Zamknij
Recenzje

Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych

Witold Sokołowski, 2009-09-10 05:53:11

 Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych

Dziś recenzujmy książkę Pawła Lenara, eksperta w dziedzinie sztuki prezentacji oraz pasjanata sposobu funkcjonowania ludzkiej psychiki, również w stresujących sytuacjach. Autor jest również autorem bloga www.PawelLenar.pl, gdzie na co dzień pisze o sposobach na opanowanie stresu i trikach pozwalających na zainteresowanie odbiorców. Książka pt. ,,Sekrety Skutecznych Prezentacji Multimedialnych" jest ciekawym mini szkoleniem pozwalającym na przygotowanie się do występu publicznego. Do książki dołączono płytę, gdzie znalazły się ćwiczenia dykcji i wymowy - dla osoby, która często zabiera głos - bezcenne. Całość została napisana przystępnym językiem, a autor unika nowomowy marketingowo-psychologicznej.

Książka Lenara jest warta swojej ceny, ponieważ autor łączy w swoim wywodzie wiedzę z najróżniejszych dziedzin życia. Począwszy od psychologii, religii i retoryki, aż po informatykę. Właśnie z tych dziedzin autor kumuluje wiedzę na 170 stronach, która pozwoli na jak najlepsze przygotowanie się do prezentacji. Książkę warto czytać wg zaleceń autora. począwszy od wstępu, dlaczego? Lenar krok po kroku radzi jak podejść do tematu ,,prezentacji". Co ważne książka jest również podzielona na 3 części:

,,Odkryj sztukę prezentacji"

Podczas czytania pierwszej części w coraz większym stopniu zaczniesz zdawać sobie sprawę z czynników, które mają priorytetowy wpływ na przebieg Twojej prezentacji - pisze Paweł Lenar

,,Warsztat"

To tu nauczysz się tworzyć skuteczne prezentacje, zastosujesz wiedzę i poznasz 3 podstawowe typy prezentacji.

,,Trening"

Najciekawsza część książki, ponieważ opiera się na praktyce. Autor prezentuje szereg ćwiczeń, które pozwalają na polepszenie umiejętności prezentacyjnych. Można się nauczyć m.in. prawidłowej emisji głosu, poprawnego wypowiadania ciężkich do wypowiedzenia słów i efektywnej gestykulacji.

Autor zajmuje się również tak błahymi z pozoru sprawami, jak ustawienie okien i światła, położenie stolików, projektora czy... wilgotność powietrza. Wg niego nawet tak szczegółowe elementy są małymi filarami sukcesu, którym jest udana prezentacja multimedialna. Dochodząc do sedna trzeba się właściwie zastanowić, jak powinna być wyglądać prezentacja, którą można określić mianem sukcesu. Wg Pawła Lenara budowa i plan takiej prezentacji musi być ściśle określony, Tłumaczy on, jak utrzymać zainteresowanie publiczności na zadowalającym poziomie. Zastrzega jednak, że wysoki poziom zainteresowania nie może zostać utrzymany przez całość prezentacji, szczególnie jeżeli wystąpienie trwa np 1 h. Autor radzi, jak rozwiązać ten problem. Wg niego najważniejsze jest ,,pierwsze wrażenie", czyli 30 sekund od rozpoczęcia prezentacji, gdzie nasi odbiorcy otwierają swoje stereotypowe szufladki i wrzucają prelegenta do jednej z nich. To właśnie w ciągu pierwszych chwil wystąpienie publiczność podejmuje decyzję, czy zgodzić się z prelegentem, czy oponować przed uznaniem jego twierdzeń przedstawianych w prezentacji. Równie ważne, a może nawet ważniejsze jest zakończenie, kiedy publiczność się ożywia i czeka na prostą konkluzję. - Nie może to być zwykłe podsumowanie omawianych wątków, lecz jakąś ciekawa konkluzja - pisze Paweł Lenar.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...