Zamknij
PR w mediach

Słabe baterie w iPhone. Samsung kontra Apple

Piotr Zajlich, 2014-07-21 10:30:20

Pamiętam taki żart z lat 80-tych, który dziś zaliczymy do kategorii tzw. sucharów, ale który doskonale ilustruje problem, który mają praktycznie od zawsze producenci elektronicznych urządzeń przenośnych. Brzmiało to mniej, więcej tak:  

Przez Plac Czerwony w Moskwie idzie facet z dwoma walizkami. Podchodzi do niego drugi i pyta o godzinę. Pierwszy odchyla mankiet, spogląda na zegarek i mówi: Jest 12.04, w Tokio 17.04, w Nowym Jorku 4.04, temperatura wynosi 21 stopni, a wilgotność 52%. Zaskoczony przechodzień po chwili milczenia z entuzjazmem komentuje: Niesamowite urządzenie! Właściciel zegarka kiwa potakująco głową, po czym kończy rozmowę wskazując na walizki: Niesamowite, to by było bez tych dwóch bateryjek.

Dziś problem nie zniknął. Mało tego - nie zniknie jeszcze długo, bo zasilanie jest ściśle połączone z mocą obliczeniową, czy elementami takimi, jak wyświetlacze. Baterie są coraz efektywniejsze, ale moc obliczeniowa i wielkie ekrany potrzebują też coraz więcej energii - kółko się zamyka. 

Dlatego każdy przejaw poprawy wytrzymałości baterii, czy wprowadzenia do urządzenia patentu na zwiększenie czasu jego użytku bez podłączenia do sieci jest skrupulatnie podkreślane. Samsung postanowił właśnie rozpocząć budowanie na tym fakcie przewagi konkurencyjnej nad iPhone'm. W mojej opinii skutecznie, ponieważ Apple temat przespał mimo, że użytkownicy już pierwszej edycji iPhonów mieli problem z niewymiennymi bateriami, a z czasem problem stał się wręcz legendą.

Co do sposobu budowania przekazu reklamowego uważam, że nie mógłby być lepszy. Zdecydowany, jednoznaczny, celny i... odważny. Czemu? Bo jest to reklama porównawcza, która przecież zakazuje pokazywania wad, czy niedoskonałości produktów innych producentów. Mimo to uważam strategię komunikacji, za niezwykle mocną. Ciekaw jestem jak odparuje Apple, a może przemilczy temat...? Co obstawiacie?

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Piotr Zajlich

Creative & Strategic Director w San Markos.

Ostatnie artykuły tego autoraSPRĘŻYNA, BURSZTYN, SMOK I SPÓŁKA

Od jakiegoś czasu, nie bez zainteresowania, śledzę losy projektu pt. Logo dla Polski. Z uwagą czytałem ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...

"Duża gotówka, niecała stówka!" - nowa kampania produktowa Kasy Stefczyka

6 marca 2017 r. ruszyła nowa kampania Kasy Stefczyka. Tym razem bohaterowie znani z poprzednich spotów ...

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków ...

Można powiedzieć, że Lech Kaczyński nigdy nie był mistrzem photo opportunity - Wojciech Jabłoński, UW