Zamknij
Relacje

Relacja z VI Forum Marketingu

Łukasz Jakubiak, 2009-09-03 05:33:17

W ostatni wtorek 5 sierpnia 2008r. odbyło się VI Forum Marketingu organizowane przez Centrum Promocji i Informatyki w Warszawie. Tegoroczna edycja nosiła tytuł „Informatyczne wsparcie kampanii marketingowych w Internecie”. Wortal Epr.pl objął patronat medialny nad tym wydarzeniem. Moderatorem spotkania była dr Urszula Świerczyńska - Kaczor z Uniwersytetu Humanistyczno - Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach. - „Internet stale zmienia swoje oblicze. Dzisiejsze spotkanie ma na celu próbę odpowiedzi na pytanie w jakim kierunku ewaluuje sieć i jakie nowe możliwości Internetu mogą wykorzystać marketingowcy” – powiedziała na wstępie.

Forum Prezentacja Pdf
View more documents from Epr.
 

Marketingowcy zauważyli Web 2.0

Podczas pierwszej prezentacji prowadzonej także przez Panią doktor przedstawiona została tematyka Social Networks, czyli społeczności internetowych. Omawiane było ich znaczenie w marketingu oraz możliwości, które dają marketerom. Okazuje się, że społeczności internetowe już stały się w oczach szefów marketingu ciekawym i efektywnym narzędziem pracy. Wiele przedsiębiorstw otwiera dedykowane serwisy produktowe Web 2.0, na których ich klienci mogą zakładać profile i wymieniać się doświadczeniami nt. użytkowanych produktów. Przykład: http://pieknastronazycia.nivea.pl/ .Są też firmy, które sponsorują grupy tematyczne na portalach dyskusyjnych . Biznes powoli uczy się wykorzystywać trend Web 2.0, ponieważ korzyści płynące z zasady „dzielenia się z innymi” są coraz bardziej niepodważalne. Web 2.0 może też dawać konkretne pieniądze.

- „ Social Networks pozwala na idealne dopasowanie reklamy kontekstowej do użytkownika. Jako pierwszy wykorzystał to Google w swojej usłudze adWords. Teraz my wykorzystujemy to rozwiązanie w serwisach społecznościowych” - zauważyła Świerczyńska – Kaczor. - „Jeżeli ktoś w swoim profilu, przykładowo na Facebooku, obwieści światu, że czyta Paolo Coehlo, my umieszczamy reklamę księgarni z okładką książki. Paulo Coelho. To jest już naturalne” – dodała.

Czy te wszystkie pięknie atrybuty Social Networks stworzą marketingowi nowe możliwości budowania i reklamowania brandu? Pamiętajmy, że web community może być także niebezpieczna! Aby produkt „się sprzedał” w oczach społeczności internetowych strategia marketingowa musi być naprawdę przemyślana . W przeciwnym razie wyczuleni internauci szybko dostrzegą marketingowy podstęp. Działania wykorzystujące Web 2.0 jako platformę marketingową i budowanie aktywnego, atrakcyjnego dialogu firma - konsument muszą być umiejętnie prowadzone. Jeżeli kampania skierowana do użytkowników będzie źle zarządzana, szybko może dać o sobie znać negatywne e-WOM, czyli marketing szeptany o pejoratywnym wydźwięku.

Video sprzeda wszystko?

Czy w takim razie wykorzystywać nowe możliwości marketingowe? Czy lepiej pozostać przy starych sprawdzonych bannerach, flashach, pop-up'ach i „okopać się” na już sprawdzonej pozycji? Wg Marcina Maja z OS3 Multimedia: - „Użytkownicy nauczyli się ignorować tradycyjne formy i trzeba szukać nowych kanałów dotarcia. Internet daje nam ogrom możliwości budowania marki. Jedną z nich jest video, które jest najbardziej zaawansowanym narzędziem komunikacji wykorzystującym komunikowanie niewerbalne i wyzwala emocje. A jak wiemy zmysły są kluczem dotarcia do klienta” - przekonuje Maj.

Przyszłość reklamy video w internecie wydaje się obiecująca. Biorąc pod uwagę dynamikę wzrostu nakładów reklamowych na wydatki w sieci wkrótce Internet zdominuje briefy reklamowe. Wykorzystanie video oprócz efektywnego dotarcia do odbiorcy jest również dobrym narzędziem dla PR-owców. Dzięki temu, że video w sieci nie jest jeszcze tak rozpowszechnione jak tradycyjne banery, wizerunek firmy wykorzystującej tą formę dialogu zyskuje na tym. Firma postrzegana jest jako dynamiczna, nowoczesna i nadążająca za nowinkami technicznymi. Naturalnie, video możemy się także posłużyć w nowatorskich strategiach marketingowych np. w ,,guerilla marketingu”. Legendarnym przykładem wykorzystania video w takiej strategii jest spot Cadbury, który obejrzało ponad milion użytkowników.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 3 1 2 3 »

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Łukasz Jakubiak

Stały współpracownik serwisu Epr.pl oraz właściciel agencji PRactions. W branży public relations pracuje od 5 lat. W tym czasie zajmował się wizerunkiem firm z branży wydawniczej, ...

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...