Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

Strategia i realizacja obecności DAX Cosmetics na Facebooku

Witold Sokołowski, 2011-08-28 22:46:12

SYTUACJA WYJŚCIOWA

Social media to obszar, który jest coraz śmielej eksplorowany przez marki z branży kosmetycznej. Jednak do 2011 roku żadna z marek DAX Cosmetics nie prowadziła działań w tym zakresie. Od jesieni 2010 Ciszewski Internet współpracuje z DAX Cosmetics i pierwszą marką, którą wspólnie zdecydowaliśmy się wprowadzić w świat mediów społecznościowych była Cashmere – linia kosmetyków ciesząca się uznaniem i wysoką lojalnością wśród konsumentek. Problemem pozostawała nadal relatywnie niska świadomość marki oraz postrzeganie marki jako mniej atrakcyjnej w stosunku do konkurencji.

CELE PROJEKTU

- Budowanie świadomości marki wśród atrakcyjnej, aktywnej w internecie grupy docelowej (kobiety w wieku 25-35).

- Wzmocnienie ambasadorek/lojalnych użytkowniczek marki poprzez umożliwienie im podzielenia się publicznie opinią o produkcie.

- Stymulowanie dyskusji wokół tematów związanych z makijażem i urodą.

- Kreowanie wizerunku marki otwartej, dynamicznej i innowacyjnej – także w dziedzinie komunikacji z konsumentkami.

- Wspieranie promocje produktów dostępnych na rynku, jak również realizowanie komunikacji nowości produktowych

ZADANIA DLA AGENCJI

- Przygotowanie programu działań w mediach społecznościowych

- Koncepcja i realizacja narzędzi oraz organizacja zespołu do komunikacji z konsumentkami.

GRUPA DOCELOWA

- Kobieta świadomie dbająca o swój wygląd.

- Skłonna do pogłębiania swojej wiedzy na temat makijażu i dbania o wygląd.

- Wykształcona, z poczuciem własnej wartości, z „pomysłem na siebie”

- Duże miasta

- Szukające inspiracji i dyskusji o stylu i wyglądzie w internecie

REALIZACJA

Agencja Ciszewski Internet była w pełni odpowiedzialna za przygotowanie koncepcji oraz realizację działań w mediach społecznościowych. W ramach publikacji treści na fanpage Cashmere agencja blisko współpracowała z Ciszewski Public Relations. Zapewniło to utrzymanie spójności komunikacji w wielu kanałach i wzajemne wzmocnienie prowadzonych działań.

ETAP I: Dotarcie do grupy docelowej (styczeń – marzec 2011)

W pierwszym etapie skupiliśmy się na wykorzystaniu narzędzi, które pozwolą nam na dotarcie do określonych grup docelowych. W tym celu przeprowadziliśmy działania:

1. Kampania z blogerkami: zbudowanie relacji z 10-cioma wpływowymi blogerkami związanych z modą, urodą, stylem. Agencja Ciszewski Internet proponowała im działania angażujące czytelniczki (konkursy) lub testy kosmetyków. Blogerki same decydowały, w jakim zakresie chcą zaangażować się w działania z Cashmere. Zazwyczaj warunkowały to zadowoleniem z próbek kosmetyków, które otrzymywały od Agencji.

2. Działania na Facebooku: w styczniu uruchomiliśmy fanpage, który był wsparty aplikacją konkursową. W ciągu 4 tygodni udało nam się przyciągnąć ok. 5000 fanek bardzo dobrze dopasowanych demograficznie do grupy docelowej marki.

Wykorzystane narzędzia:

  • Blogger outreach – budowanie relacji z blogerami
  • Aplikacja konkursowa na Facebook
  • Kampania reklamowa Social Ads na Facebooku
  • Community Management na fanpage Cashmere

ETAP II – Budowanie zaangażowania i jakości konwersacji (marzec – czerwiec 2011)

Atrakcyjne działania w pierwszym etapie przyciągnęły do marki grupę zainteresowanych kobiet, z którymi nawiązywaliśmy konwersacje na Tablicy fanpage Cashmere. Dyskusje były stymulowane przez markę (odpowiedzialny za komunikację zespół Ciszewski Internet) lub powstawały spontanicznie.

Dowiadywaliśmy się m.in.:

  • jakie są najczęstsze problemy z makijażem?
  • jak w rzeczywistości stosowane są produkty Cashmere przez użytkowniczki?

Poruszaliśmy też mniej szablonowe tematy, jak: rola zapachu w kosmetykach do makijażu, czy to ile czasu spędzają w łazience mężczyźni naszych konsumentek.

Wykorzystane narzędzia:

  • Aplikacja Studio Cashmere umożliwiająca sprawdzenie efektu kosmetyków Cashmere na zdjęciu własnej twarzy
  • Aplikacja do przeprowadzania mini-konkursów na zakładce fanpage
  • Community Management na fanpage Cashmere

REZULTATY

W ciągu 5 miesięcy prowadzenia działań na Facebooku udało nam się:

  • Zebrać ponad 6000 fanek na fanpage Cashmere, z których ponad 5000 w skali miesiąca to aktywne użytkowniczki, które czytają i angażują się w konwersację.
  • Każdy post jest wyświetlany od kilku do kilkunastu tysięcy razy

Działania w blogosferze przyniosły nam 9 publikacji, które miały w sumie ponad 1200 komentarzy. Wzrost sprzedaży produktów Cashmere rok do roku (dla miesięcy styczeń, luty, marzec) o 18%. Koszt zwiększenia sprzedaży o 1% wyniósł ok. 2500 zł netto.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...