Zamknij
Wiedza PR - E-PR

Skuteczna komunikacja marketingowa z nową generacją premium-botów Fido Intelligence

Witold Sokołowski, 2010-12-26 15:57:52

Pierwsza ogólnopolska kampania reklamowa z udziałem Wirtualnego Asystenta stworzonego przez Fido Intelligence zdobyła główną nagrodę w kategorii: „zintegrowana kampania marketingowa” na prestiżowym konkursie najlepszych projektów internetowych Webstarfestival. Na potrzeby ogólnopolskiej kampanii reklamowej Poczty Wirtualnej Polski Fido Intelligence stworzyło Janka, Wirtualnego Asystenta, nową twarz usługi e-mail portalu.

Kampania „…a-dresik (mam) na WP” miała na celu ugruntowanie w świadomości internautów, że poczta.wp.pl jest najnowocześniejszym rozwiązaniem tego typu na naszym rynku. W celu wsparcia kampanii WP zdecydowała się na wybór interaktywnego Premium-Bota opartego o elementy technologii przetwarzania języka naturalnego Text Intelligence. Janek w ciągu trzech miesięcy przeprowadził rekordową liczbę blisko miliona rozmów (sic!). Taki rezultat osiąga kilkadziesiąt standardowych wirtualnych asystentów w ciągu roku, łącznie.

Wirtualny Janek to dowcipny nastolatek, który pełni rolę interaktywnej pomocy na stronie Poczty WP, odpowiada na pytania użytkowników, informuje, edukuje i zachęca do zakładania kont e-mail na WP. Posługuje się młodzieżowym językiem i ma duże poczucie humoru, dzięki czemu szybko zjednuje sobie przyjaciół. Tylko w listopadzie (przypomnijmy, że główne działania reklamowe realizowane były we wrześniu) blisko 30 tysięcy unikalnych użytkowników powracało do rozmowy z Jankiem, doceniając fakt, iż są przez Janka zapamiętywani i mogą kontynuować rozpoczętą wcześniej rozmowę.

O skuteczności kampanii wykorzystującej Premium-Bota świadczą też inne liczby. W listopadzie, już po zakończeniu działań promocyjnych, Janek każdego dnia przeprowadzał ponad 7 tysięcy rozmów, a oglądalność strony z nim utrzymywała się na poziomie aż 65% liczby unikalnych użytkowników z pierwszego miesiąca akcji, kiedy to oglądalność wspierały m.in. reklamy w radiu i telewizji.

Premium-Bot to także doskonałe narzędzie do marketingu wirusowego, bowiem doświadczenie rozmowy z wirtualną osobą powoduje, że użytkownicy bardzo chętnie polecają sobie strony wykorzystujące to nowatorskie rozwiązanie.

„W naszej kampanii Janek odgrywał rolę atrakcyjnego łącznika pomiędzy przekazem reklamowym, a produktem. Bot stał się swoistym ambasadorem Poczty. Uwiarygodniał też przekaz promocyjny; użytkownik wchodził z nim w interakcję, poznawał produkt i jednocześnie utwierdzał się w przekonaniu, że posiadanie konta e-mail w WP to bycie nowoczesnym i ‘trendy’. Kampania została zauważona i doceniona w polskim Internecie oraz poza nim. Blisko 2/3 internautów zadeklarowało, że ją widziało, a ponad połowa oceniła akcję „a-dresik” jako wyróżniającą się.” – mówi Tomasz Bączek, Kierownik Działu Marketingu w Wirtualnej Polsce. – Bardzo nas też cieszy, że hasło przewodnie kampanii „…a-dresik na…” weszło do powszechnego użytku” – dodaje.

Janek, podobnie jak Stanisław August Poniatowski stworzony dla Skarbca Mennicy Polskiej czy Ada na stronie Fido Intelligence, jest jednym z nielicznych w sieci tzw. Premium-Botów. W odróżnieniu od wielu innych, te wirtualne osoby stworzone zostały specjalnie i w całości na potrzeby kampanii klienta. Oznacza to zaprojektowaną od początku osobowość, całą bazę wiedzy, a także specjalną wizualizację, dopasowaną do celów kampanii. To wszystko dodatkowo połączone jest z doskonaloną od lat technologią przetwarzania tekstu Text Intelligence. Wdrożenia Fido Intelligence potwierdzają, że tylko Premium-Boty, ze stworzoną unikalną osobowością, nadają się do dużych kampanii marketingowych, gdzie bardzo ważne jest pełne oddziaływanie na rozmówcę.

Premium-Bot to nie tylko doskonałe narzędzie marketingowe, ale także nieocenione narzędzie wsparcia contact center. Baza wiedzy Janka zapewnia pomoc w rozwiązywaniu zagadnień związanych z używaniem Poczty WP – niezależnie od pory dnia i liczby chętnych do rozmowy. System w czasie swoich rozmów z użytkownikami zbiera ich opinie i zapamiętuje pytania, co pozwala na jego dalsze doskonalenie.

„Wirtualnego asystenta uczy się rozmawiać tak, jak uczy się tego obcokrajowca. To, że będzie znał same słowa nie będzie znaczyło, że będzie potrafił rozumieć sens wypowiedzi. Do tego niezbędna jest także znajomość reguł i gramatyki. Jeśli klient sobie zażyczy – to także reguł języka stylizowanego na średniopolski, tak jak miało to miejsce w przypadku bota dla Mennicy Polskiej. ” – mówi Grzegorz Rutkiewicz z Fido Intelligence. – „Uczymy system także odpowiedniego zachowania. Przy całej swojej stylizacji czy poczuciu humoru zawsze musi on odpowiednio reprezentować swoją firmę. Dlatego bardzo ważne jest, aby gotowy produkt w rozmowie z użytkownikiem przedstawiał opinie zgodne z polityką wizerunkową firmy, do czego przywiązujemy szczególną uwagę przy każdym wdrożeniu. Nad jakością rozwiązania czuwa interdyscyplinarny zespół złożony z całej rzeszy specjalistów psychologów, lingwistów, matematyków, programistów, no i… copywriterów ”

Zaawansowanie systemów Fido Intelligence pozwala im uczyć się na podstawie rozmów przeprowadzonych z użytkownikami, a zapamiętane informacje pomagają budować profil klienta. Umożliwia to prowadzenie rozmowy w sposób zindywidualizowany, odpowiadający na konkretne zapotrzebowanie i zachowanie danego użytkownika. Gdy w rozmowie pojawi się sytuacja wymagająca ingerencji pracownika contact center, Wirtualny Asystent przekazuje mu sprawę wraz krótkim opisem problematycznego zagadnienia.

Funkcjonalności Wirtualnego Asystenta pozwalają na zgodne z przebiegiem rozmowy, naturalne zarządzanie serwisem internetowym, otwieranie stron czy kontekstową pomoc. Wirtualny Asystent może także zostać zintegrowany z systemami klienta, takimi jak konta użytkowników czy bazy zamówień, dzięki czemu optymalizuje przepływ informacji. Taka forma pomocy użytkownikom może być połączona z innymi kanałami komunikacji, jak e-mail, live chat czy smsy.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze