Zamknij
Social Media - WWW Review

WWW Review

Facebook Buzz

M jak Mobile

Portal o smaku kujawsko-pomorskiej kultury

24Lipiec2014

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: kujawsko-pomorskiePortal o smaku kujawsko-pomorskiej kultury

21 lipca 2014 r. ruszył pierwszy w Polsce portal, na którym prezentowane będą najbardziej wyszukane smaki kujawsko-pomorskiej kultury. Regionalne wydarzenia są rozpoznawalne na świecie, więc czas, by stały się również w Polsce symbolem wysokiego poziomu artystycznego. Serwis www.menukulturalne.kujawsko-pomorskie.pl powstał w ramach projektu opartego na unikatowej w skali kraju współpracy instytucji, reprezentujących różne dziedziny sztuki.

Portal www.menukulturalne.kujawsko-pomorskie.pl jest częścią projektu „Kujawsko-Pomorskie Menu Kulturalne 2013-2014”, realizowanego przez Województwo Kujawsko-Pomorskie. Nowa marka ma być wizytówką wydarzeń kulturalnych, które na trwałe wpisały się w dziedzictwo regionu.

- Zaprosiliśmy do współpracy przedstawicieli instytucji, których dorobek artystyczny przyniósł nam międzynarodowe uznanie - mówi Jerzy Janczarski, Dyrektor Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu. - Po raz pierwszy w Polsce środowisko artystyczne zsieciowało się, by wspólnie promować przedsięwzięcia, które są naszą dumą. Mamy nadzieję, że zyska na tym cały region i stanie się on rozpoznawalny jako miejsce kojarzone nie tylko z Kopernikiem, piernikami czy gęsiną, ale również wydarzeniami teatralnymi i muzycznymi, na które warto przyjechać nawet z drugiego końca kraju – dodaje.

Przypomnijmy, w menu uwzględniono Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Kontakt”, Bydgoski Festiwal Muzyczny, Bydgoski Festiwal Operowy, Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. F. Chopina dla Dzieci i Młodzieży w Szafarni oraz Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. I. Paderewskiego w Bydgoszczy. Najstarsze z nich odbywają się systematycznie od ponad pół wieku (Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy od 1961 r. oraz Bydgoski Festiwal Muzyczny od 1963 r.).

„Kujawsko-Pomorskie Menu Kulturalne 2013-2014” stanowi kontynuację inicjatywy zapoczątkowanej w roku 2012. Celem jej powstania jest promowanie międzynarodowych, prestiżowych wydarzeń artystycznych jako kulturalnej wizytówki regionu. Festiwalowy i konkursowy charakter pozwala dostarczać amatorom teatru i melomanom coraz to nowych doznań. - Nasz region gościł już artystów z prawie całej Europy, a także m.in. Australii, Chin, Wietnamu, Korei, USA – mówi Jerzy Janczarski. - Mamy nadzieję, że dzięki współpracy między instytucjami kultury, znacznie zwiększy się liczba tych, którzy spędzają wolny czas, uczestnicząc w kulturalnych przedsięwzięciach światowej klasy – dodaje.

Na portalu www.menukulturalne.kujawsko-pomorskie.pl można znaleźć opis wydarzeń wchodzących w skład „Kujawsko-Pomorskiego Menu Kulturalnego”, przyjazną wyszukiwarkę, a także kalendarz ważniejszych imprez organizowanych przez instytucje kultury biorące udział w projekcie. Aby wzmacniać nową markę, oprócz portalu, powstaną mapy atrakcji turystycznych z uwzględnieniem przedsięwzięć teatralnych i muzycznych, a jesienią zostaną wyemitowane spoty telewizyjne i radiowe. Informacje o „Kujawsko-Pomorskim Menu Kulturalnym” trafią także w postaci billboardów do większości miast wojewódzkich w Polsce. Również na Facebooku zainaugurował swoją działalność profil „Kujawsko-Pomorskie Menu Kulturalne”. Można tam podyskutować o kulturze, posłuchać muzyki, poczytać ciekawostki o wydarzeniach artystycznych, czy poznać ich historię.

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007 – 2013 oraz ze środków budżetu Województwa Kujawsko – Pomorskiego.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...

Zamiast kreowania siebie możemy kreować relacje, bo jak ktoś zbuduje sympatyczną relację jest postrzegany jako sympatyczny - Piotr Tymochowicz