Zamknij
Prosto z rynku - Positioning info

Sposoby rozliczeń pracy pozycjonerów w raporcie firmy SeoStation

Witold Sokołowski, 2015-12-07 13:09:58

SeoStation, jeden z czołowych systemów do sprawdzania pozycji w wyszukiwarce Google w Polsce, stworzył raport: „Sposoby rozliczeń pracy pozycjonerów”. Zestawienie powstało na podstawie analizy danych własnych pochodzących z SeoStation. W tym roku aż 68,4% stron było pozycjonowanych w rozliczeniu za efekt.


Rozliczenie ryczałtowe, czyli inaczej abonament, dotyczyło ok. 18% badanych stron. Trochę ponad 13,6% prac nad stronami było rozliczanych w modelu mieszanym, tj. na podstawie stałej miesięcznej podstawy (abonamentu) i dodatkowej prowizji zależnej od osiągnięcia ustalonych pozycji w wyszukiwarkach. Również w poprzednich latach, tj. w 2014 i 2013 roku rozliczenie za efekt było dominującym modelem. Na drugim miejscu, nieprzerwanie od 3 lat znajduje się rozliczenie ryczałtowe.


Na podstawie analizy danych z lat 2013-2015 można zauważyć, że spada popularność modelu abonamentowego. Coraz większą przychylnością klientów i SEO-wców cieszy się natomiast model mieszany. Model rozliczeń za efekt wciąż jest niekwestionowanym liderem w zestawieniu sposobu rozliczeń pracy pozycjonerów.


Temat zmian zachodzących zakresie rozliczeń stosowanych przez pozycjonerów i ich klientów przeanalizowano na podstawie danych własnych, pochodzących z systemu SeoStation. Dane z 2015 dotyczą okresu 1.01-3.12. bieżącego roku.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...