Zamknij
Prosto z rynku - Marka info

Politechnika Warszawska wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej

Witold Sokołowski, 2016-12-12 17:54:39

Politechnika Warszawska wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej

Nowe znaki, specjalna paleta barw, oryginalne czcionki – Politechnika Warszawska wdraża system identyfikacji wizualnej. Uczelnia chce wyznaczać trendy nie tylko w nauce, ale też w myśleniu o nowoczesnej instytucji. Dlatego powstał System Identyfikacji Wizualnej PW, który od teraz jest podstawowym narzędziem kreowania Marki Politechniki Warszawskiej.


– Ponad 100-letnia tradycja Politechniki Warszawskiej to dla nas ogromny powód do dumy – podkreśla prof. Jan Szmidt, Rektor PW – Niemniej jednak, budowanie Marki Politechniki Warszawskiej trwa nieustannie. Świat się zmienia, a my potrzebujemy nowych form przekazu informacji o Politechnice. Nasze działania są wyjściem naprzeciw najnowszym trendom w tym zakresie.


System Identyfikacji Wizualnej PW (SIW PW), został skonstruowany wokół hasła przewodniego - słów Alberta Einsteina: Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, które podkreślają siłę ludzkiej kreatywności. Koncepcja SIW PW oparta jest na Księdze Marki PW przygotowanej przez zespół powołany w 2013 roku. Pod koniec ubiegłego roku konkurs na stworzenie systemu identyfikacji wizualnej wygrało studio graficzne Podpunkt z Warszawy.


– Kiedy zaczęłyśmy się mierzyć z tym zadaniem, bardzo szybko stało się dla nas jasne, że powinnyśmy oprzeć nowy znak Politechniki Warszawskiej na silnej, wyrazistej typografii – tłumaczy Emilia Bojańczyk ze studia graficznego Podpunkt, autorka projektu. – Oprócz logotypu Politechniki i znaków wydziałowych, system identyfikacji wizualnej operuje całą paletą symboli, które można wykorzystywać w grafikach, nadrukach, gadżetach.


Kluczową zmianą dotyczącą wizerunku PW jest nowy znak firmowy. W nowej identyfikacji wizualnej rozróżniamy:



  • Znak podstawowy - logotyp nazwy Uczelni, napisany autorskim fontem Radikal WUT. Litera "W" skonstruowana jest w taki sposób, by po obróceniu o 90° tworzyła znak "≥" - ten matematyczny znak koresponduje z hasłem przewodnim identyfikacji.

  • Znak skrócony - litera "P" oraz "W" z podstawowego logotypu Politechniki Warszawskiej

  • Znak uroczysty - nawiązujący do tradycyjnego godła Uczelni.


Do budowania graficznych komunikatów Politechniki Warszawskiej określono 8 jednoznacznych i równorzędnych kolorów. Są to: słoneczny, morelowy, śliwkowy, miętowy, szafirowy, wrzosowy, grafitowy i mokka. Każdy Wydział ma ściśle przypisany dominujący, indywidualny duet kolorystyczny, ale do budowania swoich przekazów może też wykorzystywać barwy dopełniające z dostępnej gamy. W połączeniu z odświeżonymi znakami graficznymi pozwala to łatwo odróżniać wydziały, a jednocześnie identyfikować je z Politechniką Warszawską.


– Politechnika Warszawska wyznacza trendy i wysokie standardy w każdym aspekcie swojego funkcjonowania – zaznacza Rektor PW, prof. Jan Szmidt. – Nasza Marka jest znana i szanowana, nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Musimy nieustannie dbać o to, żeby Politechnika, szczególnie w świadomości młodych ludzi, była kojarzona z nowoczesnością, wysokimi standardami nauczania i miejscem, które wciąż się rozwija.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...

Koral z reklamą lodów Grand Gold

Wraz z premierą filmu „Ciemniejsza strona Greya” startuje kampania spotu „Grand Gold – Władca zmysłów” PPL ...