Zamknij
PR w mediach

TNS OBOP święci triumfy

Witold Sokołowski, 2011-10-12 14:03:21

Po niedzielnych wyborach opada powoli kurz. Nowy-stary premier Tusk szykuje się do zawiązania znanej z ostatnich czterech lat rządowo-parlamentarnej koalicji. Tylko ośrodki badawcze wciąż nie mogą dojść do siebie po nokaucie, jakiego doznały w wyborczy wieczór. Czy rzeczywiście?

Po raz kolejny okazało się, że na rynku sondaży wyborczych istnieje tylko jeden wiarygodny gracz - TNS OBOP. Doświadczenia stacji telewizyjnych z innymi pracowniami badawczymi (przez litość nie wymienię ich nazw) okazały się zbyt bolesne. Po wyborach prezydenckich 2010 zrozumiał to TVN24 (vide SMG/KRC), w tym roku srogą lekcję dostali Polsat News i Homo Homini. Ale nie tylko oni. Sił próbowały też inne sondażownie i... poległy.

Andrzej Jonas: "Wasza firma to pierwszy snajper RP". Piotr Kraśko: "Czarodzieje badań!...", „OBOPowi należą się wielkie słowa uznania”, „Gratulacje! Super trafność :)”, „Prognoza wyborcza OBOP – wyborna”, "Wasza precyzja budzi podziw" – to tylko nieliczne sms-y, e-maile i wpisy na Facebooku, jakie od niedzieli TNS OBOP otrzymuje od przyjaciół i konkurentów. TNS OBOP to jednak wyjątek.

Znowu dało się słyszeć z różnych stron: "sondaże zawiodły". Najwięcej zarzutów mogą mieć oczywiście przegrani, czyli SLD, PSL, PJN. Ale zawiedzeni, jeśli nie oszukani, zostali też wyborcy. To ich media mamiły informacjami o rzekomych przewagach procentowych, zbliżaniu się, czy przekraczaniu progów wyborczych. To na podstawie słupków procentowych wielu z nich zdecydowało, czy pójdzie do wyborów i przy jakim nazwisku skreśli krzyżyk.

Rację mają więc trochę ci, którzy twierdzą, że sondaże stały się takim samym narzędziem walki politycznej, jak plakaty, czy billboardy. Pytanie, ile w nietrafionych sondażach braku profesjonalizmu, a ile gry politycznej. Warto się nad tym zastanowić.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...

Jest w naszej fascynacji doradcami polityków - zwanych PR-owcami lub spin doktorami - coś perwersyjnego - Michał Karnowski, Polska The Times