Zamknij
Relacje

Sympozjum komunikacji marketingowej DoKobiet.pl

Witold Sokołowski, 2010-05-25 21:08:53

Sympozjum komunikacji marketingowej DoKobiet.pl

W środę 19 maja w Warszawie odbyło się II sympozjum komunikacji marketingowej DoKobiet.pl, którego uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się, jakie możliwości stoją przed firmami i markami, które pochylą się nad profesjonalnym przygotowaniem strategii i działań komunikacyjnych kierowanych do kobiet i co w praktyce robić, by tę szansę umiejętnie wykorzystać.

Spotkanie zostało zorganizowane przez Garden of Words, pierwszą w Polsce agencję komunikacji marketingowej skierowanej do kobiet, we współpracy z Glossy Media, pierwszą w Polsce siecią kobiecej reklamy internetowej. Patronat merytoryczny objęły Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i firma Boston Consulting Group.

Sympozjum rozpoczęło się od wykładu inauguracyjnego Katarzyny Pawlikowskiej i Adeli Kobelskiej z Garden of Words, które zaprezentowały wyniki najnowszych badań wykazujących rosnący potencjał konsumencki kobiet. Prelegentki opowiedziały też o tym, czym jest tzw. female economy, której nadejście ogłosili niedawno analitycy Boston Consulting Group oraz przedstawiły możliwości biznesowe, jakie daje firmom wzrost społecznej i ekonomicznej pozycji kobiet. Ponadto po raz pierwszy w Polsce zaprezentowały segmentację rynku kobiecego przygotowaną i opublikowaną przez BCG. Ekspertki Garden of Words wielokrotnie podkreślały, że to, o czym przede wszystkim należy pamiętać to fakt, że nie ma jednej grupy docelowej kobieta.

Sympozjum komunikacji marketingowej DoKobiet.pl

To samo stwierdzenie, poparte przykładami z konkretnych badań konsumenckich, pojawiało się w dyskusji panelowej badaczy z ośrodka TNS OBOP, w której wzięły udział: Małgorzata Radziszewska-Manikowska, Anna Jarosz, Aneta Tyborowska i Karina Kędzierska. Rozmowa pokazała, że subtelne rozróżnienia potrzeb konsumenckich wykraczają często poza proste rozróżnienia społeczno-demograficzne i dlatego tak ważne jest, by każdorazowo prowadzić stałe i dogłębne badania grupy docelowej.Do potrzeby segmentacji odwoływały się też Katarzyna Cieślik z Glossy Media i Magdalena Wasilewska z AdTaily, prezentując różne sposoby i kanały komunikowania się z internautkami. Przy okazji omówione zostały najważniejsze dane oraz fakty i mity dotyczące korzystania z internetu przez kobiety.

Druga część sympozjum DoKobiet.pl rozpoczęła od warsztatu Jacka Masłowskiego z firmy Kaizen Perfection, który pokazał, jak zmienić swój sposób myślenia o potrzebach konsumentek. Następnie uczestnicy spotkania mieli okazję wsłuchać dwóch prezentacji poświęconych temu, jak w praktyce powinny wyglądać skuteczne działania komunikacyjne kierowane do kobiet. Michał Kociankowski (obecnie Synergion, wcześniej Young&Rubicam Brands) wytłumaczył istotę feminizacji marketingu i reklamy, pokazując, że dziś to, co nazywamy kobiecym stylem komunikowania trafia nie tylko do kobiet, lecz także do mężczyzn. To, że komunikacja skierowana do kobiet nie wyklucza, a jedynie wspiera i uzupełnia tradycyjnie zbudowany przekaz kierowany do konsumentów płci męskiej podkreślała też wielokrotnie Katarzyna Pawlikowska z Garden of Words. Podczas swojej drugiej prezentacji opowiedziała o kobiecych kodach komunikacji ujętych w formułę „CZUJESZ?” oraz o tym, jak zbudowany jest model przebiegu procesu zakupowego kobiety.

Sympozjum DoKobiet.pl zamknął panel dyskusyjny, w którym wzięły udział: dr Ewa Lisowska (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Anna Winiarska (BRE Bank), Beata Misztal-Dethloff (Dental Excellence) i Aleksandra Nieściuszko-Bujnicka (Garden of Words). Rozmowę poprowadziła twórczyni audycji radiowej i konkursu Sukces Pisany Szminką, Olga Kozierowska. Panelistki dyskutowały m.in. o tym, kim jest współczesna Polka, kobieta biznesu, jakie są jej potrzeby jako konsumentki, a także jakich branż powinny dotyczyć działania komunikacyjne profilowane płciowo i jak powinny być prowadzone, aby były skuteczne.

Myślenie w biznesie jest nadal androcentryczne, a przecież kobiety podejmują około 80% decyzji zakupowych i dotyczy to nie tylko branż stereotypowo określanych jako kobiece. Firmy, które w porę dostrzegą zachodzące zmiany i będą potrafiły dotrzeć do konsumentek, będą wielkimi wygranymi ery female economy – mówią Katarzyna Pawlikowska i Aleksandra Nieściuszko, właścicielki agencji Garde of Words, która już po raz drugi zorganizowała sympozjum DoKobiet.pl.

zobacz zdjęcia

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze