Zamknij
Prosto z rynku - PR i prawo info

Powstała publikacja „Prawo w eventach”

Witold Sokołowski, 2015-02-18 23:59:45

Na rynku pojawiła się kolejna publikacja wydana w ramach Biblioteki Meeting Plannera – „Prawo w eventach”. Opracowanie poświęcone jest m.in. rodzajom umów na rynku eventowym, odpowiedzialności organizatorów, własności intelektualnej i podatkom. Autorami tekstów są prawnicy kancelarii Pałucki Trusiński.


Publikacja „Prawo w eventach” jest odpowiedzią na liczne pytania i zagadnienia podejmowane przez branżę eventową podczas różnego rodzaju spotkań i dyskusji branżowych bądź trafiających bezpośrednio do redakcji MeetingPlanner.pl, wydawcy publikacji „Prawo w eventach”.


Część aspektów prawnych omówionych w publikacji dotyczy rynku eventowego w szerokiej perspektywie, część jest opisem i interpretacją specyficznych zależności charakterystycznych dla poszczególnych sektorów. Zakres tematyczny podzielony został na cztery bloki. „Zagadnienia ogólne” – poświęcone m.in. charakterystyce imprez masowych, przetwarzaniu danych osobowych uczestników eventów czy specyfice imprezy turystycznej. W rozdziale „Kontrakty i odpowiedzialność organizatorów imprez” omówione zostały treść i forma umowy o organizację eventu, umowy o świadczenie usług turystycznych oraz obowiązki organizatora. W części „Własność intelektualna” autorzy skupili się na ochronie scenariuszy imprez, ambush marketingu, promocji imprezy z wykorzystaniem wizerunku artystów i uczestników. W rozdziale „Podatki” mowa jest m.in. o obowiązkach organizatora eventu wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu imprez motywacyjnych dla pracowników oraz kwestiach podatkowych wynikających z umowy sponsoringu.


Celem publikacji jest uświadomienie zarówno przedstawicielom agencji, podwykonawców, jak i klientów, jakie aspekty prawne pośrednio lub bezpośrednio ich dotyczą, które chronią, a które nakładają obowiązki. „Prawo w eventach” to wreszcie zbiór praktycznych porad dotyczących różnych form spotkań, ich bezpieczeństwa czy przepisów podatkowych. – W czasach rosnącej konkurencji świadomość swoich praw jest niezwykle istotna i pomocna w prowadzeniu biznesu. Z tego właśnie powodu postanowiliśmy zaangażować się w edukację prawniczą branży. Mam nadzieję, że dzięki tym zabiegom przyczynimy się m.in. do przykładania większej uwagi do pozornie błahych szczegółów, których zignorowanie często może być opłakane w skutkach – mówi Jacek Trusiński, wspólnik zarządzający kancelarii Pałucki Trusiński, którego specjalizacją jest prawo gospodarcze i finansowe ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień podatkowych.


Jednocześnie publikacja stanowi otwarcie dyskusji na temat aspektów prawnych i wątpliwości, których doświadczają organizatorzy spotkań, wynikających często z niezrozumienia lub nieprecyzyjności zapisów. – Branża eventowa posiada swoją specyfikę, którą widać w rodzaju zawieranych umów, kręgu podmiotów zaangażowanych w realizację projektów eventowych oraz różnorodności zagadnień. Znajomość przepisów prawa, mogących mieć tutaj zastosowanie, pozwala na zidentyfikowanie ryzyk prowadzonej działalności, ułatwia komunikację pomiędzy przedsiębiorcą a prawnikiem, a także wpływa pozytywnie na komfort pracy przedsiębiorcy i trwałość jego biznesu – podkreśla mec. Grzegorz Choromański, radca prawny, partner kancelarii Pałucki Trusiński.


Premiera publikacji „Prawo w eventach” odbyła się podczas spotkania branżowego, któremu towarzyszyła dyskusja na temat specyfiki tworzenia i zawierania umów na rynku eventowym oraz rodzajów kontraktów. Perspektywę praktyka w tym zakresie przedstawił Bartek Lachowski, partner agencji Orchidea Group. Mecenasi Grzegorz Choromański i Jacek Trusiński zaprezentowali aspekty formalne i prawne. Podczas rozmowy pojawiły się także kwestie dotyczące podatków, przetargów, ochrony koncepcji kreatywnych czy ustawy o usługach turystycznych i jej związku z organizatorami eventów. – Mamy nadzieję, że „Prawo w eventach” będzie przydatnym narzędziem w rękach organizatorów wydarzeń oraz przyczyni się do jeszcze bardziej skutecznej profesjonalizacji rynku. Ta publikacja i to spotkanie, to także otwarcie dyskusji na tematy prawne, która – jak się okazało – jest branży bardzo potrzebna. Dlatego zamierzamy kontynuować tę tematykę – podsumowuje Sylwia Banaszewska, dyrektor zarządzająca MeetingPlanner.pl.


Premiera publikacji „Prawo w eventach” odbyła się w Regent Warsaw Hotel, 4 lutego. Partnerem wydania jest agencja Orchidea Group.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...