Zamknij
Transmisje wideo: Konferencja prasowa online 5150 Warsaw Marathon. Sroda (10.02.2016) godz. 12.00.

Recenzje

Kto pisze książki o reklamie?

Poniżej krótkie zestawienie inspirujących lektur traktujących o reklamie, jej działaniu o konstruowaniu przekazów, nie tylko wizualnych. Warto je przejrzeć, ponieważ pełne są przydanych wskazówek dotyczących też spraw pozornie nieważnych, ale mogących zadecydować o sukcesie tego, co staramy się stworzyć, aby zainteresować odbiorcę produktem czy usługą, umocnić markę, przedstawić publiczności nowy produkt.

 

czytaj dalej

 

Recenzja książki Agnieszki Dejnaki „Strategia reklamy marki, produktów i usług”

Książkę Agnieszki Dejnaki brałem do ręki z pewną rezerwą. Spojrzałem na okładkę i pomyślałem: „Kolejna super publikacja o tym, co zrobić, aby więcej zarabiać. Dlaczego jesteśmy niezadowoleni z życia. Jak zwyciężyć swoje słabości. Na pewno zawierać będzie mnóstwo bezcennych rad na temat kampanii reklamowych, rozpisanych w dodatku na kilkudziesięciu stronach.” Już w trakcie czytania pierwszego rozdziału okazało się, że źle ją oceniłem... „Strategia reklamy …” jest książką praktyczną. Naturalnym odbiorcą książki powinny być osoby, które chcą tworzyć skuteczne przekazy reklamowe.
 

czytaj dalej

Wojciech Krzysztof Szalkiewicz - „Marketing polityczny. Barwy walki”. Recenzja

Dlaczego walka o poparcie polityczne bywa nasycona tak wielką ilością sztuczek, szelmostw oraz mniej lub bardziej sprytnych metod manipulacji umysłami wyborców? Jak dalece może lub wręcz powinien posunąć się kandydat w planowaniu i realizacji swojej strategii walki, okupionej często brakiem społecznego poparcia? Wreszcie, dlaczego „spin doctoring” staje się w Polsce zawodem przyszłości, a kiełbasa wyborcza zaczyna być serwowana na polskich stołach w coraz większych ilościach? Na te i na szereg innych pytań odpowiada Wojciech Krzysztof Szalkiewicz, w książce „Marketing polityczny. Barwy walki”.
 

czytaj dalej

Recenzja książki ,,Public Relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju” pod redakcją naukową Jerzego Olędzkiego i Dariusza Tworzydło

Recenzowana książka to podręcznik akademicki, przeznaczony przede wszystkim dla studentów kierunków humanistycznych, ale także szkół ekonomicznych i studiów specjalistycznych z zakresu public relations. W zamyśle autorów książka ma służyć również jako uzupełnienie teoretycznej wiedzy dla praktyków zajmujących się kreowaniem wizerunku organizacji i komunikacją ze społeczeństwem. Rekomenduję tę książkę wszystkim tym, którzy chcą ugruntować posiadaną już wiedzę lub poszerzyć znajomość kwestii PR. Aby lepiej zrozumieć istotę PR autorzy sięgają po wiedzę z dziedzin socjologii i psychologii.
 

czytaj dalej

Recenzja. Wojciech Krzysztof Szalkiewicz „Kandydat. Jak wygrać wybory”

Autor potraktował temat marketingu politycznego przede wszystkim od strony praktycznej. Dzieląc się z czytelnikiem swoimi doświadczeniami, opatrzył je wieloma cennymi spostrzeżeniami na temat stosowania przedwyborczych „chwytów” i zabiegów marketingowych. Podkreśla jednocześnie, iż pomimo większego lub mniejszego stopnia swej fachowości, owe zabiegi nigdy nie są gwarantem stuprocentowego sukcesu. Każde starcie sztabów wyborczych, jak i samych kandydatów, pozostawia swego rodzaju otwartą furtkę niepewności, nieprzewidywalności i zaskoczenia.
 

czytaj dalej

Jak utrzymywać dobre relacje z mediami. Recenzja książki autorstwa: Michael Bland, Alison Theaker, David Wragg.

Nowoczesne public relations to nie tylko kontakty z prasą. Środki masowego przekazu - telewizja, radio, a ostatnio również internet - kształtują opinię publiczną na całym świecie. Umiejętność efektywnej współpracy z dziennikarzami, reporterami i autorami artykułów to kluczowy elementy pracy specjalisty PR. Odpowiednio zaprezentowany materiał o firmie i jej produktach, czy usługach może przynieść jej dodatkowe zyski i powiększyć grono klientów. Aby jednak taki materiał pojawił się w prasie, radiu czy telewizji, należy wcześniej w odpowiedni sposób go przygotować.
 

czytaj dalej

Zmiana poglądów. Sztuka kształtowania własnych i cudzych przekonań

Jak zmienić ich poglądy? W jaki sposób spowodować u innych ludzi zmianę przekonań w istotnych kwestiach? Na te i inne pytania próbuje odpowiedzieć wybitny psycholog Howard Gardner w książce „Zmiana poglądów. Sztuka kształtowania własnych i cudzych przekonań” Gardner podjął się próby przełożenia wieloletnich badań psychologicznych nad inteligencją, zdolnościami twórczymi, przywództwem, nauczaniem i etyką na problemy, z jakimi borykają się ludzie ze świata biznesu, mediów i polityki.
 

czytaj dalej

David Bernstein „Billboard! Reklama otwartej przestrzeni“ – Wydawnictwo Naukowe PWN

Po lekturze książki „Billboard! Reklama otwartej przestrzeni“ Bernsteina odniosłam wrażenie, że sztuka tworzenia plakatu nie przeżyła jeszcze okresu swojej świetności. Billboard często pełni rolę wypełniacza, na który przeznacza się resztę z puli przeznaczonej na kampanię reklamową. Może okres renesansu rozpocznie się teraz, kiedy do pracy nad plakatem wykorzystuje się nowoczesne technologie komputerowe i plakat zmienia swoje oblicze?
 

czytaj dalej

Recenzja książki „Retoryka podręczna” Michała Rusinka i Anety Załazińskiej

Mowa jest srebrem a milczenie złotem. Czymże więc jest platyna? Czymś, co łączy mowę i myślenie. Można pokusić się o stwierdzenie że platyną jest retoryka, czyli sztuką pięknego wysławiania się, ponieważ łączy umiejętność właściwego dobierania słów oraz umiejętność zrobienia we właściwym momencie pauzy, która w wielu przypadkach więcej znaczy niż tysiące słów. Brak słów w ważnych sytuacjach to najgorsza rzecz, jaka może się przytrafić człowiekowi. Zamiast uśmiechu i pewności siebie zastanawiamy się jakich zwrotów użyć, aby nie pogorszyć swojej sytuacji. Ta sztuka czasami bywa bardzo trudna i nie zawsze kończy się oczekiwanym przez nas efektem.
 

czytaj dalej

Recenzja książki „Wystąpienia publiczne i profesjonalna korespondencja czyli trudna sztuka budowania wizerunku”

Książkę „Wystąpienia publiczne i profesjonalna korespondencja....” pod redakcją Pana Piotra Andrzejewskiego czyta się z przyjemnością. Dzięki niesamowitej ilości przykładów podsumowujących teoretyczne treści czytelnik nie odnosi wrażenia, że łatwo powiedzieć coś w teorii, a gorzej wykonać w praktyce. Łatwa w przekazie książka może służyć zarówno praktykom mającym do czynienia z publicznymi wystąpieniami na co dzień, jak i osobom nie mającym z takimi wystąpieniami nic wspólnego, ale które chciałyby zdobyć tę wiedzę, bo lubią po prostu wiedzieć więcej.
 

czytaj dalej

Lektura wyznaczająca standardy

Usiadłem pełen szacunku i dla tytułu, i dla autora, a najbardziej (bo to pierwsze wrażenie przecież...) dla poziomu edytorskiego tej pozycji i z pewną obawą zacząłem się w nią zagłębiać... Czytałem jednym tchem, bez przerwy, do samego końca. Bo zapomniałem o bożym świecie.- tak fascynująca jest zawartość książki. Dlaczego fascynująca? Po jej przeczytaniu można zorientować się, że naprawdę „wszystko już było”.
 

czytaj dalej

Strona 3 z 5 « 1 2 ... 3 ... 5 »

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...