Zamknij
Prosto z rynku - PR w kryzysie info

Skuteczna komunikacja kryzysowa podczas powodzi

Witold Sokołowski, 2010-06-16 01:24:40

Skuteczna komunikacja kryzysowa podczas powodzi

Z końcem maja, przeprowadzono badanie „Jak funkcjonuje komunikowanie kryzysowe na styku media i urzędy miast”. Na pytania odpowiadali dziennikarze i przedstawiciele służb informacyjnych dziesięciu miast. Dziennikarze oceniali urzędników pod względem wiedzy i umiejętności komunikacyjnych w sytuacji kryzysowej, ale też urzędnicy dokonywali samooceny swojego przygotowania komunikacyjnego.


Wyniki badania pokazały, że w siedmiu miastach na dziesięć, dziennikarze mieli wątpliwości odnośnie przygotowania urzędów miast do sytuacji kryzysowej pod kątem komunikacji ze społecznością lokalną. Lepiej ocenione zostały ogólne kompetencje komunikacyjne urzędników.


Na pytanie o istnienie planów działań komunikacji kryzysowej pozytywnie odpowiedzieli urzędnicy z dziewięciu miast. Okazało się jednak, że dziennikarze (będący jednym z kluczowych ogniw w procesie komunikacji) w dużej mierze nie wiedzieli o istnieniu takich planów.


Badania pokazały także, że to dziennikarze znają lepiej urzędników, niż urzędnicy dziennikarzy. „Taka sytuacja sprawia, że w czasie kryzysu trudno o proaktywną komunikację miast, zwłaszcza ze społecznością lokalną” – podkreśla inicjator badań Antoni Mielniczuk, ekspert Gravat Group.


W ośmiu na dziesięć miast urzędnicy poinformowali o regularnych szkoleniach z zarządzania komunikacją kryzysową. To bardzo pozytywny sygnał, jednak umiejętności w tym zakresie bardzo szybko weryfikują takie wydarzenia, jak trwająca powódź. - „Kryzysy staja się szansą na weryfikację skuteczności sposobów komunikowania. Odpowiednio wyciągnięte wnioski dają możliwość przygotowania się do kolejnych kryzysów i zadbania o poprawną komunikację ze społecznością lokalną” – dodaje Mielniczuk.


Media i urzędnicy jako skuteczniejsze w przekazywaniu informacji o zagrożeniach ocenili media ogólnopolskie niż lokalne. Dziennikarze jednak w ponad 86% pozytywnie ocenili ogólne umiejętności komunikacyjne służb informacyjnych badanych urzędów miast. Badania pokazały też, że urzędy miast dobrze radzą sobie z wykorzystywaniem większości dostępnych kanałów komunikacyjnych, jednak nadal w niecałych 40% korzystają z nowoczesnych mediów internetowych.


Badanie „Komunikacja Kryzysowa Miast” zostało przeprowadzone przez firmę Pentagon Research metodą CATI. Na pytania odpowiadało sześćdziesiąt osób: dziennikarze i urzędnicy z dziesięciu miast w Polsce. Do badania wybrano siedem miast dotkniętych powodzią (Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Warszawa i Wrocław), jedno tuż przed nadchodzącą falą (Szczecin) oraz dwa miasta nie zagrożone (Białystok i Olsztyn). Prezentacja badań zleconych przez Gravat Group odbyła się w Szczecinie podczas VII Konferencji „Wolność i Bezpieczeństwo” organizowanej przez Computerworld.


Zdjęcie: wikimedia.org, Olgierdr.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...