Zamknij
Social Media

 

M jak Mobile

Facebook Buzz

WWW Review

Wreszcie firmy i marki na Google+

13Listopad2011

Autor: Witold Sokołowski, Tagi: Google+, Facebook, Larry Page, Mark ZuckerbergWreszcie firmy i marki na Google+

Stało się. Na Google+ pojawiły się pierwsze strony firmowe. To otwarte rzucenie rękawicy w stronę Facebooka, który do tej pory dzierżył palmę pierwszeństwa jeśli chodzi o profile znanych firm i marek. Te pierwsze strony należą do Pepsi, Toyoty i słynnej Barcelony, ale nie ulega wątpliwości, że za nimi pójdą następni.

Zarówno Google+, jak i Facebook gwarantują, że rywalizacja będzie ostra. Wystarczy tylko przypomnieć tzw. kręgi, czyli sposób dzielenia znajomych oraz dostępnych dla nich informacji. Jako pierwszy wprowadził taką funkcjonalność Google+. Dopiero niedawno zrobił to Facebook. Teraz Google+ odgryza się w podobny sposób.

Zresztą firmy podglądają się od dawna. Tajemnicą poliszynela jest fakt, że twórcy obu systemów posiadają profile w konkurencyjnych serwisach. Kiedy Google+ debiutował na rynku najgorętsze dyskusje o nowym serwisie toczyły się na... Facebooku. W lipcu br. fan page'ów z Google+ w nazwie było ponad 600. Największy w pewnym momencie liczył nawet 75 tys. fanów, dopóki nie został zablokowany (!). Z drugiej strony, Huffington Post opublikował nazwiska pracowników Marka Zuckerberga (FB), którzy testują G+. Lista wiceprezesów, dyrektorów, inżynierów, menadżerów najwyższego szczebla liczyła kilkadziesiąt pozycji.

Na razie firmowe profile na Google+ pozostawiają sporo do życzenia, szczególnie w warstwie zarządzania treścią. Nie ma możliwości ustanowienia kilku administratorów. Nie ma też oficjalnego API, które automatyzowałoby proces dodawania treści, albo analizy ruchu na profilu. Pozostałe funkcjonalności nie różnią się wiele od Facebooka: można publikować zdjęcia, klipy wideo, linki do ulubionych stron i prowadzić rozmowy wideo.

Co zmieni wejście marek i firm do Google+? Na pewno pojawi się kolejny temat do rozmów i analiz wśród marketerów pod hasłem, gdzie komunikacja marketingowa jest skuteczniejsza. Już w sierpniu br., jeszcze na etapie raczkującego Google+, dyskutowano, jaki profil użytkowników ten serwis przyciągnie. briansolis.com opublikował statystki porównujące światową populację użytkowników Facebooka i Google+. Wynikało z nich, że 63% odwiedzających nowy serwis to mężczyźni. Czyżby więc nowy produkt od Google bardziej odpowiadał ich preferencjom? Czy może wynik jest jedynie pochodną zamiłowania panów do nowości i gadżetów? Prawdą jest to, że mężczyźni są bardziej aktywni na serwisach typu YouTube, czy Digg (polski Wykop) oraz w globalnym serwisie LinkedIn, ale na Facebooku w 2010 roku było ich już tylko 43%.

Dla branży marketingowej lepiej by było, by serwis Larry'ego Page'a (G+) rozwinął się w kierunku biznesowym. By stał się poletkiem wymiany myśli przez ekspertów. Serce jednak wyraźnie przegrywa z rozumem i jeśli Google+ chce skutecznie rywalizować z Facebookiem, to musi stać się równie "masowy". A to oznacza, że dobrej treści będzie tam jak na lekarstwo. Za to zewsząd wylewać się będzie popkulturowa papka.

Reasumując, wygląda na to, że Google otacza Facebooka żelaznymi kleszczami. Do niedawna Facebook czuł na plecach oddech YouTube'a, wyszukiwarki Google i Androida. Wszystkie są zintegrowane z Facebookiem poprzez niezliczone aplikacje i widgety, albo jak Android umożliwiają dostęp do FB z każdego miejsca. Teraz doszedł jednak bezpośredni konkurent, który może odebrać miliony realnych użytkowników.


stały link | blip |

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Witold Sokołowski

Z wykształcenia anglista, z zamiłowania internauta. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Wydawca kilku serwisów internetowych, m.in. Epr.pl, Camido.pl, Sportowa.tv.

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...

Festiwal YouTube w Polsce już 18 czerwca

Zbliża się 3. edycja Orange Video Fest by LifeTube – największe spotkanie youtuberów, gamerów i ich fanów ...

Młdzi ludzie za pomocą zdjęć publikowanych w serwisach społecznościowych nie tylko pokazują kim są, ale przede wszystkim mają świadomość bycia medium - Natalia Hatalska, blogerka.