Zamknij
Nowości - RTV

Panasonic najlepszą marką elektroniczną w Japonii

Witold Sokołowski, 2006-10-30 00:00:00

Panasonic, czołowa marka koncernu Matsushita Electric Industrial, została najwyżej ocenianą markę branży elektronicznej w Japonii według badania Brand Japan 2006 przeprowadzonego przez Nikkei BP Consulting.

Szóste już w historii badanie Brand Japan 2006 podzielono zwyczajowo na dwie części – konsumencką oraz biznesową. Konsumenci oceniali marki według takich wskaźników, jak np. ich wyjątkowość i innowacyjność oraz komfort obsługi. Przyznawali także punkty za wysoką jakość i status. Ludzie biznesu brali natomiast pod uwagę m.in. zaufanie, potencjał rozwoju oraz zdolność adaptacji do potrzeb użytkowników. Konsumenci wybierali spośród 1000, a biznesmeni z 500 obecnych na rynku japońskim marek, wśród których znalazły się marki korporacyjne, produktowe oraz związane z usługami.

W rankingu konsumenckim Brand Japan 2006 Panasonic zajął czwarte miejsce, odnotowując wzrost o 9 pozycji w porównaniu z rokiem ubiegłym. W zestawieniu biznesowym marka uplasowała się na trzecim miejscu, awansując z piątego uzyskanego w 2005. W obu przypadkach Panasonic wyprzedził wszystkich swoich konkurentów z branży elektronicznej.

Panasonic posiada obecnie niemal 60% udziału w japońskim rynku telewizorów plazmowych, a co czwarty sprzedany na świecie telewizor plazmowy jest sygnowany logiem Viera. Wzmocnienie marki łączy się także z większym zainteresowaniem innymi produktami firmy: aparatami cyfrowymi Lumix, nagrywarkami DVD Diga oraz kartami pamięci SD, które zdominowały rynek Japonii.

- „Najwyższa pozycja Panasonica wśród producentów elektroniki użytkowej zdobyta na niezwykle wymagającym, japońskim rynku bardzo cieszy i jest dowodem na stale rosnącą siłę tej marki” – powiedział Radek Jaworski, PR Manager Panasonic Polska.

W ocenie konsumentów na podium znalazły się marki: Studio GHIBLI, Toyota i 7-eleven. Biznesmeni najwyżej ocenili: Toyotę, Hondę i Matsushita Electric Industrial.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...