Zamknij
Recenzje

Recenzja książki Agnieszki Dejnaki „Strategia reklamy marki, produktów i usług”

Grzegorz Fijorek, 0000-00-00 00:00:00

Książkę Agnieszki Dejnaki brałem do ręki z pewną rezerwą. Spojrzałem na okładkę i pomyślałem: „Kolejna super publikacja o tym, co zrobić, aby więcej zarabiać. Dlaczego jesteśmy niezadowoleni z życia. Jak zwyciężyć swoje słabości. Na pewno zawierać będzie mnóstwo bezcennych rad na temat kampanii reklamowych, rozpisanych w dodatku na kilkudziesięciu stronach.” Już w trakcie czytania pierwszego rozdziału okazało się, że źle ją oceniłem...

O czym jest książka

Książka Agnieszki Dejnaki opisuje wszystkie najistotniejsze elementy kampanii reklamowych oraz omawia, jak należy je przygotować, aby były skuteczne. Autorka nie szczędzi przy tym warsztatu praktycznego i przykładów reklam. Pierwszy rozdział książki - „Miejsce reklamy w działaniach marketingowych firmy” dotyczy ulokowania tej formy komunikacji w strategii marketingowej przedsiębiorstw. Następny - „Kreatywna i efektywna reklama” został poświęcony trzem elementom składowym reklamy: słowu pisanemu, mówionemu oraz obrazowi. Kolejne części to „Warsztat reklamy, czyli co i jak robić” oraz „Planowanie, wykonanie i badanie końcowego efektu reklam”. I tak dalej.

W książce podane zostały zasady tworzenia sloganów, ich rodzaje, stosowane formuły wypowiedzi, możliwa kaligrafia. W podobny sposób autorka przedstawiła kwestię słowa mówionego. Przy elemencie reklamy jakim jest obraz w szczegółach omawia zdjęcie reklamowe - obowiązujące modele kolorów, najpopularniejsze programy graficzne, formaty zapisu zdjęć itp. W innym miejscu skupia się na regułach identyfikacji wizualnej: typografii, kolorystyce firmowej, drukach reklamowych, czy CI w Internecie.

Agnieszka Dejnaka „rozkłada” wszystkie te kwestie na czynniki pierwsze i w oparciu o praktyczne wskazówki prezentuje proces powstawania reklamy. Czytelnik ma możliwość zapoznania się z poradami warsztatowymi. Na końcu książki znajdzie też dodatki - tabelaryczne zestawienie wad i zalet różnych form reklamy, a także skorowidz ułatwiający szybkie wyszukanie interesujących nas zagadnień. Jest także spis, tabel, rysunków i bibliografia.

Moja ocena

Zacznę od pozytywów. Autorka skupiła się na najważniejszych aspektach reklamy, przedstawiając je od podstaw w jasny, zwięzły sposób. Tak napisana jest cała książka i jest to jeden z niewątpliwych plusów tej pozycji - brak przeładowania treścią. Kolejna mocna strona to poparcie teorii ciekawymi przykładami. Niuanse identyfikacji wizualnej tłumaczy np. kejs linii lotniczych Seven Heaven. Powstawanie sloganów reklamowych poparto historią „A łyżka na to – niemożliwe. Rama”. I inne.

Osobiście najciekawszy dla mnie w książce był rozdział pt. „Warsztaty reklamy, czyli co i jak zrobić”. Czytelnik dowie się tam, jak poprawnie zbudować reklamę prasową, radiową, telewizyjną i internetową. Warto również zwrócić uwagę na ostatni z rozdziałów. Autorka pisze w nim o zasadach planowania kampanii oraz jakie narzędzia stosuje się w badaniu efektywności reklamy.

Jedynym minusem książki jest jej kolorystyka. Wszystkie ilustracje są czarno - białe.

Podsumowanie

„Strategia reklamy …” jest książką praktyczną. Naturalnym odbiorcą książki powinny być osoby, które chcą tworzyć skuteczne przekazy reklamowe. Pomimo licznych przykładów jej lektura nie jest bynajmniej nudna. Jeśli nie chcemy, by nasze reklamy stały się obiektem żartów konkurencji, a klienci faktycznie zainteresowali się naszymi produktami warto zacząć od podstaw. Dzięki publikacji Agnieszki Dejnaki stworzenie oryginalnej kampanii reklamowej wyda się łatwiejsze. Także dla osoby koordynującej ten proces z ramienia zleceniodawcy.

Książka jest dostępna w naszej e-księgarni.
 

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Grzegorz Fijorek

Ostatnie artykuły tego autoraMatylda Setlak o polskim i angielskim PR oraz początkach agencji na rynku UK

Z Matyldą Setlek (Setlak PR) rozmawiamy o początkach agencji na rynku brytyjskim, marketingu etnicznym i różnicach ...

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...