Zamknij
Relacje

Relacja z XVII Forum Gospodarczego w Toruniu

Łukasz Jakubiak, 2010-02-14 15:07:27

Relacja z XVII Forum Gospodarczego w Toruniu

Za nami XVII Forum Ekonomiczne w Toruniu, które przebiegły pod hasłem ,,Europejskiego Partnerstwa Wschodniego”. To właśnie Polska przy udziale Szwecji była inicjatorem projektu Unii Europejskiej , którego celem była integracja naszych wschodnich sąsiadów ze strukturami Zjednoczonej Europy. Forum miało za zadania pokazać naszym sąsiadom wizję rozwoju opartą o nowoczesną demokrację i wolny rynek. Na konferencji dyskutowano o wielu aspektach m.in.  kryzysie gospodarczym, czy o rozwoju sektora energetycznego. W tym roku pojawiła się również kwestia reklamy, marketingu i PR-u. Co ważne, taka tematyka pojawiła się po raz pierwszy w programie spotkania. Może to oznaczać, że Reklama i PR zdobywają coraz większe znaczenie. Nawet podczas tak politycznie prestiżowych spotkań porusza się właśnie tą tematykę. Na Forum odbył się specjalny panel dyskusyjny  zorganizowany przez nowopowstałą agencję reklamową 4PPR (for pe ople production).  Panel poświęcony został nowoczesnym formom reklamy, w tym reklamy outdoorowej. Z racji obecności Wiesława Gałązki poruszono też tematykę marketingu politycznego w wydaniu lokalnym. Pozostali uczestnicy panelu to Grzegorz Kiszluk (Brief) oraz Michał Macierzyński (Bankier.pl). Rozmowę poprowadził Dariusz Kordek. Panel objęty został przez naszą redakcję patronatem medialnym.

Reklama i PR na politycznych salonach - relacja z XVII Forum Gospodarczego w Toruniu

Dyskusję rozpoczął Grzegorz Kiszluk z magazynu BRIEF, który po pierwszy zajął się tematem marketingu. Starał się nakreślić, czym tak naprawdę jest Marketing i z czym zwykle jest mylony. Kiszluk mówił: ,,Na marketingu znają się wszyscy. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku piłki nożnej, pogody i polityki, a także ostatnio PR-u”.  Stwierdził, że musimy pamiętać, że Marketing opiera się przede wszystkim na produkcie, który musi istnieć. Nie może to być działanie pod produkt, którego nie ma. Tak jest chociażby w przypadku Warszawy. – Mamy hasło ,,Zakochaj się w Warszawie” – ale z tego nic więcej nie wynika. Jak mamy zakochać się w tej Warszawie? – pytał Kiszluk. Niestety mamy tysiące przykładów, gdzie decyzyjni biorą się za Marketing, nie posiadając nawet namiastki produktu. Wg Kiszluka komunikacja marketingowa nieodwracalnie odwróciła się od mediów tradycyjnych i trzeba o tym pamiętać, pomimo to, ze telewizja nadal święci triumfy.  Panelista zwracał również uwagę na nowości w marketingu, chociażby neuromarketing: - Jest to nizwykle istotne dla całej komunikacji marketingowej, bo oznacza, że podświadomość jednak istnieje.

 

Reklama i PR na politycznych salonach - relacja z XVII Forum Gospodarczego w Toruniu

 

Wiesław Gałązka, który jako specjalista ds. marketingu politycznego nie do końca pasował do głównej tematyki panelu wprowadził jednak ciekawy aspekt polityczny, co akurat na tego typu spotkaniu jakim było Forum Ekonomiczne sprawdziło się znakomicie. Gałązka przekonywał, że Marketing polityczny to rzeczywiście również rasowy, klasyczny marketing. Różnica jednak polega na tym, że dzięki niemu sprzedajemy produkt, który jest człowiekiem, a więc istotą myślącą, posiadającą poglądy swoje i kreującą wokół siebie rzeczywistość. Wg prelegenta czasem marketing polityczny zawęża się do bardzo typowych, wykonywanych na co dzień wręcz automatycznie czynności jak kontakt z lokalną społecznością. – To, że burmistrz miasta codziennie przechodzi przez targ i rozmawia z ludźmi, czy to, że pojawia się na weselach i pogrzebach czasem jest o wiele bardziej istotne niż to co mówi i jakie decyzje podejmuje.  - Czasem są to świetne chwyty marketingowe i nie potrzbujemy do tego wielkich mediów, ani ogromnych nakładów finansowych, jeżeli w ogóle jakichkolwiek.  Musimy pamiętać PR i wizerunek to coś co istnieje i jest ciągłe. Posiada on pewien poziom, na którym się otrzymuje i nie można z dnia na dzień nie mieć PR-u – przekonywał Gałązka.

 

Reklama i PR na politycznych salonach - relacja z XVII Forum Gospodarczego w Toruniu

 

Trzecim uczestnikiem panelu był dr Michał Macierzyński z UW, który mówił o marketingu bankowym i promocjach, które stosują banki. Wg niego marketing w tym sektorze jest wbrew pozorom bardzo regulowany przez państwo i powołane do tego instytucje finansowe. Przedstawiono badanie, które wyniki mówią o poziomie zaufania ludzi – konsumentów do systemów bankowych i systemów oszczędzania. Przede wszystkim to zaufanie wynika z gwarancji Bankowego Systemu Gwarancyjnego.  – Trzeba pamiętać, że bank to nie jest zwykła firma, co widać w narzędziach promocyjnych, z których korzystają banki – mówił Macierzyński. Niestety większość banków traktuje klientów jak jednorodną masę.  Dlaczego? Brak w Polsce edukacji bankowej na wysokim poziomie. Polacy nie zwracają większej uwagi na zapisy umów i rodzaje ,,współpracy” z bankiem.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Łukasz Jakubiak

Stały współpracownik serwisu Epr.pl oraz właściciel agencji PRactions. W branży public relations pracuje od 5 lat. W tym czasie zajmował się wizerunkiem firm z branży wydawniczej, ...

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...