Zamknij
Prosto z rynku - PR i prawo info

Termo Organika wygrała proces w ochronie swoich marek

Witold Sokołowski, 2013-09-24 14:50:51

Termo Organika, największy producent styropianu w Polsce, wygrała przed Sądem Apelacyjnym w Krakowie proces sądowy dotyczący ochrony praw do wybranych posiadanych znaków towarowych (złota ściana, złota podłoga, złote styropiany) i nazw swoich produktów.


Sąd zakazał Przedsiębiorstwu Produkcyjno-Usługowo-Handlowemu Styropmin sp. z o.o. z siedzibą w Mińsku Mazowieckim używania nazw styropianów brzmiących podobnie do tych, którymi posługuje się Termo Organika oraz dodatkowo zobowiązał Styropmin do wycofania z obrotu styropianów oznaczonych podobnymi nazwami. Ponadto Styropmin został zobowiązany do umieszczenia odpłatnego ogłoszenia w prasie branżowej informującego o tym, że stosowane przez nią nazewnictwo mogło wprowadzać klientów w błąd, co do pochodzenia towarów. Ogłoszenie takie ukazało się w Przeglądzie Budowlanym. W ogłoszeniu czytamy:


„Przedsiębiorstwo Produkcyjno–Usługowo–Handlowe Styropmin spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Mińsku Mazowieckim informuje, iż używając w obrocie gospodarczym znaków złota ściana, złota podłoga, złote styropiany mogła wprowadzić w błąd potencjalnych nabywców styropianowych płyt izolacyjnych co do podobieństwa lub tożsamości wyrobów styropianowych Termo Organika spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, oznaczonych nazwą styropian złoty i styropian gold”.


Termo Organika konsekwentnie chroni swoje prawa przysługujące jej do znaków towarowych, niepowtarzalnego nazewnictwa, wyglądu styropianów oraz używanych technologii. Styropian w kropki podlega ochronie wynikającej z przysługującego Termo Organice praw wyłącznych i jedynie Termo Organika jest uprawniona do produkcji tak wyglądających styropianów.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...