Zamknij
PR w mediach

TNS OBOP święci triumfy

Witold Sokołowski, 2011-10-12 14:03:21

Po niedzielnych wyborach opada powoli kurz. Nowy-stary premier Tusk szykuje się do zawiązania znanej z ostatnich czterech lat rządowo-parlamentarnej koalicji. Tylko ośrodki badawcze wciąż nie mogą dojść do siebie po nokaucie, jakiego doznały w wyborczy wieczór. Czy rzeczywiście?

Po raz kolejny okazało się, że na rynku sondaży wyborczych istnieje tylko jeden wiarygodny gracz - TNS OBOP. Doświadczenia stacji telewizyjnych z innymi pracowniami badawczymi (przez litość nie wymienię ich nazw) okazały się zbyt bolesne. Po wyborach prezydenckich 2010 zrozumiał to TVN24 (vide SMG/KRC), w tym roku srogą lekcję dostali Polsat News i Homo Homini. Ale nie tylko oni. Sił próbowały też inne sondażownie i... poległy.

Andrzej Jonas: "Wasza firma to pierwszy snajper RP". Piotr Kraśko: "Czarodzieje badań!...", „OBOPowi należą się wielkie słowa uznania”, „Gratulacje! Super trafność :)”, „Prognoza wyborcza OBOP – wyborna”, "Wasza precyzja budzi podziw" – to tylko nieliczne sms-y, e-maile i wpisy na Facebooku, jakie od niedzieli TNS OBOP otrzymuje od przyjaciół i konkurentów. TNS OBOP to jednak wyjątek.

Znowu dało się słyszeć z różnych stron: "sondaże zawiodły". Najwięcej zarzutów mogą mieć oczywiście przegrani, czyli SLD, PSL, PJN. Ale zawiedzeni, jeśli nie oszukani, zostali też wyborcy. To ich media mamiły informacjami o rzekomych przewagach procentowych, zbliżaniu się, czy przekraczaniu progów wyborczych. To na podstawie słupków procentowych wielu z nich zdecydowało, czy pójdzie do wyborów i przy jakim nazwisku skreśli krzyżyk.

Rację mają więc trochę ci, którzy twierdzą, że sondaże stały się takim samym narzędziem walki politycznej, jak plakaty, czy billboardy. Pytanie, ile w nietrafionych sondażach braku profesjonalizmu, a ile gry politycznej. Warto się nad tym zastanowić.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Można powiedzieć, że Lech Kaczyński nigdy nie był mistrzem photo opportunity - Wojciech Jabłoński, UW