo Iuris zawiadomił prezesa UOKIK o stosowaniu przez Facebook praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i nadużywaniu przez niego pozycji dominującej.

Zawiadomienie jest reakcją na liczne doniesienia dotyczące stosowania przez portal społecznościowy Facebook dyskryminacyjnych praktyk, sprzecznych z polskim porządkiem prawnym. Pod koniec ubiegłego roku administracja portalu masowo usuwała z niego zamieszczane przez użytkowników treści o charakterze patriotycznym. W szczególności dotyczyło to materiałów promujących Marsz Niepodległości w Warszawie. Co istotne i szczególnie dotkliwe dla organizatorów i sympatyków Marszu, usunięcie profili odbyło się w tygodniach poprzedzających planowane wydarzenie.

Choć przedstawiciele Facebooka uzasadniali te działania walką z tzw. „mową nienawiści", w wielu wypadkach cenzurowano grafiki o charakterze _stricte _patriotycznym, pozbawione jakichkolwiek kontrowersyjnych treści.

Jednocześnie administratorzy portalu - wbrew postanowieniom jego własnego regulaminu - nagminnie pozostawiają bez reakcji materiały naruszające przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym promujące totalitarną ideologię komunizmu, czy stanowiące jawną obrazę uczuć religijnych.

W opinii dr Marcina Olszówki, analityka z Instytutu Ordo Iuris „_Administratorzy Facebooka, z którego usług korzystają mieszkańcy i obywatele Rzeczypospolitej Polskiej, mają obowiązek stosować się do polskiego porządku prawnego. Konstytucja RP zakazuje dyskryminacji ze względu na światopogląd, a przepisy dotyczące ochrony konsumentów uznają za niedozwolone praktyki polegające nierównym traktowaniu różnych konsumentów korzystających z tej samej usługi". 


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Młdzi ludzie za pomocą zdjęć publikowanych w serwisach społecznościowych nie tylko pokazują kim są, ale przede wszystkim mają świadomość bycia medium - Natalia Hatalska, blogerka.