Zamknij
PR w mediach

Top 10. Blogerzy, którzy najczęściej pojawiają się w mediach

Witold Sokołowski, 2015-02-04 00:50:26

Blogerzy rządzą internetem i coraz częściej pojawiają się w pozostałych mediach – wynika z cyklicznego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Łącznie o twórcach dzienników internetowych, należących do dziesiątki najbardziej wpływowych według rankingu Jasonhunta, napisano w ubiegłym roku prawie 10 tysięcy materiałów. W stosunku do 2013 nastąpił wzrost o blisko 20 proc.! To świetne informacje nie tylko dla blogerów, ale także dla marek, które myślą o współpracy z liderami opinii.

Niekwestionowaną liderką rankingu ponownie została Julia Kuczyńska - Maffashion. W ubiegłym roku media opublikowały o niej 3,2 tys. informacji – 2 razy więcej niż w 2013 r.! Tą liczbą Kuczyńska pozostawiła innych blogerów znacząco w tyle. Dziennikarze 3 razy częściej używają w materiałach jej pseudonimu niż imienia i nazwiska. Na drugim miejscu znalazła się Jessica Mercedes Kirchner - Jemerced.com z 2,4 tys. wzmianek. Miejsce na podium zajął także Grzegorz Marczak, autor bloga Antyweb.pl. Na czwartej pozycji uplasowała się Karolina Gliniecka - Charlize Mystery, która w rankingu awansowała aż o 4 miejsca.

Analizie podano złotą dziesiątkę Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2014, przygotowanego przez Jasonhunta. Na liście pojawiły się osoby o ugruntowanej pozycji, ale nie brakuje także nowych twarzy. Pierwszy raz w badaniu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli w związku z tym udział Marta Dymek (Jadlonomia.com), Paweł Opydo (Zombiesamurai.pl), Michał Szafrański (Jakoszczedzacpieniadze.pl) oraz Andrzej Tucholski (Jestkultura.pl). Analiza obejmuje publikacje, jakie ukazały się w 2014 r. i dotyczy źródeł internetowych, prasy oraz RTV.

Jak przystało na blogerów, najbardziej medialny okazał się dla nich Internet. W przypadku Maffashion publikacje te stanowiły 92 proc. przekazu, 5 proc. to wzmianki w prasie, a pozostałe to radio i telewizja. Podobną tendencję można dostrzec także wśród pozostałych osób z zestawienia. U Kirschner materiały pochodzące z internetu to 87 proc., a u Marczaka - 90 proc. Jedynie materiały na temat Andrzeja Tucholskiego pochodzą po połowie z internetu i ze źródeł telewizyjnych.

O popularności właścicieli dzienników internetowych świadczy także fakt, że pojawiają się na okładkach magazynów: Kuczyńska 6 razy, Kirschner - 4, Pająk – 2. O liderkach badania najczęściej pisano na stronach Zeberka.pl, Afterparty.pl oraz Kozaczek.pl. Z kolei właściciel bloga Antyweb.pl pojawiał się głównie na Ictgrajewo.pl, Full-hdmi.com.pl oraz Pc0.pl.

Większa aktywność medialna blogerów miała miejsce w drugiej połowie roku. Od października bardzo dynamicznie rosła liczba wzmianek na temat Julii Kuczyńskiej. Wszystko za sprawą prowokacyjnej akcji reklamowej z zaginionym telefonem oraz nową kampanią marki Versus. Pozostali nie odnotowali tak dużego skoku, liczba materiałów publikowanych w ciągu roku była dość stabilna.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Patricia Kazadi twarzą AVON Mark

Patricia Kazadi – osobowość telewizyjna, piosenkarka i aktorka została ambasadorką nowej linii kosmetyków do makijażu – ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Można powiedzieć, że Lech Kaczyński nigdy nie był mistrzem photo opportunity - Wojciech Jabłoński, UW