Zamknij
Prosto z rynku - Marka info

Politechnika Warszawska wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej

Witold Sokołowski, 2016-12-12 17:54:39

Politechnika Warszawska wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej

Nowe znaki, specjalna paleta barw, oryginalne czcionki – Politechnika Warszawska wdraża system identyfikacji wizualnej. Uczelnia chce wyznaczać trendy nie tylko w nauce, ale też w myśleniu o nowoczesnej instytucji. Dlatego powstał System Identyfikacji Wizualnej PW, który od teraz jest podstawowym narzędziem kreowania Marki Politechniki Warszawskiej.


– Ponad 100-letnia tradycja Politechniki Warszawskiej to dla nas ogromny powód do dumy – podkreśla prof. Jan Szmidt, Rektor PW – Niemniej jednak, budowanie Marki Politechniki Warszawskiej trwa nieustannie. Świat się zmienia, a my potrzebujemy nowych form przekazu informacji o Politechnice. Nasze działania są wyjściem naprzeciw najnowszym trendom w tym zakresie.


System Identyfikacji Wizualnej PW (SIW PW), został skonstruowany wokół hasła przewodniego - słów Alberta Einsteina: Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, które podkreślają siłę ludzkiej kreatywności. Koncepcja SIW PW oparta jest na Księdze Marki PW przygotowanej przez zespół powołany w 2013 roku. Pod koniec ubiegłego roku konkurs na stworzenie systemu identyfikacji wizualnej wygrało studio graficzne Podpunkt z Warszawy.


– Kiedy zaczęłyśmy się mierzyć z tym zadaniem, bardzo szybko stało się dla nas jasne, że powinnyśmy oprzeć nowy znak Politechniki Warszawskiej na silnej, wyrazistej typografii – tłumaczy Emilia Bojańczyk ze studia graficznego Podpunkt, autorka projektu. – Oprócz logotypu Politechniki i znaków wydziałowych, system identyfikacji wizualnej operuje całą paletą symboli, które można wykorzystywać w grafikach, nadrukach, gadżetach.


Kluczową zmianą dotyczącą wizerunku PW jest nowy znak firmowy. W nowej identyfikacji wizualnej rozróżniamy:



  • Znak podstawowy - logotyp nazwy Uczelni, napisany autorskim fontem Radikal WUT. Litera "W" skonstruowana jest w taki sposób, by po obróceniu o 90° tworzyła znak "≥" - ten matematyczny znak koresponduje z hasłem przewodnim identyfikacji.

  • Znak skrócony - litera "P" oraz "W" z podstawowego logotypu Politechniki Warszawskiej

  • Znak uroczysty - nawiązujący do tradycyjnego godła Uczelni.


Do budowania graficznych komunikatów Politechniki Warszawskiej określono 8 jednoznacznych i równorzędnych kolorów. Są to: słoneczny, morelowy, śliwkowy, miętowy, szafirowy, wrzosowy, grafitowy i mokka. Każdy Wydział ma ściśle przypisany dominujący, indywidualny duet kolorystyczny, ale do budowania swoich przekazów może też wykorzystywać barwy dopełniające z dostępnej gamy. W połączeniu z odświeżonymi znakami graficznymi pozwala to łatwo odróżniać wydziały, a jednocześnie identyfikować je z Politechniką Warszawską.


– Politechnika Warszawska wyznacza trendy i wysokie standardy w każdym aspekcie swojego funkcjonowania – zaznacza Rektor PW, prof. Jan Szmidt. – Nasza Marka jest znana i szanowana, nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Musimy nieustannie dbać o to, żeby Politechnika, szczególnie w świadomości młodych ludzi, była kojarzona z nowoczesnością, wysokimi standardami nauczania i miejscem, które wciąż się rozwija.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...