Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

Siemens Fresh Look podbija świat mody

Witold Sokołowski, 2011-08-21 20:55:46

Jak idealnie skroić kampanię, by zaangażować społeczność wokół nieznanego szerzej produktu – suszarki do ubrań? Spójny szew powstał, gdy znaleziono wspólne cechy marki Siemens AGD oraz określonej przez agencję grupy docelowej – ludzi kochających modę i stylizację, którzy chcą dbać o swoje ubrania. Dbałość o detal, wysublimowany styl i wysoka jakość stały się pomostem między marką Siemens AGD a odbiorcami produktu, jakim jest suszarka do ubrań.

Niespotykaną materię dla takiej koncepcji stworzyły blogerki, modelka Karolina Malinowska oraz internetowa społeczność miłośników mody. W wyniku ich połączenia udało się stworzyć jedyny w swoim rodzaju e-magazyn modowy i ciekawą kampanię wirusową – Siemens Fresh Look.

Wystylizowany „look”

Nowoczesny design, innowacyjna technologia i niestandardowe rozwiązania mogą kojarzyć się z wielką modą mistrzów. Tym razem też tak jest, ale maestro stylizacji została marka Siemens, której zadaniem była inspiracja oraz wyznaczanie nowych trendów. Odbiorcami akcji stała się grupa ludzi aktywnych i wymagających, poszukująca niestandardowych rozwiązań i wyjątkowych pomysłów.

Osoby z grupy docelowej są wyczulone na punkcie stylu, lubią atrakcyjnie wyglądać i posiadać przedmioty wysokiej jakości. Kampania została skierowana do internautów w wieku od 16 do 35 roku życia, którzy fascynują się modą i stylizacją. Słowem – są potencjalnie zainteresowani produktem, jakim jest wysokiej jakości suszarka do ubrań, pozwalającą odpowiednio zadbać o zawartość ich szaf.

- Siemens Fresh Look to projekt mający na celu szeroko zakrojone dotarcie z informacją o zaletach posiadania suszarki do ubrań. Naszym celem było m.in. zbudowanie świadomości kategorii produktu, która w Polsce jest na bardzo niskim poziomie - mówi Tomasz Michalik, dyrektor kreatywny w agencji interaktywnej Insignia, która zrealizowała kampanię Siemens Fresh Look. – Musieliśmy uświadomić ludziom, czym tak naprawdę są suszarki do ubrań. Prawie każde gospodarstwo domowe posiada pralkę, ale suszarkę do ubrań ma już znikoma liczba osób - dodaje.

Siemens AGD mecenasem dbania o styl

Zadaniem agencji było zbudowanie grupy zaangażowanych odbiorców produktów marki Siemens. Siemens pełnił funkcję mecenasa mody i inspiratora stylu wśród teraźniejszych i przyszłych potencjalnych nabywców suszarek do ubrań.

Do akcji została zaproszona także osoba, która doskonale zna się na modzie: Karolina Malinowska - uznana polska modelka i stylistka, która została redaktor naczelną e-magazynu Siemens Fresh Look. Głównymi kanałami komunikacyjnymi stały się: serwis internetowy www.siemensfreshlook.pl, fan page na Facebooku, e-magazyn oraz blogosfera.

Pierwszy w w Polsce społecznościowy magazyn o modzie

Dla podniesienia prestiżu konkursu oraz wypromowania autorek stylizacji powstał pierwszy w Polsce społecznościowy magazyn modowy. - W sumie wydaliśmy 5 numerów – cztery związane z edycjami konkursu, piąty będący podsumowaniem akcji. W pewnym momencie blogerki same zaczęły zgłaszać się do nas i dopytywać o dalsze możliwości współpracy – podkreśla Bogumiła Matuszewska, Content Manager w agencji Imagine PR, która odpowiadała za społecznościową część kampanii Siemens Fresh Look.

W magazynie znalazły się zdjęcia i wywiady z autorami najlepszych stylizacji oraz komentarze do ich stylizacji Karoliny Malinowskiej, która oceniała pomysły internautów swoim fachowym okiem. Modelki widoczne na zdjęciach były jednocześnie projektantkami swojego wizerunku, swojego „fresh looku”. E-magazyn współtworzony także był przez blogerki, które pisały felietony o aktualnych trendach. W każdym wydaniu umieszczone były rownież informacje dotyczące suszarek marki Siemens. Magazyn dostępny był na stronie www.siemensfresflook.pl. Każde z wydań cieszyło się ogromną popularnością - na poziomie 50 000 pobrań. Taka liczba porównywalna jest z nakładem wielu obecnych na rynku pism kierowanych do kobiet.

Facebook zaangażował społeczność miłośników mody

Akcja prowadzona była także na Facebooku: fan page Siemens Fresh Look stał się żywym kanałem komunikacyjnym między marką Siemens a internautami zainteresowanymi modą. W szybki i efektywny sposób zostało zbudowane głębokie zaangażowanie ludzi w kampanię, którzy bardzo często - obok komentarzy - umieszczali własne wpisy i odnośniki do kampanii. Popularność „Siemens Fresh Look” na Facebooku potwierdzają liczby: ponad 9300 fanów oraz 750 000 wyświetleń postów na fan page.

Internetowe kreatorki stylu

Trzonem akcji był konkurs na najlepszą stylizację, dostępny w serwisie internetowym www.siemensfreshlook.pl. Uczestnicy mogli umieszczać w nim swoje stylizacje, komentować oraz głosować na najlepszą ich zdaniem zgłoszoną propozycję. Na podstawie rankingu najpopularniejszych stylizacji oraz typów Karoliny Malinowskiej były przygotowywane kolejne wydania e-magazynu.

Konkurs był podzielony na cztery tematyczne etapy: „Vintage styl”, „Zawsze chciałam wyglądać jak…”, „Mała czarna” i „Kolorowy szał”, a w każdym wybierano aż dwóch zwycięzców. Pierwszego laureata, który wygrywał 3 000 zł, typowała jurorka. Drugi był wskazywany w głosowaniu przez samych internautów. Osoba z głosowania wygrywała 1 000 zł na całodzienne zakupy ze stylistką. Spośród finalistów wybrano także osobę najbardziej zakręconą na punkcie mody, której wręczono suszarkę do ubrań od mecenasa kampanii: marki Siemens AGD.

- Najbardziej popularne były pierwsza i ostatnia edycja konkursu – Vintyge Style i Kolorowy szał. W każdej z nich udział około 150 uczestników. Należy jednak podkreślić, że zgłoszeń do każdej z edycji było prawie pół tysiąca. Znaczna ich cześć to stylizacje na wysokim poziomie w naprawdę znakomitych aranżacjach - zdradza Bogumiła Matuszewska.

Interaktywne zaangażowanie

Organizatorom zależało, by osoby, które zaangażują się w akcję, miały realny wpływ na działania – zupełnie jak projektanci mody mają wpływ na końcowe kreacje. Na fan page akcji pojawiały się zapowiedzi kolejnych edycji zabawy i wpisy promujące konkurs oraz najlepsze ze stylizacji. Był to także kanał informujący o nowych typach i komentarzach jurorki, Karoliny Malinowskiej.

Użytkownicy poczuli, że mają realny wpływ nie tylko na kształt e-magazynów, ale także na to, co dzieje się na stronie Siemens Fresh Look. - Śmiało możemy uznać, że większość osób lubiących fan page Siemens Fresh Look to nie bierni użytkownicy, ale aktywni konsumenci, potencjalni przyszli nabywcy suszarek do ubrań – zauważa Tomasz Michalik z agencji interaktywnej Insignia.

W odpowiedzi licznie pojawiały się komentarze i notki użytkowników serwisu Facebook. Ludzie rozmawiali o konkursie, m.in. umilali sobie czas w oczekiwaniu na wyniki, zgłaszając swoje typy i komentarze. Poruszano także tematykę samych stylizacji, czyli komentarze dotyczące zdjęć umieszczanych na Facebooku, własne pomysły, propozycje czy sugestie zmian. Obecne były także pytania o sam e-magazyn: termin kolejnego wydania, jego formę, zawartość. Internauci dzielili się także swoimi przemyśleniami dotyczącymi mody, aktualnych trendów, stylu życia czy zainteresowań.

Szafiarki w stylu Vouge

Akcja Siemens Fresh Look, trwając zaledwie 3 miesiące, dotarła do szerokiego grona odbiorców. - Popularność kampanii przerosła wszelkie oczekiwania! Żywo zainteresowane projektem blogerki zachęcały do głosowania na swoje stylizacje, chwaliły się wywiadami, których były bohaterkami, dyskutowały razem z pozostałymi uczestnikami zabawy na temat mody i stylizacji – opowiada Tomasz Michalik.

Blogosfera tworzyła głęboko zaangażowaną społeczność. W sumie o akcji rozpisywało się 17 blogów modowych. Codziennie pojawiały się wpisy ze zdjęciami, opisy i komentarze związane z modą i kampanią. Co ważne, publikacje pojawiały się nie tylko na blogach, ale także na  profilach portali społecznościowych autorek. Dzięki temu został zbudowany szeroki zasięg wirusowy kampanii.

- Internauci niejednokrotnie za atut projektu wskazywali to, iż angażują się w niego właśnie polskie blogerki i szafiarki – mówi Bogumiła Matuszewska. Siemens Fresh Look umożliwił blogerom wykreowania się na gwiazdy, trendsetterów i autorytety w dziedzinie mody i stylizacji. Atrakcyjność akcji była na tyle wysoka, iż duża część osób wyraziła chęć współpracy merytorycznej z e-magazynem Siemens Fresh Look w przyszłości – przy ewentualnych kolejnych edycjach kampanii.

Doskonałe recenzje kreacji

Efektywność działań akcji Siemens Fresh Look została potwierdzona wynikami oraz opiniami konsumentów i internautów. W komentarzach na Facebooku oraz w wywiadach w e-magazynie cyklicznie pojawiały się opinie o dużym potencjale kampanii, wysokim poziomie akcji oraz pytania na temat przyszłości tego projektu. - Lubimy szukać kreatywnych, na pozór abstrakcyjnych rozwiązań. Teraz już wiemy, że pomysł zadziałał. Edukacji towarzyszyło duże zaangażowanie, zaskakująco wysoka jakość nadsyłanych stylizacji oraz mnóstwo pozytywnych emocji i komentarzy – podkreśla Tomasz Michalik.

Siemens AGD w bardzo silny sposób zaistniał w świadomości internautów jako brand szeroko wspierający wszelkie działania związane z dbaniem o odzież. Sam serwis odnotował 65 000 unikalnych odwiedzin (250 000 odsłon). Projekt „Siemens Fresh Look” stał się rozpoznawalny zarówno wśród użytkowników Facebooka (ponad 9 300 fanów), blogerów poruszających na swych stronach tematykę fashion oraz osób interesujących się modą i designem.

- Jasna komunikacja połączenia mody i suszarek była naszym priorytetem, ale i największą bolączką. Na szczęście internauci dość szybko skojarzyli, że tak jak za pomocą mody można odnowić swój wygląd, tak i suszarka pozwala na odświeżenie szafy, czyli nasz fresh look – mówi Bogumiła Matuszewska. Uczestnicy bardzo chwalili oryginalność pomysłów i rozwiązań. Docenili także mecenasa kampanii i jego nagrodę główną, na którą wiele osób miało ochotę.

Poprzez projekt „Siemens Fresh Look” marka Siemens przemówiła do najważniejszych odbiorców suszarek do ubrań – ludzi kochających modę oraz stylizację. Słowem – osób, które na co dzień chcą dbać o swoje ciuchy!

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...