Zamknij
Wiedza PR - CSR

Shell Eco-marathon - ekologiczne case study

Witold Sokołowski, 2009-11-10 04:45:26

Shell Eco-marathon - ekologiczne case study

W jednym z ostatnich wydań tygodnika Polityka (28/2713) można było przeczytać artykuł Pawła Wrabca pod tytułem ,,Ekościema". Autor dowodzi, że większość prowadzonych działań pod szyldem szeroko pojętej ,,ekologii" jest prawdziwą medialną ściemą, a często wytwory firm oznaczone przydomkiem EKO mogą być wręcz bardziej szkodliwe dla środowiska niż te ,,normalne". O hipokryzji ekologicznej wielu firm świadczyć ma niepowodzenie akcji znaczka przypominającego stokrotkę - Ecolabel. Pomimo, że zielone certyfikaty są przyznawane już od 1994r. znikoma ilość przedsiębiorstw ubiega się o stokrotkę. Dlaczego? Bo, żeby ją rzeczywiście otrzymać trzeba mieć realnie ekologiczne produkty. Stokrotka zatem jest zwiędła - dowodzi Wrabec. Do artykułu wrócimy na łamach Epr.pl, a dziś przedstawiamy case study agencji Edelman - Shell Eco-marathon. Nie chcemy deprecjonować ekologicznego znaczenia przeprowadzonej akcji, ale wspomienie artykułu z Polityki ma za zadanie zainspirować czytelników i pracowników agencji do większej autorefleksji i przemyślenia czy wszystkie nasze działania są rzeczywiście ekologiczne i chronią środowisko. Zapraszamy do ciekawego kejsu agencji Edelman.

Shell Eco-marathon

Zadaniem Shell Eco-marathon jest inspirowanie młodych projektantów i inżynierów z całego świata do tworzenia nowych rozwiązań dla zrównoważonego transportu. Można wyróżnić trzy główne cele tego przedsięwzięcia:

- zachęcanie i rozwój innowacji oraz pomysłów mających na celu efektywne wykorzystanie paliw, jak również przyszłości nowoczesnego transportu,
- wsparcie uczelni w rozwoju technicznych talentów wśród studentów,
- promowanie zawodów związanych z techniką wśród młodych ludzi na całym świecie.

W ciągu ostatnich lat Shell Eco-marathon urósł do rangi prawdziwie międzynarodowego przedsięwzięcia, które odbywa się zarówno w Europie, jak i w obu Amerykach.

Cele

Celem kampanii było ukazanie zaangażowania Shell we wspieranie uczniów i studentów, jako firmy, która stwarza możliwość wykorzystania pomysłów i pasji młodych ludzi w warunkach biznesowych.

Strategia

Cele kampanii zrealizowane zostały w oparciu o strategię uwzględniającą następujące elementy: dotarcie do potencjalnych klientów przy pomocy działań budujących świadomość marki: bliskiej, troszczącej się o klienta, angażującą się w ochronę środowiska, wspierającej młodych ludzi.

Działania

3 informacje prasowe: Informacje prasowe były częściowo oparte na doniesieniach dostarczonych przez centralne biuro Edelman i adaptowane lokalnie. Komunikaty zawierały również informacje o polskich zespołach, ich przygotowaniach do udziału w zawodach.

Briefing prasowy, 13 maja 2008: Briefing prasowy został zorganizowany w budynku Politechniki Warszawskiej, w miejscu gdzie powstały pojazdy polskich drużyn. Na spotkanie zostali zaproszenie dziennikarze motoryzacyjni, branżowi, zajmujący sie tematyką ekologiczną. Na briefingu odbyła się prezentacja zespołów, przedstawiono historię zawodów Shell Eco-marathon oraz zaprezentowano możliwości jezdne pojazdów.

Wyjazd prasowy do Nogaro: Na zaproszenie Shell w zawodach Shell Eco-marathon udział wzieli przedstawicieli czołowych polskich mediów: 2 dziennikarzy prasowych oraz 1 ekipa ze stacji telewizyjnej. Na miejscu goście mogli na żywo obserwować i relacjonować wyścigi. Udział w konferencji Energy Round Table: Równolegle do zawodów Shell Eco-marathon w Nogaro, odbyła się konferencja Shell Round Table. Dotyczyła ona rozwiazań energetycznych, przyszłości energetycznej. Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele organów rządowych, dziennikarze, politycy, biznesmeni. Dyskusja dotyczyła wyzwań energetycznych Europy. Polska była reprezentowana przez 3 naukowców zajmujących się ochroną środowiska.

Wystawa pojazdów: Chcąc zwiększyć zainteresowanie Eco-marathonem oraz podkreślić zaangażowanie studentów w to przewdsięwzięcie zaprezentowano pojazdy podczas targów pracy odbywających sie na Politechnice Warszawskiej.

Udział w piknikach naukowych: W celu promocji idei Shell Eco-marathon szerszej publiczności polskie zespoły wraz z pojazdami byly obecne na wydarzeniach naukowych takich, jak: Guraszka i Piknik Naukowy.

Spotkanie z HP: przedstawienie zespołów Shell Eco-marathon, pokaz pojazdów, wsparcie przy tygodniu ekologicznym w celu zainteresowania potencjalnego sponsora przyszłą współpracą.

Wyniki

Obecność w internecie na skutek kampanii komunikacyjnej wzmocniło zainteresowanie Shell Eco-marathonem. Obecnie hasło „ Shell Eco-marathon” pokazuje 1450 odniesień w języku polskim.

Shell Eco-marathon ukazał się w 44 materiałach medialnych: 12 artykułów w prasie, 17 wycinków telewizyjnych, w tym programy informacyjne, 15 wycinków w internecie. Wszystkie materiały mają pozytywny wydźwięk.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...