Zamknij
Transmisje wideo: Konferencja prasowa online 5150 Warsaw Marathon. Sroda (10.02.2016) godz. 12.00.

Recenzje

Kto pisze książki o reklamie?

Poniżej krótkie zestawienie inspirujących lektur traktujących o reklamie, jej działaniu o konstruowaniu przekazów, nie tylko wizualnych. Warto je przejrzeć, ponieważ pełne są przydanych wskazówek dotyczących też spraw pozornie nieważnych, ale mogących zadecydować o sukcesie tego, co staramy się stworzyć, aby zainteresować odbiorcę produktem czy usługą, umocnić markę, przedstawić publiczności nowy produkt.

 

czytaj dalej

 

Masz prawo do lobbingu. Wykorzystaj je dobrze.

Tak brzmi przesłanie książki Charlesa Millera „Politico’s Guide to political lobbying”. Jej autor od lat zajmuje się lobbingiem w sposób praktyczny - pracuje jako konsultant w firmie lobbingowej Citigate Westminster, jest też sekretarzem generalnym Stowarzyszenia Zawodowych Konsultantów Politycznych (Association of Professional Political Consultants); uważany jest za eksperta z zakresu lobbingu. Wydana w 2000 r. książka pochodzi z wydawniczej serii „Politico’s Guide to...”, w której istniejące od 1998 r. wydawnictwo „Politico’s” stara się przybliżyć, tym którzy tej wiedzy potrzebują, skomplikowany system władzy brytyjskiej. Do tej pory wyszły „Politico’s Guide to electoral reform”, „Careers in politics & government”, „Local Government” oraz „Parliament”.
 

czytaj dalej

Techniki negocjacji. Jak odnieść sukces w negocjacjach

Negocjacje to nie tylko rozmowy odbywane w zaciszu dyrektorskich gabinetów, podczas spotkań przedstawicieli rad nadzorczych, czy też na giełdowym parkiecie. To także rozmowa pomiędzy mężem i żoną w domu, sprzedawcą i klientem w sklepie, uczniem i nauczycielem na zajęciach. Książka autorstwa Björn’a Lundĕn’a i Lennart’a Rosell’a w znakomity sposób obrazuje oraz przybliża czytelnikowi tę, zupełnie niesłusznie uznawaną za wyłącznie biznesową, dziedzinę życia.
 

czytaj dalej

Techniki prezentacji

„Młody polityk miał wygłosić swoją pierwszą mowę w brytyjskim parlamencie. Przed wykonaniem tego zadania był bardzo zdenerwowany. Jego ojciec był jednym ze słynniejszych członków w historii parlamentu. Młody polityk wiedział też, że wielu słuchaczy było doświadczonymi politykami, a większość z nich posiadało gruntowne wykształcenie. On sam nie ukończył żadnego uniwersytetu. Jeden z londyńskich logopedów zdecydowanie odradził mu wszelkie publiczne wystąpienia z uwagi na silną wadę wymowy – seplenienie i jąkanie się. Wystąpienie okazało się totalnym fiaskiem, a mówca zemdlał. Jak sądzisz, o kim mowa? To opowieść o nikim innym, jak o Winstonie Churchillu – człowieku, który potem swoimi wystąpieniami porywał miliony ludzi do przeprowadzania historycznych przemian.”
 

czytaj dalej

Recenzja książki "Public Relations w Teorii i w Praktyce" Wydawnictwa Uniwersytetu Wrocławskiego

„Public Relations w teorii i praktyce” pod redakcją Beaty Ociepki, wydany przez Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, to podręcznik akademicki, będący zbiorem sześciu obszernych artykułów napisanych przez pracowników naukowych Uniwersytetu Wrocławskiego. We wstępie redaktorka publikacji przedstawia przegląd definicji i podejść do pojęcia Public Relations, prezentuje modele, schematy, kluczowe słowa, charakterystyczne zwroty. Teksty są z pogranicza teorii i praktyki public relations, a każdy z nich porusza inną sferę tej dziedziny.
 

czytaj dalej

Recenzja książki *Nietypowe przypadki Public Relations* Rafała Szczepanika i Oksany Krzyżowskiej

„Wyobraź sobie parking pełny niebieskich, błękitnych, morskich i granatowych Fiatów. Pośród nich jeden czerwony Opel. Po parkingu chodzi grupa zwiedzających. Gdy opuszczają teren, pytasz ich: który samochód zapamiętaliście? Jaka będzie odpowiedź?” Tak autorzy książki „Nietypowe przypadki Public Relations” rozpoczynają swoją monografię, by udowodnić, że w budowaniu wizerunku najważniejsza jest oryginalność. I tak jak ma ona znaczenie w kreowaniu naszego obrazu wśród odbiorców, równie wielkie znaczenie oryginalność ma w działaniach specjalisty PR. O tym właśnie jest ta książka – jak organizować nieprzeciętne kampanie PR.
 

czytaj dalej

Recenzja książki Tomasza Maciejowskiego „Firma w Internecie”

Książka T. Maciejowskiego, wydana przez Oficynę Ekonomiczną (www.oe.pl), Kraków 2004, poświęcona jest Internetowi jako środowisku rozwoju przedsiębiorstw. Jak wyjaśnia we wstępie sam autor jego praca stanowi przede wszystkim „użyteczne narzędzie dla praktyka, ponieważ mowa jest w niej o problemach, z jakimi styka się w swojej pracy współczesny menedżer.” Kieruje ją do osoby pragnącej mieć ogólne pojęcie o mechanizmach działania firmy w sieci oraz o wpływie Internetu na poszczególne obszary strategiczne przedsiębiorstwa. Autor wychodzi od opisu sieci jako środowiska działania firm, po czym wyjaśnia w jaki sposób Internet wpływa na programy strategiczne przedsiębiorstw.
 

czytaj dalej

Recenzja książki Andrzeja Sznajdera pt. „Marketing wirtualny”

„Paul Ortelini, wiceprezes firmy Intel, jednego z największych producentów mikroprocesorów, uważa, że już dziś „business starts with click”” Książka Andrzeja Sznajdera pt. „Marketing wirtualny” pokazuje, że z jednej strony marketing w sieci niewiele różni się od marketingu tradycyjnego, z drugiej zaś przynosi ogromne nowe możliwości. Ta bardzo szczegółowa analiza działań, strategii, technik i możliwości wykorzystania Internetu w działaniach marketingowych rozpoczyna się od przeglądu najważniejszych wydarzeń w dziejach Internetu, wskazuje na jego cechy globalne, ekonomiczne, a nawet psychologiczne.
 

czytaj dalej

Audit PR według Cambridge. Krótka recencja

Public relations, jak każda inna dziedzina zarządzania musi mieć swoje techniki i narzędzia badawcze, pozwalające m.in. na ocenę efektywności prowadzonych przez jej praktyków działań. Jeśli chodzi o marketing, finanse, czy choćby zarządzanie kapitałem ludzkim, to w miarę szybko i w miarę w szerokim zakresie polski rynek wchłonął doświadczenia i standardy zagraniczne - w dużej mierze za sprawą potrzeb kreowanych przez duże zagraniczne firmy, zwłaszcza te świadomie budujące swą silną przewagę konkurencyjną na polskim rynku. Jeśli PR na polskim rynku dopiero teraz, ze znacznym opóźnieniem w stosunku do wyżej wymienionych dziedzin zarządzania, dopracowuje się...
 

czytaj dalej

Recenzja książki *Biuletyn firmowy. Praktyczny poradnik redaktora*

"Biuletyn firmowy. Praktyczny poradnik redaktora" to publikacja, która powstała między innymi na podstawie doświadczeń konsultantów Agape w przygotowywaniu biuletynów firmowych. Iwona Handschuh i Tomasz Kościelny opisują miejsce, rolę i narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz pomagają zastosować biuletyn firmowy w praktyce. Korzystając ze sprawdzonych praktycznych rozwiązań, autorzy przedstawiają zasady aktywnej pracy nad jakością biuletynu, motywacji zespołu redakcyjnego, rekrutacji nowych osób oraz dzielą się wskazówkami, jak obniżyć koszty wydawania czasopisma...
 

czytaj dalej

Strona 5 z 5 « 1 2 3 ... 5

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...