Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

Strategia i realizacja obecności DAX Cosmetics na Facebooku

Witold Sokołowski, 2011-08-28 22:46:12

SYTUACJA WYJŚCIOWA

Social media to obszar, który jest coraz śmielej eksplorowany przez marki z branży kosmetycznej. Jednak do 2011 roku żadna z marek DAX Cosmetics nie prowadziła działań w tym zakresie. Od jesieni 2010 Ciszewski Internet współpracuje z DAX Cosmetics i pierwszą marką, którą wspólnie zdecydowaliśmy się wprowadzić w świat mediów społecznościowych była Cashmere – linia kosmetyków ciesząca się uznaniem i wysoką lojalnością wśród konsumentek. Problemem pozostawała nadal relatywnie niska świadomość marki oraz postrzeganie marki jako mniej atrakcyjnej w stosunku do konkurencji.

CELE PROJEKTU

- Budowanie świadomości marki wśród atrakcyjnej, aktywnej w internecie grupy docelowej (kobiety w wieku 25-35).

- Wzmocnienie ambasadorek/lojalnych użytkowniczek marki poprzez umożliwienie im podzielenia się publicznie opinią o produkcie.

- Stymulowanie dyskusji wokół tematów związanych z makijażem i urodą.

- Kreowanie wizerunku marki otwartej, dynamicznej i innowacyjnej – także w dziedzinie komunikacji z konsumentkami.

- Wspieranie promocje produktów dostępnych na rynku, jak również realizowanie komunikacji nowości produktowych

ZADANIA DLA AGENCJI

- Przygotowanie programu działań w mediach społecznościowych

- Koncepcja i realizacja narzędzi oraz organizacja zespołu do komunikacji z konsumentkami.

GRUPA DOCELOWA

- Kobieta świadomie dbająca o swój wygląd.

- Skłonna do pogłębiania swojej wiedzy na temat makijażu i dbania o wygląd.

- Wykształcona, z poczuciem własnej wartości, z „pomysłem na siebie”

- Duże miasta

- Szukające inspiracji i dyskusji o stylu i wyglądzie w internecie

REALIZACJA

Agencja Ciszewski Internet była w pełni odpowiedzialna za przygotowanie koncepcji oraz realizację działań w mediach społecznościowych. W ramach publikacji treści na fanpage Cashmere agencja blisko współpracowała z Ciszewski Public Relations. Zapewniło to utrzymanie spójności komunikacji w wielu kanałach i wzajemne wzmocnienie prowadzonych działań.

ETAP I: Dotarcie do grupy docelowej (styczeń – marzec 2011)

W pierwszym etapie skupiliśmy się na wykorzystaniu narzędzi, które pozwolą nam na dotarcie do określonych grup docelowych. W tym celu przeprowadziliśmy działania:

1. Kampania z blogerkami: zbudowanie relacji z 10-cioma wpływowymi blogerkami związanych z modą, urodą, stylem. Agencja Ciszewski Internet proponowała im działania angażujące czytelniczki (konkursy) lub testy kosmetyków. Blogerki same decydowały, w jakim zakresie chcą zaangażować się w działania z Cashmere. Zazwyczaj warunkowały to zadowoleniem z próbek kosmetyków, które otrzymywały od Agencji.

2. Działania na Facebooku: w styczniu uruchomiliśmy fanpage, który był wsparty aplikacją konkursową. W ciągu 4 tygodni udało nam się przyciągnąć ok. 5000 fanek bardzo dobrze dopasowanych demograficznie do grupy docelowej marki.

Wykorzystane narzędzia:

  • Blogger outreach – budowanie relacji z blogerami
  • Aplikacja konkursowa na Facebook
  • Kampania reklamowa Social Ads na Facebooku
  • Community Management na fanpage Cashmere

ETAP II – Budowanie zaangażowania i jakości konwersacji (marzec – czerwiec 2011)

Atrakcyjne działania w pierwszym etapie przyciągnęły do marki grupę zainteresowanych kobiet, z którymi nawiązywaliśmy konwersacje na Tablicy fanpage Cashmere. Dyskusje były stymulowane przez markę (odpowiedzialny za komunikację zespół Ciszewski Internet) lub powstawały spontanicznie.

Dowiadywaliśmy się m.in.:

  • jakie są najczęstsze problemy z makijażem?
  • jak w rzeczywistości stosowane są produkty Cashmere przez użytkowniczki?

Poruszaliśmy też mniej szablonowe tematy, jak: rola zapachu w kosmetykach do makijażu, czy to ile czasu spędzają w łazience mężczyźni naszych konsumentek.

Wykorzystane narzędzia:

  • Aplikacja Studio Cashmere umożliwiająca sprawdzenie efektu kosmetyków Cashmere na zdjęciu własnej twarzy
  • Aplikacja do przeprowadzania mini-konkursów na zakładce fanpage
  • Community Management na fanpage Cashmere

REZULTATY

W ciągu 5 miesięcy prowadzenia działań na Facebooku udało nam się:

  • Zebrać ponad 6000 fanek na fanpage Cashmere, z których ponad 5000 w skali miesiąca to aktywne użytkowniczki, które czytają i angażują się w konwersację.
  • Każdy post jest wyświetlany od kilku do kilkunastu tysięcy razy

Działania w blogosferze przyniosły nam 9 publikacji, które miały w sumie ponad 1200 komentarzy. Wzrost sprzedaży produktów Cashmere rok do roku (dla miesięcy styczeń, luty, marzec) o 18%. Koszt zwiększenia sprzedaży o 1% wyniósł ok. 2500 zł netto.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...