Zamknij
Social Media

 

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

Reklama efektywnościowa odporna na kryzys?

13Listopad2011

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: reklama internetowa, zanox, zanox marketplace

Spadają giełdowe indeksy, wskaźniki, WIG-i i NASDAQ-i, a rynek reklamy internetowej wbrew globalnemu kryzysowi rośnie. Jego wartość w tym roku na świecie osiągnie poziom 80,2 miliardów dolarów, przy dynamice na poziome 17,2%. Co więcej, reklamodawcy planują nawet zwiększyć swoją obecność w Internecie, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy efektywnościowej - wynika z najnowszych badań firmy zanox - „European Advertiser Survey 2011”.

Jednym z ważniejszych wniosków, które wynikają z „European Advertiser Survey 2011” są zmiany w podziale budżetów przeznaczanych na marketing internetowy. Coraz częściej reklamodawcy decydują się na marketing afiliacyjny. Prawie 75% badanych zapowiedziało zwiększenie wydatków na reklamę w modelu „płać za efekt” w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wynika to z oczekiwań klientów, którzy dostrzegli, że ten kanał generuje największy zwrot nakładów przeznaczonych na kampanie (ROI).

- W dzisiejszych czasach firmy wymagają pełnej przejrzystości działań, kontroli kosztów oraz widocznych efektów. Takie oczekiwania powodują, że reklamodawcy swoje budżety przeznaczone na marketing online, coraz częściej kierują w stronę reklamy efektywnościowej – mówi Philipp Justus, prezes zarządu zanox. - Wyniki badań są dla nas jednoznacznym sygnałem do wprowadzenia daleko idących zmian w funkcjonowaniu naszej firmy oraz oferowanych narzędziach. Efektem tego jest „zanox marketplace” – innowacyjna platforma sprzedaży reklamy efektywnościowej – podsumowuje Justus.

Platforma „zanox marketplace” wprowadza szereg udogodnień dla reklamodawców, wydawców oraz agencji. Podstawową zmianą jest możliwość tworzenia profili, dzięki którym reklamodawcy i wydawcy będą mogli w czytelny sposób prezentować swoją ofertę. Po przeanalizowaniu intersujących ich parametrów takich jak: koszt kliknięcia, współczynnik konwersji czy wysokość prowizji, będą mogli kontaktować się ze sobą w celu nawiązania współpracy. Równie istotne jest ulepszone zarządzanie dostępem do platformy. „zanox marketplace” integruje w jednym miejscu wszystkie kampanie, dzięki czemu praca z nimi jest bardziej efektywna.

- Najważniejszą zmianą, jaką niesie ze sobą „zanox marketplace” jest możliwość wyszukiwania partnerów biznesowych. Dostęp do niej otrzymają reklamodawcy, wydawcy oraz pośrednicy. Będzie się to odbywało w ramach jednej, centralnej, europejskiej platformy. Jesteśmy przekonani, że umożliwienie bezpośredniej komunikacji partnerom biznesowym przyczyni się do dynamicznego rozwoju reklamy afiliacyjnej w Europie – dodaje Jakub Maj, dyrektor regionalny ds. sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej w zanox.

Nowa platforma „zanox marketplace” będzie dostępna już w czwartym kwartale 2011 roku w Polsce, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Holandii, Belgii, Szwecji, Austrii, Szwajcarii, Turcji i zastąpi obecnie istniejące narzędzia.

Więcej: http://www.zanox.com/pl/marketplace.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

,,Przywykliśmy raczej na politykę narzekać. Jednak, że w obszarze komunikacji polityka potrafi wykorzystywać pewne narzędzia i taktyki jako pierwsza, a przez to również kreować trendy. " - Konrad Ciesiołkiewicz