Zamknij
Wiedza PR - Event PR

Spanie w miejscach publicznych oczami IKEA Łódź

Witold Sokołowski, 2014-03-26 00:40:05

Jednym z najbardziej nietypowych świąt w naszym kalendarzu jest Dzień Spania w miejscach publicznych. Choć obchodzimy go od niedawna, tak naprawdę ma wielu zwolenników, którzy świętują go nie tylko 26 lutego. W tym roku IKEA Łódź postanowiła sprawdzić gdzie najczęściej zdarza nam się przymknąć oko. Przy współpracy z lokalnym medium przeprowadziła sondę wśród łodzian. Wyszła także do miasta w poszukiwaniu „śpiochów” i pokazała im jak można umilić sobie sen w przestrzeni miejskiej. Za realizację akcji odpowiada agencja 38PR, od roku współpracująca z IKEA Łódź.

Insight – „Wszyscy lubimy spać, ale nie wszyscy robimy to komfortowo”

Strategia akcji oparta została na prostej i powszechnej potrzebie snu. Wszyscy musimy spać, a większość z nas to lubi. Zapotrzebowanie na sen jest jednak kwestią indywidulaną, stąd niektórzy potrzebują wyłącznie kilku godzin snu w nocy, a inni mają w zwyczaju ucinać sobie drzemkę w ciągu dnia. Także w miejscach publicznych. Brak snu powoduje u nas zmęczenie, zaburzenia nastroju, spadek motywacji, utrudnione skupienie uwagi, a także spowolnienie reakcji. Dlatego IKEA – jako ekspert w zakresie komfortu spania – podpowiada łodzianom jak spać, by nie tylko się wyspać, ale też czuć się wypoczętym.

- „W ofercie IKEA mamy 13 rodzajów materacy, 19 modeli poduszek, w tym dwie specjalistyczne, 10 antyalergicznych pościeli i wiele innych akcesoriów do spania. Na stałe współpracujemy z fizjoterapeutami. Także na etapie projektowania ergonomicznych rozwiązań do sypialni. Wiemy jak ważny jest zdrowy sen, dlatego postanowiliśmy podzielić się tą wiedzą. Wychodząc w przestrzeń miejską w Dzień Spania w Miejscach Publicznych chcieliśmy oswoić łodzian ze snem w nietypowym miejscu i podpowiedzieć im jak sprawić, by był on jak najbardziej komfortowy” – powiedziała Dagmara Kapitułka-Wojdak, Marketing Manager IKEA Łódź.

Spanie jest modne

Jeśli spać to z klasą. A najlepiej na poduszce, czy pod kocem. IKEA Łódź, chcąc pokazać mieszkańcom Łodzi co znaczy dobry sen, zorganizowała miejską sesję zdjęciową, w której dwóch młodych „śpiochów” odwiedziło najbardziej znane łódzkie miejsca i „przymknęło w nich oko”. Na dworcu Łódź Widzew, pod Teatrem Wielkim, Na Uniwersytecie Łódzkim, na Księżym Młynie, w Parku na Zdrowiu, przy Placu Wolności, na ulicy Piotrkowskiej. Nie ważne gdzie, ważne, że wygodnie.

Podczas sesji zdjęciowej, zrealizowanej na potrzeby akcji, wykorzystane zostały akcesoria do spania IKEA. Produkty pochodziły z nowych, letnich kolekcji, dostępnych w sprzedaży od początku lutego. Akcja miała więc charakter ambientu, połączonego z szerszą promocją nowych produktów – poduszek, koców czy leżaków IKEA.

Sonda, czyli gdzie lubimy spać

Na potrzeby akcji przygotowana została sonda internetowa, w której internauci głosowali na miejsce publiczne, w którym najczęściej zdarza im się spać. Sonda dostępna była na stronie jednego z najpopularniejszych łódzkich portali informacyjnych: www.dzienniklodzki.pl. Wśród proponowanych odpowiedzi znalazły się: ławka w parku, sala wykładowa, kino/teatr, tramwaj/autobus, dworzec PKS/PKP, galeria handlowa. Sonda funkcjonowała w internecie przez blisko tydzień. Jej wyniki ogłoszone zostały 26 lutego – w Dzień Spania w Miejscach Publicznych. Okazało się, że łodzianie najbardziej lubią drzemać w środkach transportu miejskiego – w tramwaju lub autobusie (odpowiedziało tak 48% ankietowanych). Prawie ¼ ankietowanych (24%) śpi na sali wykładowej. Z kolei do snu w kinie czy teatrze przyznaje się 16% osób biorących udział w sondzie. Najrzadziej łodzianie śpią na dworcu PKP/PKS (4%). Nigdy natomiast na ławce w parku.

Konkurs „Upoluj śpiącego w nietypowym miejscu”

Równolegle ze startem sondy, ruszył także konkurs „Upoluj śpiącego w nietypowym miejscu”. Uczestnicy mieli za zadanie przesłać zdjęcie osoby śpiącej w najbardziej zaskakującym miejscu publicznym. Głosowanie na najciekawsze zdjęcia odbywało się zarówno bezpośrednio na portalu www.dzienniklodzki.pl, jak też poprzez serwis Facebook.com. Spośród nadesłanych zgłoszeń, pięć, które zdobyły największą liczbę głosów, IKEA Łódź nagrodziła pakietami akcesoriów do spania.

Idea akcji, czyli dlaczego IKEA namawia do snu

Nie bez przyczyny mówi się, że sen to zdrowie. Podczas snu ładujemy akumulatory na cały następny dzień. A krótka drzemka może być o wiele bardziej efektywna niż filiżanka mocnej kawy. Sen w trakcie dnia wpływa więc pozytywnie nie tylko na nasze samopoczucie, ale także i zdrowie – zmniejsza ryzyko zawału serca i reguluje ciśnienie. Krótki sen sprzyja też zapamiętywaniu i przetwarzaniu informacji oraz poprawia koncentrację. Optymalna długość drzemki wynosi od 20 do 45 minut.

Jednak ważne jest nie tylko to ile śpimy i gdzie śpimy, ale także na czym. Dlatego kolejnym krokiem IKEA Łódź będzie edukacja łodzian dotycząca ergonomii spania, w oparciu o produkty dostępne w asortymencie sklepu i porady fizjoterapeutów. W marcu, w lokalnych mediach planowana jest promocja poradnika „Zdrowy sen”.

Łódzki Dzień Spania w liczbach:

 

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...