Zamknij
Nowości - Zdrowie

Podsumowanie zmian w koncernie Orkla

Witold Sokołowski, 2016-12-27 18:09:38

Podsumowanie zmian w koncernie Orkla

Po przejęciu na początku tego roku wszystkich udziałów w firmie Cederroth, koncern Orkla realizuje z powodzeniem kolejne wyzwania. W październiku polski oddział kupił markę Colon od firmy AZ Medica. Teraz Orkla zamierza skupić się na zintegrowaniu swoich struktur, aby zwiększyć efektywność. W planach jest także ekspansja na nowe rynki krajów bałtyckich i Europy Wschodniej.


Polski oddział koncernu – Orkla Health Sp. z o.o. zaangażowany jest równocześnie w dwa procesy zmian. Pierwszy z nich, w wymiarze globalnym, dotyczy akwizycji firmy Cederroth. Drugi ma podłoże lokalne i jest związany z zakupem marki Colon. Cederroth na polskim rynku obecny był od 2000 roku, a jego najbardziej znanymi markami są Soraya i Dermika. Nie mniej popularne to Salvequick, Jordan i Bio-Oil. Współpraca między firmami zaczęła się na początku 2016 roku. Stanowiło to konsekwencję globalnego zakupu spółki Cederroth przez koncern Orkla w styczniu 2015 roku. W Polsce na początku firmy wymieniły się dystrybucją. Orkla przejęła dystrybucję plastrów Salvequick w kanale farmaceutycznym, Cederroth zaś zajął się dystrybucją części suplementów Orkli w kanale nowoczesnym (np. drogerie Rossmann).


– Kolejnym etapem działań, który trwa od września tego roku, jest pełne połączenie naszych spółek. Proces ten zakończy się w styczniu 2017 roku. Wtedy będziemy już działali jako jedna firma, pod nazwą Orkla Care. Nadal będziemy zarejestrowani w Radzyminie, gdzie mamy fabrykę – wyjaśnia Grzegorz Kowalski, dyrektor zarządzający Orkla Health i Cederroth Polska.


Przejęcie marki Colon to z kolei pierwsza, tak duża akwizycja dokonana przez farmaceutyczną część Orkli na polskim rynku. To pokazuje, jak bardzo koncern chce angażować się w rozwój swojej działalności w Polsce. Przejęcie to wzmacnia pozycję rynkową Orkli w szybko rozwijającej się kategorii produktów regulujących pracę układu trawiennego. Orkla stała się właścicielem marki Colon, natomiast jej producentem oraz jednym z dystrybutorów w dalszym ciągu pozostaje AZ Medica.


Dzięki tym zmianom od 2017 roku Orkla Care staje się dużym graczem na rynku kosmetyczno-suplementowym, którego obroty zbliżają się do liderów tej branży, osiągając łącznie przychody na poziomie 250 mln zł. Firma dysponuje własną produkcją, działem Badań i Rozwoju w Radzyminie oraz dużym i doświadczonym działem sprzedaży. To z pewnością daje mocne podstawy do dalszego intensywnego rozwoju.


– Po połączeniu w 2017 roku Orkla Care bardzo mocno skupi się na rozwoju sprzedaży swoich produktów na polskim rynku oraz na ich eksporcie – zapewnia Grzegorz Kowalski – Głównie chodzi o lokalne marki, czyli Colon oraz Sorayę i Dermikę, ponieważ marki globalne takie jak Möller’s czy Bodymax mają już ugruntowaną i silną pozycję. Zamierzamy wesprzeć lokalne linie produktów i wyjść z nimi dalej. Z marką Colon chcemy wejść do państw nadbałtyckich, a z marką Soraya do Rosji, Gruzji, Kazachstanu czy na Ukrainę.


Te ambitne plany wynikają z faktu, że Orkla to wiodący dostawca dóbr konsumpcyjnych w Skandynawii, krajach bałtyckich oraz na wielu rynkach Europy Środkowej, w Rosji i Indiach. Działa w segmencie spożywczym, chemicznym i finansowym. W portfolio posiada ponad 70 silnych marek. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Oslo, a jej przychody w 2015 roku wyniosły 33 mld koron norweskich. Eksport zaś kierowany jest do 35 krajów.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...