Zamknij
Nowości - AGD

Rozszerzona rzeczywistość w kampanii marki Bosch

Witold Sokołowski, 2010-04-06 23:10:48

Czy w obecnych czasach możliwe jest stworzenie ciekawej dla konsumentów formy reklamy? Okazuje się, że tak. Z pomocą przychodzi nowa technologia rozszerzonej rzeczywistości. Najnowsza kampania reklamowa marki Bosch jest z pewnością najbardziej innowacyjną i pierwszą tego typu w Polsce!


Nowa kampania innowacyjnych blenderów Mixxo Quattro marki Bosch to pierwsza w Polsce kampania, która wykorzystuje technologię AR, w której markerem jest nie biało - czarny piktogram, lecz zdjęcie produktu. Markerem „wywołującym” obraz 3D jest bowiem zdjęcie blendera znajdujące się na reklamie prasowej.


Rozszerzona rzeczywistość to technologia łącząca świat rzeczywisty z generowanym komputerowo światem wirtualnym. Powstała w latach 90. i początkowo wykorzystywana była głównie w medycynie i przemyśle lotniczym. Technologia AR do marketingu i reklamy weszła dopiero niedawno. Zanim trafiła do Polski, minęło kilkanaście miesięcy.


Na czym polega nowy sposób postrzegania rzeczywistości? Na widzeniu obrazów, których w normalnych okolicznościach ludzkie oko nie mogłoby ujrzeć. Wszystko dzięki specjalnie przygotowanej reklamie prasowej z nadrukowanym tzw. markerem, który podsunięty pod kamerkę, odczytywany jest przez aplikację komputerową, wytwarzając w tym samym czasie na ekranie naszego monitora obraz jak 3D. W rezultacie na naszych oczach powstaje wirtualny blender Mixxo Quattro, który nie tylko możemy obejrzeć z każdej możliwej strony, ale również wejść z nim w interakcję.


Teraz dzięki wykorzystaniu technologii AR nie trzeba iść do sklepu, by sprawdzić jak działa najnowszy blender Bosch Mixxo Quattro. Wystarczy wejść na stronę www.blendery-bosch.pl i pobrać specjalną aplikację, podstawić reklamę prasową (z czasopisma bądź wydrukowaną ze strony) pod kamerkę internetową i na naszym ekranie pojawi się blender w 3D. Dopiero w tym momencie rozpoczyna się prawdziwa zabawa. Przekręcając reklamę, zmieniamy jednocześnie położenie blendera, co pozwala nam obejrzeć go z każdej strony, zobaczyć sposób działania 4 ostrzy, a nawet sprawdzić jak zmieniają się kolory obudowy. Wrażenia niesamowite, a zabawa wciągająca!


Aby tę unikalną kampanię obejrzeć mogli nie tylko posiadacze kamerek internetowych, nakręcono specjalny film prezentujący w zabawny sposób działanie aplikacji. Film jest dostępny na stronie www.blendery-bosch.pl Film ten, a także strona promowane będą w internecie na portalach społecznościowych jak You-tube, Facebook, Twitter oraz na forach internetowych. Obecnie (w marcu i kwietniu) oraz jesienią TVN7 prezentować będzie billboard sponsorski Mixxo Quattro. W maju firma będziemy sponsorem jednego z najpopularniejszych seriali w TVP2 „Barwy szczęścia”. Blender zagra także w serialu „Apetyt na życie”, gdzie będzie niezbędnym wyposażeniem kawiarni prowadzonej przez jedną z głównych bohaterek.


Kampanii telewizyjnej towarzyszy trzymiesięczna akcja w ponad 20 tytułach prasy kobiecej, wnętrzarskiej, kulinarnej, męskiej, komputerowej, popularno-naukowej oraz adresowanej do młodych rodziców. Jako wsparcie kampanii przygotowano szereg pomysłowych materiałów POS, które znajdą się w sklepach nie tylko w działach drobnego AGD - pierwszy raz jako nośnik reklamy drobnego sprzętu wykorzystano także duże urządzenia firmy Bosch.


Aplikację rozszerzonej rzeczywistości oraz stronę internetową przygotowała agencja ADV, kreację reklamy i materiałów POS przygotowała agencja JUST, zakup mediów - dział reklamy BSH.

zobacz film

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...