Zamknij
Wiedza PR - E-PR

Web ma znaczenie – sieciowa rewolucja - jej osiągnięcia i szanse

Michał Hertel, 2009-12-03 17:11:58

Web i Internet są obecnie nieuniknione. Szybki postęp technologii wymusza korzystanie z coraz bardziej wyrafinowanych narzędzi internetowych. Dziś łatwiej jest przekonać ludzi do Internetu, aniżeli dziesięć lat temu. Coraz więcej czasu spędzamy w Sieci. Web ma znaczenie nie tylko dla biznesu, ale i dla naszego życia prywatnego.

Przed internetową erę cechowała monotonia. Powstanie Internetu, i niedługo potem, narodzenie Sieci zrewolucjonizowało świat. Dziś zastanawiamy się w jaki sposób ludzie umawiali się na spotkania, przekładali je – w jaki sposób komunikowali się, w czasach kiedy nie istniał Internet, telefonia komórkowa. - Osoby, które dzisiaj mają po 18 lat nie muszą zadawać sobie tego pytania, bo od zawsze żyją w dobie Web – tak podsumował swoje wystąpienie Jean – Philipe Mathes, Menedżer Produktu firmy Renault Scope Marketing Group podczas konferencji zatytułowanej „Web ma znaczenie”, zorganizowanej przez firmę Makolab S.A.

28 września w Filharmonii Łódzkiej trzysta osób zjawiło się, by posłuchać o wpływie Sieci na rozwój biznesu i dowiedzieć się jaką przyszłość dla niej przewidują działający w biznesie internetowym paneliści. Wśród gości - zwolenników Web, znaleźli się Włodzimierz Tomaszewski, Wiceprezydent Łodzi i Witold Stępień, Wicemarszałek województwa łódzkiego.

Pięciu uczestników dyskusji to pięć historii, które pokazały jak wykorzystanie Web i Internetu wpłynęło na biznes i życie tych, którzy zaryzykowali i odnieśli sukces.

Według Rafała Brzoski, Prezesa Inpost, ogólnopolskiego operatora pocztowego zadaniem jakie ma spełniać Web, to przede wszystkim szanowanie czasu klienta. Stąd Inpost stosuje rozwiązania takie jak: przesyłki online, mobiline wersje strony internetowej. A już w tym roku klienci Inpost będą mogli odbierać swoje paczki kiedy chcą, dzięki nowemu projektowi całodobowych paczkomatów.

Biznes internetowy nie stoi w miejscu – to ciągła zmiana, nauka, poszukiwanie nowych rozwiązań. To także walka, jaką toczą firmy chcąc zdobyć przewagę konkurencyjną, chcąc szybciej od innych dotrzeć ze swoim produktem do klienta.

Szybkość dostępu do informacji – jedno kliknięcie, uruchamia proces poznawania, zdobywania wiedzy na temat naszych produktów. A możliwość dialogu wewnątrz Sieci poprzez fora, blogi, portale społecznościowe to nic innego jak oddanie głosu klientowi. Opinie użytkowników Internetu, konsumentów przyczyniają się do powstawania nowych rozwiązań, ulepszeń, rozwoju Sieci. Trudności napotykane w przestrzeni internetowej to także szansa dla firm, dla twórców Sieci i klientów.

Rainer Gangl, od lat świadczący internetowe usługi dla Orange Austria podkreśla przewagę reklamy internetowej w postaci choćby banera nad tradycyjną prasową czy radiową. Użytkownicy Internetu oglądając reklamy co prawda nie finansują ich, ale płacą za nie własnym czasem. W dobie zaawansowanych technologii internetowych musimy dążyć do tworzenia reklamy internetowej w oparciu o dane demograficzne, co pozwoli z precyzją i w krótkim czasie dotrzeć z określonym komunikatem do grupy docelowej, generując zainteresowanie klienta, jednocześnie nie ograniczając widoczności treści na stronie.

 Zastanawiając się na przyszłością Sieci i Internetu wszyscy prelegenci konferencji zgodzili się, że przewidywanie ścieżek jej rozwoju jest trudne, a czasem nawet niemożliwe – Co nie oznacza, że nie należy ich planować – zauważył Sławomir Lachowski, twórca mBanku. – Technologia to jednocześnie problem i rozwiązanie – podsumował.

Fakt, że ludzie związani z Siecią od jej początków, nie podejmują się dokonania prognoz rozwoju Web, wydaje się zaskakujący, ale dowodzi tylko nieprzewidywalności tego wszechmocnego narzędzia biznesowego jakim jest Sieć i Internet.

Spodziewając się, że w przyszłości będziemy mieć łatwiejszy dostęp do informacji, a jej wyszukiwanie wiązać się będzie z gruntowną i klarowną analizą znaczeniową, to musimy mieć świadomość, że nieograniczony dostęp do Internetu stworzy także zagrożenia. Jednym z nich będzie z pewnością ograniczenie naszej prywatności.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Michał Hertel

Dyrektor marketingu i działu SEO/SEM w MakoLab SA.

Ostatnie artykuły tego autoraKiedy przyjdzie czas na aplikacje mobilne w samochodzie?Kiedy przyjdzie czas na aplikacje mobilne w samochodzie?

Rewolucja smartfonowo-tabletowa rozgrywa się na naszych oczach. Ekrany dotykowe z zaawansowanymi aplikacjami otaczają nas w centrach ...

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Cukiernia Sowa nowym klientem Mint Media

Od stycznia bieżącego roku agencja interaktywna Mint Media kompleksowo obsługuje profil marki na Facebooku. 

Jestem lekko… no właśnie jaka? Rusza wyjątkowa akcja marki Żywiec Zdrój

Kobiecy nastrój bywa zmienny a natura przewrotna. Raz jesteśmy pełne energii do działania, a już za ...

Wywiad w mediach – szansa na darmową promocję czy realna groźba kryzysu?

Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – ...