Zamknij
PR w mediach

Projekt Lublin 2.0

Adam Kuśmierczyk, 2012-01-31 09:24:04

Projekt Lublin 2.0

Na początek miało być Europejskie Centrum Kultury. Niestety, stawać w szranki z największymi miastami naszego kraju, które aglomeracyjnie kilkakrotnie przewyższają Nasz potencjał, to nie kaszka z mleczkiem. Lublin, bo o nim właśnie mowa, nie poddaje się jednak w boju o jedno z najbardziej ciekawych kulturalnie miast Polski. Leżąca na zderzeniu kilku kultur stolica polski B znowu pokazała, że ani na trochę nie odstaje swoim największym rywalom.

Mowa oczywiście o projekcie Lublin 2.0. organizowanym przez ośrodek Brama Grodzka – Teatr NN. Historia Lublina opowiedziana za pomocą interaktywnych rekonstrukcji miasta z całą pewnością robi wrażenie na wszystkich tych, którzy do tej pory śmiali się z kandydatury Lublina na ESK. Już dziś wszyscy wchodzący na stronę Teatru NN (www.teatrnn.pl) dysponując odpowiednim oprogramowaniem mogą przejść się ulicami lubelskiej starówki. Stare mapy miasta zrekonstruowano przy pomocy technologii znanej już z programów Google Earth pozwalającej na odtworzenie makiety miasta w Internecie w technologii 3D. Wszyscy zainteresowani tą z pewnością ciekawą forma zwiedzania mogą przejść się ulicami Lublina na jednej z trzech stworzonych w tym celu makiet miasta z XVI, XVIII I XX wieku. Na tym nie koniec…

Zwiedzić miasto komórką – taka idea przyświeca nowemu przewodnikowi po mieście promowanemu przez Bramę Grodzką. Już teraz wszyscy użytkownicy smartfonów lub tabletów wykorzystując technologię GPS mogą korzystać z sześciu specjalnie przygotowanych w tym celu tras spacerowych. Technologia umożliwia zwiedzanie najciekawszych zakamarków miasta przy wykorzystaniu przewodników dźwiękowych. „Opowieść o dzielnicach lublina” to próba odtworzenia dźwięków przeszłości. Odgłosów dawnych ulic żydowskich, Placu Litewskiego, czy dworca PKP. Usłyszymy też dźwięki, które dawno znikły z ulic Lublina, mowa tu o odgłosach warsztatów rzemieślniczych oraz tych dochodzących z pobliskich świątyń. Wszystko to razem tworzy dźwiękowy pejzaż Lublina.

W obliczu tych wszystkich faktów trudno jest nie skusić się na lepsze poznanie uroków Lublina. Nowoczesne przewodniki są również modelowym przykładem nowatorskich rozwiązań w zakresie promocji i budowania wizerunku miasta, które mimo swojej ogromnej historii i równie dużego potencjału turystycznego w dalszym ciągu pozostaje w cieniu Krakowa, Poznania czy Warszawy. Strategia promocyjna oparta na wykorzystaniu nowoczesnych technologii może jednak w krótkim czasie przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności turystycznej Lublina. Osobiście trzymam kciuki…

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Adam Kuśmierczyk

Specjalista ds. marketingu, marketing usług profesjonalnych. Obecnie pracuje dla jednej z większych kancelarii prawnych w Polsce.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...

Można powiedzieć, że Lech Kaczyński nigdy nie był mistrzem photo opportunity - Wojciech Jabłoński, UW