Zamknij
Wiedza PR - Studium przypadku

Strategia promocyjna Emano

Witold Sokołowski, 2010-02-04 10:50:51

Strategia promocyjna Emano

Strategia promocyjna Emano, wydawnictwa udostępniającego materiały przygotowujące do egzaminów na prawo jazdy w języku polskim w Wielkiej Brytanii.

Firma Emano (www.emano.co.uk) została założona wiosną 2007 roku, jest wydawnictwem opracowującym oraz udostępniającym materiały przygotowujące do egzaminów na prawo jazdy w języku polskim w Wielkiej Brytanii. Są to m.in. testy do egzaminów na prawo jazdy na wszystkie kategorie oraz „Brytyjski Kodeks Drogowy”.

Sytuacja wyjściowa - wyzwanie

Emano, jako zupełnie nowa na rynku firma, nie było znana, należało wprowadzić ją na rynek, stworzyć świadomość marki, zbudować pozytywny wizerunek oraz zainteresować wydawnictwem media polonijne, które zaczęły w tym czasie dynamicznie się rozwijać. Istotnym celem kampanii było również pozyskanie klientów oraz dystrybutorów, którzy promowaliby oraz sprzedawaliby publikacje Emano wśród brytyjskiej Polonii rozproszonej na terenie całego kraju. Kampania promocyjna miała również na celu, w drugim etapie, uczynienie Emano ekspertem odnośnie tematyki motoryzacyjnej w Zjednoczonym Królestwie. Strategia została zrealizowana przy udziale firmy Setlak PR.

Co zrobiliśmy?

Po zanalizowaniu sytuacji wyjściowej postanowiliśmy na początku skupić się na działaniach z zakresu media relations. Ze względu na specyfikę firmy, dysponowaliśmy ogromną ilością tematów, które mogły zostać wykorzystane na potrzeby mediów. Zredagowaliśmy interesujące i praktyczne artykuły o tematyce motoryzacyjnej w formie poradników, Q&As, FAQs i wywiadów oraz zaproponowaliśmy je wybranym mediom. Teksty te dotyczyły tematów, takich jak na przykład uzyskanie prawa jazdy w Wielkiej Brytanii czy odmienności zasad ruchu drogowego w Wielkiej Brytanii oraz Polsce.

Dodatkowo, co trzy miesiące, redagowaliśmy informacje prasowe związane z wydawnictwem, ale też jednocześnie interesujące dla tych, którzy przygotowywali się do egzaminów na prawo jazdy. Każda z notek została wykorzystana przez około 40 z około 80 mediów polonijnych. Ponadto, zaaranżowaliśmy kilka stałych rubryk o tematyce motoryzacyjnej w czołowych mediach adresowanych do Polaków z Wysp. Na bieżąco koordynowaliśmy współpracę z dziennikarzami, którzy coraz częściej przysyłali nam prośby o komentarze lub wręcz gotowe artykuły do publikacji.

 

Strategia promocyjna Emano

 

Równolegle z zainicjowaniem działań media relations, przygotowaliśmy list z ofertą współpracy afiliacyjnej skierowany do potencjalnych partnerów biznesowych Emano, popularnych portali oraz różnorodnych serwisów dedykowanych Polakom przebywającym na Wyspach. Przygotowaliśmy bazę danych tych podmiotów, a następnie dostarczyliśmy im ofertę współpracy afiliacyjnej. Skontaktowaliśmy się z nimi telefonicznie oraz emailowo, by potwierdzić otrzymanie propozycji współpracy oraz odpowiedzieć na ewentualne pytania, wynegocjować kooperację. Wiele serwisów, w tym kilka bardzo popularnych portali, zdecydowało się na współpracę z Emano.

 

Strategia promocyjna Emano

 

Razem ze studiem graficznym klienta przygotowaliśmy projekty dynamicznych banerów, które zostały dostarczone partnerom firmy. Dodatkowo, zredagowaliśmy oraz dostarczyliśmy im teksty o tematyce prawa jazdy, czy szerzej o tematyce motoryzacyjnej, które, identycznie, jak banery, mogły zostać wykorzystane do generowania sprzedaży.

Po pierwszym roku kampanii promocyjnej dysponowaliśmy już budżetem na cele reklamowe. Ponieważ nie był on bardzo duży, a firma nadal miała bardzo słabą konkurencję, zdecydowaliśmy się na ‘taktykę rozproszenia’, czyli wykupienie niewielkich rozmiarów reklamy, głównie 1/8 strony, w około 10 najbardziej popularnych tygodnikach i miesięcznikach adresowanych do brytyjskiej Polonii. We współpracy ze studiem graficznym klienta przygotowaliśmy bardzo dobrej jakości projekty reklam prasowych. Kreacje te, podobnie jak stworzone wcześniej projekty reklam banerowych, były spójne graficznie z identyfikacją wizualną firmy, doskonale zwracały uwagę oraz jednoznacznie komunikowały unique selling proposition Emano.

Jakie były efekty?

W ciągu ponad dwóch lat obecności na rynku, firma pozyskała około 30 partnerów biznesowych, którzy dystrybuują jej produkty, sprzedała kilkanaście tysięcy publikacji oraz zdobyła kilka tysięcy klientów. W mediach ukazało się około 300 publikacji na jej temat, Emano stało się świetnie rozpoznawalną marką wśród brytyjskiej Polonii, a założyciel firmy, Tymek Skroban-Korzeniecki, został bardzo dobrze znanym ekspertem w zakresie tematyki motoryzacyjnej na Wyspach.

 

 

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Pozycjonowanie strony to pozycjonowanie marki w umysłach ludzi

Termin pozycjonowanie ma bez wątpienia pozytywny wydźwięk. Kompleksowe pozycjonowanie stron www to nie tylko inwestycja w ...