Zamknij
Wiedza PR - SEO/SEM

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Witold Sokołowski, 2015-05-26 14:34:39

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w widoczność w sieci, ale także krok ku zbudowaniu odpowiedniego wizerunku danej marki. Dlaczego zatem odpowiednie pozycjonowanie strony sprawi, że osiągnięty zostanie jeszcze jeden, istotny cel – rozpocznie się proces pozycjonowania marki? Sprawdźmy.

Jak to działa?

W celu przybliżenia procesu, w którym dobre pozycjonowanie jednocześnie przyczynia się do pozycjonowania marki, warto najpierw pokrótce omówić kluczowe pojęcia związane z tym zagadnieniem. Za pozycjonowaniem stron www kryją się wszelkie działania, dzięki którym po wpisaniu wybranych słów kluczowych dana strona internetowa znajdzie się na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Kompleksowe pozycjonowanie zapewni witrynie internetowej dodatkowo szereg innych korzyści, które sprawią, że firma wiele zyska w oczach odwiedzających ją internautów, przykładowo poprzez wartościową, aktualizowaną treść. Jak rozumieć natomiast termin pozycjonowania marki? To proces kreowania wizerunku danej marki, w celu zapewnienia jej rozpoznawalności i wyróżnienia na tle konkurencji.

Jak zatem pozycjonowanie może przyczynić się do wypozycjonowania marki? Można zauważyć kształtującą się zależność: Kompleksowo pozycjonowany serwis, tak aby osiągnął wysoką i stabilną pozycję w wyszukiwarce → widoczność w TOP 10 → marka znana, pamiętana przez klientów → marka wypozycjonowana→ marka silna, prestiżowa

Po co nam takie działanie?

Warto zadać sobie to pytanie - po co w ogóle inwestować w pozycjonowanie? Co będziemy z tego mieć? Jak się okazuje - wiele. Otwierając drzwi dobremu, kompleksowemu pozycjonowaniu, otwieramy się na szereg rozmaitych korzyści.

Przede wszystkim, gdy strona internetowa znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, liczba osób odwiedzających daną witrynę, a tym samym potencjalnych klientów wzrasta. A to już generuje ruch, zwiększenie sprzedaży, a w dalszej perspektywie rozwój firmy. Dodatkowo, obecność na wysokich pozycjach w wyszukiwarce sprawia, że firma zostaje zapamiętana, gdy wpisywane są hasła w obrębie jej działalności. Rozpoczyna się bardzo korzystny proces - marka zaczyna pozytywnie się kojarzyć i jest rozpoznawalna. Zaczyna być postrzegana jako silna i zaufana.

- „Pozycjonując stronę, de facto pozycjonujemy własną markę i budujemy wizerunek w oparciu o obecność w TOP 10. Stała widoczność w sieci wzmacnia pozytywne postrzeganie marki oraz wspomaga jej rozwój. Wybierając usługę pozycjonowania należy zwrócić uwagę na to, jak szeroki jest zakres prowadzonych działań, gdyż stabilne efekty może zapewnić jedynie kompleksowe pozycjonowanie stron.” - mówi Michał Kliszczak, właściciel firmy EACTIVE wiemy jak.

Na pytanie, dlaczego warto być rozpoznawalnym w obrębie własnej działalności chyba nie trzeba odpowiadać. To przecież cel biznesowy praktycznie każdej marki, której zależy na dotarciu do jak największego grona klientów.

Dlaczego to działa?

Pisząc o pozycjonowaniu, nie mamy na myśli pobieżnych działań, nastawionych jedynie na efekt. Nie chodzi również o działania skoncentrowane głównie na zdobywaniu jak największej ilości linków do danej strony, które zachęcają zaskakująco niską ceną. Zamierzone cele można osiągnąć dzięki pozycjonowaniu ze zdecydowanie szerszym zakresem działań. W związku z tym, że strona www jest wizytówką danej firmy, inwestycja w dobre pozycjonowanie to jednocześnie inwestycja w jakość swojej witryny. Ciekawe działania, które mogą być realizowane w ramach pozycjonowania to między innymi:

  • ciągła rozbudowa serwisu - np. wzbogacanie go o wartościowe, aktualizowane treści (content marketing),
  • pozycjonowanie większej ilości słów kluczowych, a nie tylko kilku,
  • kreatywny link building - zdobywanie linków w sposób bezpieczny poprzez np. organizację akcji marketingowych,
  • dbałość o odpowiednią strukturę strony - np. dobór odpowiednich nagłówków na stronie.

Gdy serwis będzie dobry jakościowo, będzie w stanie przyciągnąć więcej potencjalnych klientów. W ten sposób dana marka może być postrzegana jako specjalistyczna w swojej branży (wartościowa, ciekawa treść na stronie) oraz dbająca o swoich klientów (czytelność strony, odpowiednie nagłówki). Czego chcieć więcej? Oczywiście wysokiej, a jednocześnie stałej pozycji serwisu w wyszukiwarce Google, która może zostać uzyskana przy wyborze odpowiedniego pozycjonowania. Inwestycja w taką usługę to zatem inwestycja we własną stronę www oraz w pozycję w wyszukiwarce – innymi słowy to tak naprawdę inwestycja w pozycjonowanie marki.

Źródło: EACTIVE.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
1
komentarzy
  1. Piotr Bydłowski   2017-03-17 02:43:49

    Polecam http://www.grupa-icea.pl z Poznania, do seo dodają content marketing.

Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...