Zamknij
Raporty

Podsumowanie wyników przetargów w branży reklamowej za I półrocze 2012

Witold Sokołowski

Serwis Marketingu Bezpośredniego www.targetmarketing.pl we współpracy z Instytutem Inwestycyjno - Przetargowym www.pressinfo.pl przygotował raport podsumowujący rozstrzygnięcia przetargów w branży reklamowej opublikowanych pierwszym półroczu 2012 roku. Nasi specjaliści przeanalizowali blisko 1430 wyników postępowań przetargowych w branży reklamowej, w skład której wchodzą następujące podbranże: akcje promocyjne, gadżety, identyfikacje wizualne firm oraz reklamy. Zebrane informacje pochodzą z Biuletynu Zamówień Publicznych oraz Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej i są poprawne w takim samym stopniu co zgłoszone informacje.

Kiedy i gdzie rozstrzygano najwięcej postępowań?

Największą ilość wyników postępowań przetargowych, bo aż 328 ogłoszono w maju i w stosunku do całego półrocza wynik ten stanowi 23% całości. Na drugim miejscu niemal z identycznym wynikiem plasują się miesiące: czerwiec (242) oraz marzec (240), co daje im po 17% wszystkich rozstrzygnięć. Trzecie miejsce zajmuje kwiecień z wynikiem 233 (16%). Najmniej publikacji wyników miało miejsce w styczniu, 186 (13%).

Poniższy wykres dokładnie prezentuje powyższe ilości:

Podsumowanie wyników przetargów w branży reklamowej za I półrocze 2012

W I półroczu 2012 roku największą ilość zamówień publicznych rozstrzygnięto w województwie mazowieckim – 349, a taki wynik stanowi blisko 24% wszystkich ogłoszonych wyników. Kolejne województwa w zestawieniu to: pomorskie – 138 przetargów (10%) i śląskie 135 wyników (9%). Najmniej wyników postępowań związanych z branżą reklamową ogłoszono w województwie lubuskim, zaledwie 11 (1%).

Tabela przedstawia liczbę rozstrzygniętych przetargów w okresie od stycznia do czerwca dla poszczególnych województw:

Podsumowanie wyników przetargów w branży reklamowej za I półrocze 2012

Najwyższa suma wartości przetargów

Spośród wyników przetargów o najwyższej w sumie wartości pierwsze miejsce również zajmuje województwo mazowieckie z kwotą ponad 184 miliony złotych. Tuż za nim znajduje się śląskie z kwotą ponad 34 miliony złotych, a dalej pomorskie z kwotą ponad 32 miliony złotych. Najniższą wartość miały przetargi w województwie opolskim.

Poniższa lista posortowana jest według wartości wygranych przetargów:

Podsumowanie wyników przetargów w branży reklamowej za I półrocze 2012

Największe przetargi w I półroczu 2012 roku

Przetarg o największej wartości w przeciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku wygrała firma SprintAir S.A., opiewa on na kwotę 28 430 910 zł a dotyczy zakupu do celów promocyjnych bloku miejsc w każdym rejsie na trasie Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost - Warszawa - Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost. Kolejnymi firmami, które ogłosiły zamówienia publiczne na najwyższe kwoty to: Maxus Sp. z o.o. (26 137 500 zł) oraz J.P. Konsulting Warszawa Sp. z o.o. (9 600 000 zł).

Poniżej szczegółowe zestawienie:

Podsumowanie wyników przetargów w branży reklamowej za I półrocze 2012

Kto wygrywał przetargi w branży reklamowej w I półroczu 2012 roku?

Największą liczbę przetargów w I półroczu 2012 roku wygrała firma GM Gadgets Grzegorz Majewski z Olsztyna. Tym razem miejsce pierwsze w podsumowaniu dał jej wynik 30 na łączną kwotę 825 613 zł. 23 przetargi to wynik firmy Inter Media Paweł Kędzierski z Płocka. Trzecie miejsce dzięki 15 wygranym przetargom zajęły Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o. o. w Poznaniu. Dwa pozostałe przedsiębiorstwa z pierwszej piątki wygrały odpowiednio po 14 i 13 przetargów.

Całość obrazuje poniższa tabela:

Podsumowanie wyników przetargów w branży reklamowej za I półrocze 2012


Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...