Zamknij
Social Media

 

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

Reklama efektywnościowa odporna na kryzys?

13Listopad2011

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: reklama internetowa, zanox, zanox marketplace

Spadają giełdowe indeksy, wskaźniki, WIG-i i NASDAQ-i, a rynek reklamy internetowej wbrew globalnemu kryzysowi rośnie. Jego wartość w tym roku na świecie osiągnie poziom 80,2 miliardów dolarów, przy dynamice na poziome 17,2%. Co więcej, reklamodawcy planują nawet zwiększyć swoją obecność w Internecie, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy efektywnościowej - wynika z najnowszych badań firmy zanox - „European Advertiser Survey 2011”.

Jednym z ważniejszych wniosków, które wynikają z „European Advertiser Survey 2011” są zmiany w podziale budżetów przeznaczanych na marketing internetowy. Coraz częściej reklamodawcy decydują się na marketing afiliacyjny. Prawie 75% badanych zapowiedziało zwiększenie wydatków na reklamę w modelu „płać za efekt” w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wynika to z oczekiwań klientów, którzy dostrzegli, że ten kanał generuje największy zwrot nakładów przeznaczonych na kampanie (ROI).

- W dzisiejszych czasach firmy wymagają pełnej przejrzystości działań, kontroli kosztów oraz widocznych efektów. Takie oczekiwania powodują, że reklamodawcy swoje budżety przeznaczone na marketing online, coraz częściej kierują w stronę reklamy efektywnościowej – mówi Philipp Justus, prezes zarządu zanox. - Wyniki badań są dla nas jednoznacznym sygnałem do wprowadzenia daleko idących zmian w funkcjonowaniu naszej firmy oraz oferowanych narzędziach. Efektem tego jest „zanox marketplace” – innowacyjna platforma sprzedaży reklamy efektywnościowej – podsumowuje Justus.

Platforma „zanox marketplace” wprowadza szereg udogodnień dla reklamodawców, wydawców oraz agencji. Podstawową zmianą jest możliwość tworzenia profili, dzięki którym reklamodawcy i wydawcy będą mogli w czytelny sposób prezentować swoją ofertę. Po przeanalizowaniu intersujących ich parametrów takich jak: koszt kliknięcia, współczynnik konwersji czy wysokość prowizji, będą mogli kontaktować się ze sobą w celu nawiązania współpracy. Równie istotne jest ulepszone zarządzanie dostępem do platformy. „zanox marketplace” integruje w jednym miejscu wszystkie kampanie, dzięki czemu praca z nimi jest bardziej efektywna.

- Najważniejszą zmianą, jaką niesie ze sobą „zanox marketplace” jest możliwość wyszukiwania partnerów biznesowych. Dostęp do niej otrzymają reklamodawcy, wydawcy oraz pośrednicy. Będzie się to odbywało w ramach jednej, centralnej, europejskiej platformy. Jesteśmy przekonani, że umożliwienie bezpośredniej komunikacji partnerom biznesowym przyczyni się do dynamicznego rozwoju reklamy afiliacyjnej w Europie – dodaje Jakub Maj, dyrektor regionalny ds. sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej w zanox.

Nowa platforma „zanox marketplace” będzie dostępna już w czwartym kwartale 2011 roku w Polsce, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Holandii, Belgii, Szwecji, Austrii, Szwajcarii, Turcji i zastąpi obecnie istniejące narzędzia.

Więcej: http://www.zanox.com/pl/marketplace.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

...a co odróżnia post z bloga od informacji prasowej? Język? Adresat? Bo przecież nie sam news, jeśli informujemy o wprowadzeniu na rynek nowego np. produktu - Katarzyna Przewuska.