Zamknij
Prosto z rynku - Media relations info

Van Pur i Corton.pl ogłosiły konkurs na projekt nowej etykiety piwa Edelmeister

Paweł Gębusiak, 2012-11-27 15:19:10

Grupa Van Pur ogłosiła otwarty konkurs na projekt etykiety i puszki dla piwa Edelmeister, marki eksportowej koncernu. Konkurs został zorganizowany za pośrednictwem innowacyjnej społecznościowej platformy projektowania graficznego, Corton.pl.


Zleceniodawca szuka projektów, które odświeżyłyby obecną linię wizualną marki. Prace, które można zgłaszać do dnia 27 listopada 2012 r., mogą, ale nie muszą być zgodne z jedną z dwóch linii kreatywnych zaproponowanych przez grupę Van Pur. Organizator konkursu oczekuje przede wszystkim kreatywności i pozostaje otwarty zarówno na tradycyjne jak i bardziej nowatorskie propozycje. Autor zwycięskiego projektu otrzyma wynagrodzenie w wysokości 3 tys. zł. Więcej informacji można znaleźć na stronie konkursu w serwisie Corton.pl.


Grupa Van Pur jest kolejnym przedsiębiorstwem, które zdecydowało się na taką formę pozyskania projektu graficznego. Portal Corton.pl stale współpracuje z mniejszymi i większymi organizacjami zainteresowanymi nowymi drogami pozyskiwania ciekawych rozwiązań. Wśród nich znajdują się portale internetowe, kancelarie prawne czy firmy informatyczne. Działalność Corton.pl jest przykładem coraz powszechniejszego, również w Polsce, crowdsourcingu. Zjawisko to polega na zlecaniu różnego rodzaju zadań i prac dużej grupie ludzi, niezwiązanych w sposób formalny z organizacją rozpoczynającą proces. To właśnie na tym modelu opiera się działalność Corton.pl. Założony przez Bartosza Gryszko i Lenę Kostylewę serwis jest pierwszą i największą w Polsce społecznościową platformą projektowania graficznego.


- W tej chwili serwis skupia ponad 4500 profesjonalnych grafików i projektantów z całej Polski. Corton.pl cechuje innowacyjne podejście do procesu tworzenia materiałów graficznych na potrzeby odbiorców indywidualnych biznesowych i instytucjonalnych. Klienci portalu zainteresowani kupnem projektu graficznego, np. wizytówek, plakatu lub strony internetowej ogłaszają konkurs, w którym udział może wziąć każdy użytkownik serwisu – mówi Bartosz Gryszko.


O tym jak wielki potencjał tkwi w crowdosurcingu świadczy liczba użytkowników Corton.pl przesyłających swoje prace. Rekordową ilość zgłoszeń, aż 596, portal odnotował w konkursie na projekt logotypu dla sklepu internetowego Fitego.pl oferującego sprzęt fitness. Niewiele mniej projektów, ok. 540 spłynęło na konkurs na nową identyfikację wizualną MINEX CEI S.A. Oznacza to, że zleceniodawca korzystający z projektowania społecznościowego otrzymuje możliwość wyboru z niezwykle szerokiego wachlarza propozycji. Z drugiej strony, graficy współpracujący z portalem mają szansę dotarcia ze swoją ofertą do szerokiego grona potencjalnych klientów i udziału w ciekawych, rozwijających projektach.


Nowatorski aspekt działalności Corton.pl wzbudził zainteresowanie założycieli pierwszego polskiego funduszu typu Venture Capital 2.0, Online Partners - Marcina Mikołajczyka i Tomasza Dalacha.


- Innowacyjność i potencjał biznesowy serwisu zadecydowały o tym, że Corton.pl stał się naszym premierowym projektem. Crowdsourcing to zupełnie nowe podejście do świadczenia usług na rzecz klientów biznesowych, które umożliwia zleceniodawcy wybór najlepszego z możliwych produktów. Wierzymy, że popularność tego modelu będzie szybko rosnąć - mówi Tomasz Dalach.


W ramach współpracy Online Partners zaoferował twórcom serwisu zarówno pomoc finansową konieczną do dynamicznego rozwoju przedsięwzięcia, jak również wsparcie merytoryczne w budowaniu struktur sprzedażowych oraz realizacji efektywnych kampanii marketingowych.

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
2
komentarzy
  1. Marcin Kawka   2012-12-19 10:15:14

    Pan Grafik Profesjonalista wysuwa dość poważne oskarżenia. Może czas zgłosić się do prokuratury? Wracając do meritum: czy ktoś z czytelników kupuje piwo z powodu innowacyjnej etykietki? OK, raz kupić można na spróbowanie. Prawda jest jednak taka że Van Pur słynął z piw "ekonomicznych" i nawet najlepsza reklama nie zastąpi tu jakości i smaku czego oczywiście jak najbardziej życzę :)

  2. Grafik Profesjonalista   2012-11-29 09:26:55

    No niestety, autor nie popisał się rzetelnością i wprowadza czytelników w błąd. Profesjonalista to "osoba zajmująca się zawodowo jakąś dziedziną". Corton głównie zrzesza amatorów, dorywczo tworzących grafikę, nie mających pojęcia o fachu, o legalnym oprogramowaniu nie wspomnę. I gdzie tu ten profesjonalizm?

Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...