Zamknij
Wiedza PR - PR w firmie

Platforma komunikacyjna „Tchibo ideas”

Witold Sokołowski, 2009-11-19 15:29:04

Platforma komunikacyjna „Tchibo ideas”

Jedną z wartości Tchibo jest „Orientacja na klienta”. Zgodnie z nią postępujemy tak, aby klienci byli zawsze w centrum naszych działań. Projekt „Tchibo ideas” jest przykładem, że chcemy lepiej zrozumieć naszych klientów i ich potrzeby, poprzez współpracę i dialog. „Tchibo ideas” to inicjatywa, który umożliwia współpracę konsumentów i projektantów Tchibo. Za pośrednictwem platformy internetowej, dostępnej pod adresem www.tchibo-ideas.de, nasi klienci zgłaszają pomysły na produkty, które są odpowiedzią na trudności dnia codziennego. Pomysły te, w wyniku współpracy i wielostopniowej oceny, przeradzają się w produkty dostępne w ofercie Tchibo. Ze współpracy firma-klient wszyscy czerpią korzyści. Klienci – ponieważ mogą zgłosić problemy i ich rozwiązania, projektanci – ponieważ mogą dowiedzieć się, co podoba się konsumentom i czerpać inspirację z ich pomysłów, Tchibo – ponieważ ma możliwość bycia blisko klientów i wprowadzenia do oferty produktów, które spełniają ich potrzeby.

600 pomysłów na 900 problemów dnia codziennego

Platforma internetowa „Tchibo ideas” powstała w 2008 r. Ma ponad 6000 użytkowników, którzy stworzyli już ponad 600 rozwiązań na około 900 problemów dnia codziennego. To również niezastąpione źródło cennych opinii i sugestii naszych klientów, a zarazem doskonały sposób na kontakt z projektantami, którzy rozwijają i tworzą wszystkie innowacje. Co miesiąc platformę internetową odwiedza ok. 80 000 osób. Obecnie platforma www.tchibo-ideas.de dostępna jest w języku niemieckim, dlatego korzystają z niej głównie konsumenci Tchibo z Austrii, Niemiec i Szwajcarii. Jednak produkty, które powstają w oparciu o pomysły zgłoszone przez naszych konsumentów sprzedawane są na innych rynkach, np. polskim, czeskim czy słowackim. Wprowadzenie międzynarodowej wersji platformy w języku angielskim jest rozważane, ale konkretne plany nie są jeszcze sfinalizowane.

Jak pomysł staje się produktem?

Podstawowym kryterium realizacji pomysłów jest ich innowacyjność, możliwość uzyskania patentu oraz zgodność z normami jakościowymi. Ponadto produkt powinien pasować do asortymentu Tchibo i odpowiadać na potrzeby konsumentów, obejmujące również warunek atrakcyjnej ceny.

Już w sprzedaży – produkty stworzone przez naszych klientów

Pierwszy produkt stworzony przez konsumenta w wyniku współpracy z projektantami Tchibo, sygnowany logo „Tchibo ideas” pojawił się w sprzedaży w lipcu 2009 r. Kolejne będą wprowadzane do sprzedaży systematycznie w tym roku.

Przykłady pomysłów klientów:

Pani Tilla Goldberg wymyśliła deskę do krojenia z talerzem, umożliwiającym oddzielanie pokrojonych produktów od resztek już podczas krojenia. Pokrojone produkty zostają umieszczone w jednej przegródce, resztki w drugiej, a powierzchnia do krojenia pozostaje wolna. Funkcjonalne i kreatywne rozwiązanie dla wszystkich, którzy cenią sobie wygodną i szybką pracę w kuchni.  Czy jest na świecie ktoś, kto chętnie usiądzie na mokrym siodełku? Pan Folker Königbauer poszukiwał rozwiązania tego problemu tak długo, aż je w końcu znalazł: pokrowiec ochronny na siodełko z pojemnikiem do przechowywania. Pokrowiec jest zawsze pod ręką i można szybko schować go w pojemniku.  Pan Manfred Behrens znalazł odpowiedź na pytanie, w jaki sposób można bezpiecznie przechować torebkę podczas jazdy samochodem i równocześnie mieć ją cały czas pod ręką. Zaprojektował samochodowy uchwyt na torebki, który można zamontować na siedzeniu pasażera przy pomocy systemów pasów bezpieczeństwa. Dzięki temu, torebka podczas jazdy nie musi znajdować się w bagażniku lub na tylnym siedzeniu, co utrudnia dostęp do niej, a ponadto nie ześlizgnie się na podłogę podczas hamowania. Paski do noszenia torebki zostają stabilnie zamocowane w klapce uchwytu.  Pan Peter Franke znalazł rozwiązanie problemu wielu rodziców, którzy zastanawiają się, jak uniknąć niepo¬żądanego kontaktu ich dzieci z szczotką do WC. Wymyślił szczotkę, którą można wyjąć z pojemnika wyłącznie po uprzednim ściśnięciu uchwytu. Dzieci będą potrzebowały więcej czasu na zauwa¬żenie tego mechanizmu. Również w przypadku przewrócenia się pojemnika szczotka pozostanie na swoim miejscu.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...