Zamknij
Prosto z rynku - PR w polityce info

Raport Procontent Communication: Politycy przed kamerą

Paweł Gębusiak, 2013-02-18 19:51:42

Politycy to prawdziwe „zwierzęta medialne”. Według raportu Procontent Communication, lubią, gdy dziennikarze się nimi interesują i proszą o komentarz. 90% badanych posłów i senatorów uznało, że lubi, gdy dziennikarze się nimi interesują. Jednocześnie prawie 70 % z nich źle ocenia wypowiedzi swoich kolegów wskazując, że nie potrafią oni wiarygodnie przedstawić danych o polskiej gospodarce.


Blisko 65,6% ankietowanych polityków chciałoby częściej pojawiać się w mediach, tylko 16, 4% nie chce większej aktywności medialnej, a 18 % nie ma zdania w tej kwestii .


„Na co dzień zżymamy się słysząc wypowiedzi polityków w mediach - ich słowne przepychanki i ataki. Źle reagujemy na agresywny język i zachowania naszych decydentów. Coraz częściej analizujemy też narzędzia public relations z jakich korzystają oraz obierane przez nich strategie komunikacyjne. Powoli jako społeczeństwo uczymy się, e u polityka przeprosiny i łzy często służą zachowaniu stanowiska. W naszej ocenie jesteśmy coraz bardziej krytyczni a zawód polityka plasuje się na szarym końcu pod względem zaufania społecznego. To wszystko nie odstrasza jednak polityków od kamer. Wręcz przeciwnie badania wskazują, że prawie 2/3 posłów i senatorów czuje niedosyt w kontaktach z mediami.” – komentuje Iwona Kubicz, ekspert ds. kształtowania wizerunku.


Tylko 9,8% uczestników badania uważa, że wypada bardzo dobrze w wystąpieniach przed kamerą. Porównywalna grupa zapytanych ocenia swoje umiejętności prezentacji poglądów w mediach jako dobre 41%, a 47% polityków twierdzi, że choć radzi sobie dobrze, mogliby wiele poprawić. Co ciekawe, w badanej grupie nie było osób, które nie radzą sobie z wystąpieniami przed kamerą (0%).


„Z oceny polityków wynika, że dość swobodnie czują się oni w kontaktach z mediami. Mają też dobre zdanie nt. swoich wystąpień i ogromną chęć stawania przed kamerą. Od częstego pojawiania się w mediach nie jest ich nawet w stanie odstraszyć przekonanie o tym, iż media manipulują ich wypowiedziami. Co ciekawe politycy nie podchodzą do siebie bez krytycznie. Wielu z nich czuje, że mogłoby dopracować swoje wystąpienia przed kamerą i poprawić coś w swoim medialnym wizerunku. Bardzo surowi są jednak w stosunku do swoich kolegów po fachu, którym zarzucają brak wiarygodności.” podkreśla Iwona Kubicz, ekspert w dziedzinie komunikacji Prezes Zarządu Procontent Communication


Na pytanie, czy media manipulują wypowiedziami polityków, ok. 70 % uczestników badania odpowiedziało – tak, jednocześnie oceniając, że ponad 67% polityków nie potrafi w wiarygodny sposób przekazać informacji o stanie polskiej gospodarki.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...