Zamknij
Social Media - WWW Review

WWW Review

Facebook Buzz

M jak Mobile

Portal o smaku kujawsko-pomorskiej kultury

24Lipiec2014

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: kujawsko-pomorskiePortal o smaku kujawsko-pomorskiej kultury

21 lipca 2014 r. ruszył pierwszy w Polsce portal, na którym prezentowane będą najbardziej wyszukane smaki kujawsko-pomorskiej kultury. Regionalne wydarzenia są rozpoznawalne na świecie, więc czas, by stały się również w Polsce symbolem wysokiego poziomu artystycznego. Serwis www.menukulturalne.kujawsko-pomorskie.pl powstał w ramach projektu opartego na unikatowej w skali kraju współpracy instytucji, reprezentujących różne dziedziny sztuki.

Portal www.menukulturalne.kujawsko-pomorskie.pl jest częścią projektu „Kujawsko-Pomorskie Menu Kulturalne 2013-2014”, realizowanego przez Województwo Kujawsko-Pomorskie. Nowa marka ma być wizytówką wydarzeń kulturalnych, które na trwałe wpisały się w dziedzictwo regionu.

- Zaprosiliśmy do współpracy przedstawicieli instytucji, których dorobek artystyczny przyniósł nam międzynarodowe uznanie - mówi Jerzy Janczarski, Dyrektor Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu. - Po raz pierwszy w Polsce środowisko artystyczne zsieciowało się, by wspólnie promować przedsięwzięcia, które są naszą dumą. Mamy nadzieję, że zyska na tym cały region i stanie się on rozpoznawalny jako miejsce kojarzone nie tylko z Kopernikiem, piernikami czy gęsiną, ale również wydarzeniami teatralnymi i muzycznymi, na które warto przyjechać nawet z drugiego końca kraju – dodaje.

Przypomnijmy, w menu uwzględniono Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Kontakt”, Bydgoski Festiwal Muzyczny, Bydgoski Festiwal Operowy, Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. F. Chopina dla Dzieci i Młodzieży w Szafarni oraz Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. I. Paderewskiego w Bydgoszczy. Najstarsze z nich odbywają się systematycznie od ponad pół wieku (Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy od 1961 r. oraz Bydgoski Festiwal Muzyczny od 1963 r.).

„Kujawsko-Pomorskie Menu Kulturalne 2013-2014” stanowi kontynuację inicjatywy zapoczątkowanej w roku 2012. Celem jej powstania jest promowanie międzynarodowych, prestiżowych wydarzeń artystycznych jako kulturalnej wizytówki regionu. Festiwalowy i konkursowy charakter pozwala dostarczać amatorom teatru i melomanom coraz to nowych doznań. - Nasz region gościł już artystów z prawie całej Europy, a także m.in. Australii, Chin, Wietnamu, Korei, USA – mówi Jerzy Janczarski. - Mamy nadzieję, że dzięki współpracy między instytucjami kultury, znacznie zwiększy się liczba tych, którzy spędzają wolny czas, uczestnicząc w kulturalnych przedsięwzięciach światowej klasy – dodaje.

Na portalu www.menukulturalne.kujawsko-pomorskie.pl można znaleźć opis wydarzeń wchodzących w skład „Kujawsko-Pomorskiego Menu Kulturalnego”, przyjazną wyszukiwarkę, a także kalendarz ważniejszych imprez organizowanych przez instytucje kultury biorące udział w projekcie. Aby wzmacniać nową markę, oprócz portalu, powstaną mapy atrakcji turystycznych z uwzględnieniem przedsięwzięć teatralnych i muzycznych, a jesienią zostaną wyemitowane spoty telewizyjne i radiowe. Informacje o „Kujawsko-Pomorskim Menu Kulturalnym” trafią także w postaci billboardów do większości miast wojewódzkich w Polsce. Również na Facebooku zainaugurował swoją działalność profil „Kujawsko-Pomorskie Menu Kulturalne”. Można tam podyskutować o kulturze, posłuchać muzyki, poczytać ciekawostki o wydarzeniach artystycznych, czy poznać ich historię.

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007 – 2013 oraz ze środków budżetu Województwa Kujawsko – Pomorskiego.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Młdzi ludzie za pomocą zdjęć publikowanych w serwisach społecznościowych nie tylko pokazują kim są, ale przede wszystkim mają świadomość bycia medium - Natalia Hatalska, blogerka.