Zamknij
Social Media

 

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

Polskie vlogi niczego nie urywają

02Luty2016

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: vlogi, OMD, wideo blogi, vloger

Dom mediowy OMD zrealizował kolejną falę badania dotyczącego twórców wideo blogów. Internauci lepiej niż rok wcześniej rozpoznają termin vloger, ale nie przekłada się to na wzrost odsetka osób oglądających kanały wideo

Czym zajmuje się vloger?

Obecnie ponad połowa (57,4 %) internautów zapytanych w badaniu domu mediowego OMD o to, czym zajmuje się vloger, udzieliła prawidłowej odpowiedzi. To o 11,5 punktów procentowych więcej, niż rok wcześniej, kiedy 45,9% wskazało vlogerów jako prowadzących video blog. W porównaniu z pierwszą falą badania, znacząco mniejszy ułamek respondentów udzielił odpowiedzi „nie wiem”, bo tylko 33,8%, gdzie rok wcześniej było to 43,2%.

„Zainteresowanie polskimi twórcami wideo blogów niezmiennie rośnie od czasu sukcesu Wardęgi czy Radka Kotarskiego, który z Internetu trafił prosto do reklamy w TV. Coraz częściej to publiczność decyduje a nie szefowie programowi telewizji, kogo będziemy oglądać na ekranach. Artyści budują swoja potęgę w sieci i wygrywają z tymi, których lansują media masowe. Nie dziwi więc wzrost znajomość pojęcia vloger.”- Ewa Konopko, producent kampanii niestandardowych OMD.

Polskie kanały z video blogami

Kiedy zdefiniowaliśmy vlogera, jako twórcę wideo bloga i zapytaliśmy internautów w grudniu 2015 czy oglądają filmiki na polskich 424 % odpowiedziało, że nigdy ich nie oglądało. Rok do roku zmiana na tym wymiarze nie jest już tak znacząca, jakby można byłoby się jej spodziewać w związku z wzrostem zainteresowania twórczością youtuberów. Można natomiast uznać, że o ile liczba użytkowników jest stabilna, o tyle – co wskazują statystyki oglądalności – rośnie intensywność korzystania z tego medium.

Liderem You Tube i długo nic

W grudniu 2015 ponownie zapytaliśmy internautów o to jakie oglądają serwisy z treściami wideo generowanymi przez użytkowników. Najczęściej wskazywali You Tube (82,1%). Zaszczytne drugie miejsce zajęła Wrzuta (17,1%) a na trzecim miejscu znalazła się odpowiedź: nie oglądam serwisów z treściami wideo (13,5%). Wyniki i w tym przypadku nie uległy istotnym zmianom na przestrzeni roku.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

...a co odróżnia post z bloga od informacji prasowej? Język? Adresat? Bo przecież nie sam news, jeśli informujemy o wprowadzeniu na rynek nowego np. produktu - Katarzyna Przewuska.