Zamknij
Relacje

Relacja z konferencji "Zielony odcień eventów"

Witold Sokołowski, 2010-04-20 16:30:31

Kraków na jeden dzień stał się miastem o zielonym zabarwieniu. Wszystko za sprawą konferencji „Zielony odcień eventów” zorganizowanej przez krakowską Fundację Aeris Futuro, działającą na rzecz promocji odpowiedzialnego biznesu oraz zrównoważonego rozwoju. Konferencja odbyła się 8 kwietnia 2010 r w Krakowie. Wydarzenie było inauguracją projektu "Zielone Wydarzenia – Kampania edukacyjno-promocyjna dla świadomego i zrównoważonego stylu życia”. Fundacja otrzymała na ten cel dofinansowanie w ramach programu "Ochrona Środowiska i zrównoważony rozwój ze środków EEA i NORWAY GRANTS, których dysponentem jest firma ECORYS Polska Sp. z. o. o. Celem konferencji było przybliżenie uczestnikom standardu dotyczącego organizacji „zielonych wydarzeń”.

Spotkanie zgromadziło blisko 50 uczestników. Wśród nich byli przedstawiciele agencji eventowych, zleceniodawcy imprez, reprezentanci organizacji ekologicznych, hotelarze oraz firmy dostarczające produkty i usługi służące organizacji eventów. Każdy z uczestników otrzymał paczkę z ziarenkami słonecznika do wyhodowania, gdyż słonecznik został logotypem projektu.

Relacja z konferencji Zielony odcień eventów

- Eko eventy inaczej zwane "zielonymi wydarzeniami" organizowane są w Polsce coraz częściej. Jeszcze dwa lata temu nikt nawet nie słyszał w naszym kraju o możliwości organizowania imprez w sposób zrównoważony. Idea przyszła do naszego kraju z Wielkiej Brytanii. Dziś to podejście już nie jest nowością. Aktualnie można już mówić o nadchodzącym trendzie. Fakt, że coraz więcej firm stosuje strategię społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) może świadczyć o tym, że nie bez znaczenia staje się dla nich również dbałość o środowisko naturalne, lokalną społeczność i relacje z interesiariuszami. - mówi Monika krusiewicz z Fundacji Aeris Futuro - Prowadzona przez nas przez 10 miesięcy kampania "Zielone Wydarzenia. Kampania edukacyjno-promocyjna dla świadomego i zrównoważonego stylu życia" ma właśnie na celu przybliżenie zasad organizacji "zielonych wydarzeń". Konferencje, konsultacje, strona internetowa projektu, stworzenie poradnika i katalogu ekologicznych produktów i usług to tylko niektóre działania mające na calu popularyzację idei.

Po przywitaniu i prezentacji dotychczasowych działań Fundacji Aeris Futuro oraz planów w projekcie przez prezes Joannę Mieszkowicz, wystąpiła Rebecca Saunders z organizacji Positive Impact z Wielkiej Brytanii, współtwórcy standardu BS 8901- międzynarodowej normy określającej zarządzanie eventami w sposób zrównoważony. Przybliżyła ona zebranym zasady organizacji eventów przyjaznych środowisku, zaprezentowała przykłady wydarzeń organizowanych w sposób z równoważony jak konferencja Google Zeitgeist 2009, czy Igrzyska Olimpijskie w Londynie w 2012 r .

Jej zdaniem „aby móc w sposób efektywny organizować „zielone wydarzenia” należy myśleć o wypracowaniu i wdrożeniu strategii odpowiedzialnego biznesu w firmie, a następnie analizowania wszystkich działań na etapie realizacji eventu m.in.: skąd pochodzi nasz catering, czy miejsce w którym organizujemy wydarzenie dba o ekologię, czy nasi goście przyjeżdżają transportem zbiorowym lub miejskim, czy musimy drukować materiały konferencyjne i promocyjne, czy mogą być one w formie elektronicznej, czy poddajemy recyklingowi odpady pozostałe po imprezie”.

O tym czy wydarzenie będzie zrównoważone nie decyduje jej wielkość, ale sposób podejścia eventu, przed, w trakcie i po jego zakończeniu. W sposób zrównoważony można organizować każdy rodzaj wydarzenia: imprezę integracyjną dla pracowników, wyjazd motywacyjny dla klientów, galę, bal, szkolenie czy konferencję . Bardzo ważna jest świadomość tego co i jak robimy chcąc zrealizować event. Wybrane zasady to:

  • ważne, by catering na event przygotowany był z produktów z certyfikatem ekologicznym, pochodził od lokalnej społeczności lub żeby były to produkty "Fair Trade".
  • miejsce (hotel, restauracja ) w którym organizujemy wydarzenie powinno dbać o ochronę środowiska naturalnego np. miejsce, które wykorzystuje alternatywne źródła energii lub posiada urządzenia energooszczędne.
  • aby zużyć jak najmniej energii elektrycznej wybieramy obiekt, który ma naturalny dostęp do światła dziennego przez większość dnia. Jeśli nie korzystamy z urządzeń, światła po prostu je wyłączamy, nie zostawiamy również urządzeń w trybie "stand by"
  • powinniśmy zachęcać naszych gości do przyjazdu na event transportem zbiorowym lub miejskim, nie własnymi samochodami lub samolotem. Aby im to ułatwić w zaproszeniu warto zamieścić dokładne informacje o trasie dojazdu oraz mapkę.
  • jeśli nie musimy drukować materiałów konferencyjnych i promocyjnych możemy je rozdać na pendrive-ach lub płytach CD lub zawiesić prezentacje z konferencji na stronie www konferencji. Jeśli musimy cokolwiek drukować, drukujmy to dwustronnie i na papierze z makulatury
  • wszystkie pozostałe po evencie odpady poddajemy segregacji i recyklingowi, a pozostały catering możemy oddać do miejscowego Banku Żywności.

Warto przyjąć strategię małych kroków i zacząć od działań najprostszych, świadome planowanie i konsekwentne działanie przyniesie korzyści.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 2 1 2 »

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...