Zamknij
Nowości - Życie i styl

Tajemnica panierki KFC ma już 65 lat!

Witold Sokołowski, 2005-07-14 15:03:00

KFC Original Recipe – jedna z najlepiej strzeżonych receptur na świecie ma już 65 lat. 65 lat temu, w lipcu 1940 roku, właściciel przydrożnego motelu i restauracji w Corbin – Colonel Harland Sanders wymyślił jedną z najpilniej strzeżonych receptur na świecie – oryginalną panierkę KFC. Dzięki unikalnemu połączeniu 11 ziół i przypraw, miliony osób na całym świecie mogą codziennie delektować się pyszną panierką otaczającą chrupiące kawałki kurczaka.

Środki podjęte w celu ochrony przepisu Colonela są wyjątkowo rygorystyczne. Receptura przechowywana jest w sejfie w Louisville, w siedzibie firmy YUM! Brands. Dostęp do wartego kilka milionów dolarów przepisu ma tylko niewielka garstka osób. Każdy z dostawców składników panierki zna jedynie jego fragment. Specjalny program komputerowy czuwa nad odpowiednimi proporcjami, w jakich łączone są poszczególne przyprawy i zioła.


- „Od lat wiele osób próbuje skopiować oryginalną panierkę KFC, lecz ich wysiłki kończą się niepowodzeniem. – mówi Padiasek – W Stanach Zjednoczonych zdarzały się nawet sytuacje, gdy kurczaki z KFC wysyłano do laboratoriów, w których miano zbadać skład naszej receptury.”

Dzisiaj KFC, oferująca kurczaki przyrządzane według receptury Colonela Sandersa to jedna z najlepiej znanych sieci restauracyjnych na świecie. Swoje produkty oferuje w ponad 9 tysiącach lokali w 90 krajach świata. Codziennie odwiedza je cztery miliony gości. Restauracje KFC zatrudniają globalnie ponad 290 tysięcy pracowników. W ciągu roku sprzedają na całym świecie 5,89 miliarda kawałków kurczaka, z czego w Polsce ponad 12 milionów. W naszym kraju pierwsza restauracja KFC została otworzona w 1993 roku w Grubej Kaśce w Warszawie.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


W T-Mobile wystarczy zadzwonić raz, by załatwić sprawę – nowa kampania reklamowa T-Mobile dla Firm

T-Mobile startuje z kampanią reklamową skierowaną do przedsiębiorców. Tym razem w roli głównej występuje Bogusław Linda. ...

NO-SPA już na Instagramie i Pintereście!

NO-SPA® dociera do swojej grupy docelowej nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych środków przekazu. Z uwagi, iż ...

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Superpolisa.pl promuje ubezpieczenia kilkunastu towarzystw

Ruszyła kampania reklamowa Superpolisa.pl, platformy sprzedaży ubezpieczeń kilkunastu Towarzystw Ubezpieczeniowych dostępnej w trzech kanałach: internet, call ...