Zamknij
Social Media

 

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

Teaser w służbie uczelni

03Październik2011

Autor: Aneta Pawłowska, Tagi: edukacja, teaser, kampania teaserowa

Zaczyna się kolejny rok akademicki. Mimo, że co czwarty maturzysta nie podołał w tym roku wyzwaniu egzaminu kończącego szkołę średnią, i tak spora liczba szczęśliwych absolwentów zasili jesienią mury uczelni wszelakich. Konkurencja pomiędzy szkołami wyższymi nasila się szczególnie w czasie, kiedy kolejne pokolenie maturzystów zadaje sobie pytanie „Co dalej?”.

Ze względu na niż demograficzny szkoły wyższe mogą napotkać problemy z pozyskaniem odbiorców dla swojej oferty, nawet jeśli będzie ona nieprzeciętnie atrakcyjna. Niezaprzeczalnie wśród przyczyn promowania każdej szkoły wyższej duże znaczenie ma dążenie do zwiększenia liczby studentów. W kampanii promocyjnej dobór argumentów musi być staranny, ale też interesujący i atrakcyjny. Plakaty z uśmiechniętymi studentami, czasami w towarzystwie wykładowców lub wykładowcy solo, nie robią już wrażenia. Teraz pojawia się teaser - dobrze zrobiony będzie oczywiście irytował, ale odbiorcy z pewnością zaczekają na wyjaśnienie zagadki i kolejną część.

Czym właściwie jest teaser i kampania teaserowa? Punktem wyjścia jest angielski czasownik tease – drażnić, droczyć się. To kampania oparta na zaskoczeniu, często poprzedzanym zaciekawieniem odbiorcy pomieszanym z irytacją. Teaser bywa nachalny, widać go wszędzie – na banerach internetowych, przystankowych citylightach, w spotach telewizyjnych.

Billboardy z hasłem „dajesz na prawo!” pojawiły się dwa lata temu w Białymstoku. Idealna biel tła, z prostym hasłem, została zakłócona w pewnym momencie przez czerwone napisy, od strony wizualnej do złudzenia przypominające te, które często zostawiają wandale na murach. Jednak ich treść była inna – „Twoje życie w twoich rękach!”, „Masz wolny wybór!”, „Myśl i działaj!”. Kolejnym krokiem był spot zachęcający do rekrutacji na kierunek prawniczy oraz uruchomienie strony internetowej www.dajesznaprawo.pl .

Wyższa Szkoła Europejska im. Józefa Tischnera z Krakowa zastosowała teaser w tym sezonie. Pojawiły się liczne citylighty z „poszukiwanymi”. „Poszukiwani” ostatnio widziani byli w szkole, kinie, pubie. Druga część kampanii teaserowej przyniosła rozwiązanie zagadki: „Poszukiwani – skazani na niezapomniane studiowanie”, oczywiście w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.

Po teaser sięgnęli w 2008 r. również twórcy kampanii promującej Łódź. Odbiorcami działań promocyjnych byli nie tyle maturzyści i potencjalni studenci, co ludzie młodzi. Był to kolejny etap kampanii „Młodzi w Łodzi”, skierowanej między innymi do studentów. Na białych plakatach widniały szare kontury postaci. Obok nich umieszczono niedokończone, ponure hasła m.in.: "Karierę w Łodzi zrobię dzięki układom...", "Łódź mnie zawiodła...". Kontrowersyjny pomysł na zmianę wizerunku miasta. Kilka dni później, w drugiej części kampanii, na plakatach pojawili się młodzi łodzianie z majowej akcji "Młodzi w Łodzi". Nowe hasła stanowiły rozwinięcie poprzednich: "Łódź mnie zawiodła... na ścieżkę kariery", "Karierę w Łodzi zrobię dzięki układom... scalonym".

Kampania teaserowa to takie „puszczanie oka” do odbiorców, podpowiadanie, że tutaj coś się dzieje. Zabawa w podchody nie może trwać długo. Odbiorcy koniecznie trzeba podać odpowiedź, bo jeśli zadaje on sobie pytanie „ale o co chodzi”, to znak, że został złapany na marketingową wędkę i będzie chciał koniecznie wiedzieć, co dalej. Młody, niecierpliwy odbiorca szczególnie.

Zdjęcie: Dmitri MIkitenko / photoxpress.com.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Aneta Pawłowska

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

,,W wizerunkowym świecie wygrywają ci, którzy nie koniecznie wygrywać powinni.Oprócz tego, że żyjemy w świecie wizerunkowym, żyjemy również w epoce technokratyczno-medialnej. " - Piotr Tymochowicz