Zamknij
Social Media - WWW Review

WWW Review

Facebook Buzz

M jak Mobile

TestMeToo: Jak dotrzeć do konsumentów?

12Styczeń2015

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: TestMeToo

Jak w dobie internetu i dojrzałości mediów społecznościowych generować prawdziwe i rzetelne opinie o produkcie, w określonych ramach czasowych, bez konieczności planowania rozbudowanych kampanii? Czy bez nich jest w ogóle możliwe uzyskanie wyniku, który każda firma stawia sobie za cel nadrzędny: ocena produktu opublikowana przez zaangażowanego konsumenta?

Platforma TestMeToo to ponad 80 tys. zarejestrowanych konsumentów aktywnie biorących udział w badaniach produktów. Przygotowują oni obiektywną, wyczerpującą recenzję na ich temat, dzieląc się potem relacjami z testów ze swoimi znajomymi (m.in. Facebook, Twitter, fora internetowe, maile), które dostępne są w internecie na osobistych stronach generowanych przez każdego użytkownika. Do tej pory konsumenci testowali produkty takich firm jak: Bałtyk, Dr Irena Eris, L’Oréal, Procter&Gamble, a także Tan-Viet. Celem tego ostatniego było rozszerzenie oddziaływania kategorii produktowej sosów TaoTao, wzmocnienie zaangażowania konsumentów oraz przeniesienie działań marketingu bezpośredniego w sferę online.

Zaproszenie do akcji otrzymali konsumenci spełniający określone wymagania metrykalne (kobieta/mężczyzna w wieku 20 - 45 lat). Dodatkowo przeprowadzono kolejne selekcje dotyczące preferencji, upodobań smakowych oraz zwyczajów żywieniowych np. osoby, które są otwarte na nowe i ciekawe smaki, spożywają mięso, chętnie przyrządzają kanapki oraz uzupełniają posiłki sosami. Produkty otrzymało 1000 osób, a każda z nich dostała do wykonania trzy zadania:

1 – Przygotowanie jednego posiłku mięsnego z zachowaniem dowolności dotyczącej rodzaju bazy mięsnej i sposobu przyrządzenia. Zadanie miało na celu rozbudzenie kreatywności i pokazanie niezwykle szerokich możliwości zastosowania sosu.

2 – Konsumenci zostali poproszeni o zmianę konkretnych nawyków i przełamanie zwyczajów żywieniowych. Traktowanie produktu na równi z innymi popularnymi sosami, które na co dzień dodawane są do potraw. Udowodnienie, że nawyki można zmieniać.

3 – Ostatnim zadaniem było przygotowanie autorskiej, niczym nie ograniczonej kompozycji z sosem TaoTao.

Sos słodko-pikantny TaoTao uzyskał 96% pozytywnych opinii. Konsumenci zaproszeni do testów przygotowali swoje osobiste relacje z obcowania z produktem, którymi chętnie dzielili się ze swoją grupą znajomych z wykorzystaniem autorskiego narzędzia TestMeToo – Seeding Panel, który wykorzystuje kanały prywatnej komunikacji: Facebook: oś czasu, wiadomość prywatna; Twitter; blog; link na forum; e-mail.

WYNIKI AKCJI:

  • Liczba wysłanych produktów: 1000
  • Liczba testujących: 977
  • Liczba pozytywnych opinii: 96 %
  • Liczba rozesłanych relacji osób uczestniczących i nieuczestniczących
  • w testach : 50 810
  • Liczba wejść na strony produktu stworzone przez testujących: 35 895
  • Wygenerowano 55 250 (56 / os.) słów o produkcie
  • Średni czas obecności na stronie produktu: 4.98 min

Podsumowanie: TestMeToo to uzupełnienie marketing mix, dostarczające w pełni mierzalnych rezultatów. Prezentowany mechanizm buduje zaangażowanie konsumenta w markę poprzez emocje i doświadczenie na poziomie bezpośredniego kontaktu z produktem lub usługą.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Kolejna odsłona kampanii Radia Złote Przeboje z Marcinem Prokopem

Już w poniedziałek, 6 marca br. rozpocznie się kolejna odsłona kampanii Radia Złote Przeboje pod hasłem ...

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków ...

zanox i Affiliate Window łączą siły. W wyniku rebrandignu powstaje marka Awin

zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 ...

Łukasz Bagiński:

[2017-06-25 21:01:12]

CIEKAWEEE http://hewti.pl

Łukasz Bagiński:

[2017-06-25 20:59:15]

fajne

,,W wizerunkowym świecie wygrywają ci, którzy nie koniecznie wygrywać powinni.Oprócz tego, że żyjemy w świecie wizerunkowym, żyjemy również w epoce technokratyczno-medialnej. " - Piotr Tymochowicz