Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

Przykład kampanii gospodarczej - Kupuj Nasze.pl

Łukasz Jakubiak, 2009-11-13 05:39:08

Kampania gospodarcza KupujNasze.pl i DEMO Effective Launching została przeprowadzona pod hasłem ,,Są powody do dumy!". Celem całej kampanii był realny wpływ na sytuację gospodarczą w Polsce poprzez wychodzenie na przeciw takim zjawiskom jak:
- niski poziom zakupowego patriotyzmu Polaków w porównaniu z krajami wysoko rozwiniętymi
- negatywna percepcja polskiego produktu
- duża rozbieżność pomiędzy deklaracjami konsumentów, a ich realnymi decyzjami zakupowymi
- spowolnienie gospodarcze jako skutek światowego kryzysu na polskim rynku.

Kampania była bardzo widoczna w mediach. Główny przekaz akcji pojawił się na okładce WPROST. Zobaczmy jakie były założenia i osiągnięte cele kampanii.

Jaki my Polacy mamy potencjał?

- Polski PKB w ok 60% opiera się na popycie wewnętrznym, więc spadku eksportu nie odczujemy tak bardzo jak inne kraje UE, np. Węgrzy, Czesi czy Słowacy. (Źródło: Rzeczpospolita, 13.12.2008)
- Polska gospodarka po raz drugi uznana została za drugą najbardziej konkurencyjną w Unii Europejskiej. Niżej ocenione zostały gospodarki m.in. takich krajów jak Francja, Irlandia i Włochy (Raport "2009 European Growth and Jobs Indicator" ,The Lisbon Council)
- Polacy są coraz bardziej przedsiębiorczy. Co roku w Polsce powstaje ok. 200 tys. nowych firm. Właściciele ponad 66 tys. z nich mają mniej niż 30 lat. (GUS, Wprost, 22 luty 2009)
- Polskie przedsiębiorstwa inwestują w innowacje. W okresie styczeń 2007 r. - czerwiec 2008 r. 22,5% MSP (małych średnich przedsiębiorstw) zainwestowało w nowe technologie, nowe produkty i usługi, w nowy system organizacji i zarządzania, w nowe rozwiązania marketingowe i nowe kanały dystrybucji. (Źródło: PKPP Lewiatan, 2008)

Jak zaplanowano działania w mediach?

- Emisja spotów w TVP1, TVP2, TVP Info, zaangażowanie redakcyjne
- Emisja spotów w TVN, TVN siedem , TVN Meteo , TVN Turbo,  TVN Style
- Emisja spotów w Polsat News, TV4, Tv Biznes
- Kampania bannerowa, content redakcyjny, wspólny konkurs
- Publikacja layoutów prasowych, zaangażowanie redakcyjne, sekcja w serwisie internetowym poświęcona kampanii
- Publikacja layoutów, zaangażowanie redakcyjne

Ponad to:


- Miesięczna kampania reklamowa w nośnikach video w komunikacji miejskiej: Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Aglomeracja Górnośląska, Kalisz, Olsztyn, Toruń, Grudziądz. POS TV w sieci sklepów Piotr i Paweł Ponad 13 000 000 Milionów osób do których dotarł przekaz
- Miesięczna kampania reklamowa w bankomatach sieci Euronet 1061 bankomatów w całej Polsce, średnia liczba transakcji w okresie kampanii to 6 896 500

 

Przykład kampanii gospodarczej - Kupuj Nasze.pl

Materiały promocyjne i redakcyjne w 9 tytułach grupy: Głos Dziennik Pomorza, Gazeta Pomorska, Gazeta Lubuska, NTO, Nowiny, Dziennik Wschodni, Echo Dnia, Gazeta Współczesna, Kurier Poranny
Prasa handlowa i branżowa: przedruk layoutów prasowych, zaangażowanie redakcyjne, content w serwisie www: HANDEL, KOSMETYKI, PORADNIK HANLOWCA, WIADOMOŚCI HANDLOWE, PAPIERNICZY ŚWIAT, ŚWIAT BUTÓW, ŻYCIE HANDLOWE i wiele innych.

„Kupuj Nasze – są powody do dumy” było ciekawym wydarzeniem komunikacyjnym, które łączyło w sobie kampanię społeczną, serial reklamowy oraz program edukacyjny. Po raz pierwszy połączono te trzy formy działań komunikacyjnych po to, by zbudować wśród Polaków postawę patriotyzmu konsumenckiego, a tym samym promować jakość naszych towarów i wspomóc rozwój polskich firm.

II etap – kampania komercyjna na specjalnych warunkach: pierwsza w Polsce inicjatywa łączącą oddziaływanie tradycyjnego serialu reklamowego z wartościami kampanii społecznej Wyróżnione produkty: linia jogurtów Bakomy, wózki dziecięce firmy PPH ARO KAROŃ, kosmetyki Laboratorium Kosmetycznego “Joanna”, PPH Tabit (producent makaronów), Produkty Staropolanki (woda), napoje firmy Jurajska, sprzęt firmy Mayones.

 

Zarzuty?

- Spoty reklamowe nie informują jak rozpoznać polski produkt. Klient nawet gdyby chciał to nie ma możliwości stwierdzenia pochodzenia produktu, b. często widnieje obecnie napis: “wyprodukowano w UE”.

- Które produkty są w 100% polskie? (polski udziałowiec, polska firma, polscy pracownicy, polskie surowce, etc - słowem: mój pieniądz pozostaje w kraju)

- Unia nie zezwala państwom członkowskim na podkreślanie przewagi rodzimych wyrobów, która wynikać miałaby z ich pochodzenia. Dotyczy to jednak działania władz, a nie prywatnych podmiotów. - Fundacja organizująca program powstała z inicjatywy Jacka Sadowskiego, prezesa agencji reklamowej DEMO Effective Launching.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Łukasz Jakubiak

Stały współpracownik serwisu Epr.pl oraz właściciel agencji PRactions. W branży public relations pracuje od 5 lat. W tym czasie zajmował się wizerunkiem firm z branży wydawniczej, ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...