Zamknij
Social Media - Facebook Buzz

Facebook Buzz

WWW Review

M jak Mobile

Ordo Iuris zawiadamia UOKiK o dyskryminacyjnych praktykach Facebooka

08Luty2017

Autor: Nowy User, Tagi:

Instytut na rzecz kultury prawnej Ordo Iuris zawiadomił prezesa UOKIK o stosowaniu przez Facebook praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i nadużywaniu przez niego pozycji dominującej.

Zawiadomienie jest reakcją na liczne doniesienia dotyczące stosowania przez portal społecznościowy Facebook dyskryminacyjnych praktyk, sprzecznych z polskim porządkiem prawnym. Pod koniec ubiegłego roku administracja portalu masowo usuwała z niego zamieszczane przez użytkowników treści o charakterze patriotycznym. W szczególności dotyczyło to materiałów promujących Marsz Niepodległości w Warszawie. Co istotne i szczególnie dotkliwe dla organizatorów i sympatyków Marszu, usunięcie profili odbyło się w tygodniach poprzedzających planowane wydarzenie.

Choć przedstawiciele Facebooka uzasadniali te działania walką z tzw. „mową nienawiści", w wielu wypadkach cenzurowano grafiki o charakterze _stricte _patriotycznym, pozbawione jakichkolwiek kontrowersyjnych treści.

Jednocześnie administratorzy portalu - wbrew postanowieniom jego własnego regulaminu - nagminnie pozostawiają bez reakcji materiały naruszające przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym promujące totalitarną ideologię komunizmu, czy stanowiące jawną obrazę uczuć religijnych.

W opinii dr Marcina Olszówki, analityka z Instytutu Ordo Iuris „_Administratorzy Facebooka, z którego usług korzystają mieszkańcy i obywatele Rzeczypospolitej Polskiej, mają obowiązek stosować się do polskiego porządku prawnego. Konstytucja RP zakazuje dyskryminacji ze względu na światopogląd, a przepisy dotyczące ochrony konsumentów uznają za niedozwolone praktyki polegające nierównym traktowaniu różnych konsumentów korzystających z tej samej usługi". 


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

"Duża gotówka, niecała stówka!" - nowa kampania produktowa Kasy Stefczyka

6 marca 2017 r. ruszyła nowa kampania Kasy Stefczyka. Tym razem bohaterowie znani z poprzednich spotów ...

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków ...

Zamiast kreowania siebie możemy kreować relacje, bo jak ktoś zbuduje sympatyczną relację jest postrzegany jako sympatyczny - Piotr Tymochowicz