Zamknij
Relacje

Wrocławski Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ana Cichocka, 2012-04-26 10:50:19

W dniach 19-20 kwietnia we Wrocławiu odbył się Kongres Profesjonalistów Public Relations. Pomysłodawcą i organizatorem tego wydarzenia był dr Dariusz Tworzydło , Prezes Zarządu Exacto Sp. z o.o. oraz Newsline Sp. z o.o., który przez lata organizował Kongres Public Relations w Rzeszowie.Gośćmi Kongresu byli przedstawiciele świata biznesu i nauki, którzy prezentowali najnowsze trendy, badania oraz skuteczność kreowania marek w dzisiejszych czasach. Głównymi tematami prelekcji były kwestie związane z nowymi mediami i technologiami w komunikowaniu, a kolejna odsłona spotkań branży public relations, czyli Kongres Profesjonalistów, jest wydarzeniem odzwierciedlającym branżę w Polsce.

Adam Łaszyn zaprezentował 10 największych wydarzeń PR w Polsce na przestrzeni ostatniego roku, takie jak ponowne zwycięstwo PO w wyborach - kampania "nudna"  ale skuteczna: "kiedy pierwszy raz w historii w ogóle Polacy mogąc zmienić władzę, nie zrobili tego".

Tematem przewodnim prezentacji dr Anny Miotk było pytanie "Czy ROI w public relations w ogóle można policzyć?". Zdaniem prelegentki jest to możliwe – przez zastosowanie modelowania marketingu mix, ale wymaga to wykorzystania zaawansowanej statystyki i odpowiedniego oprogramowania. Zasugerowała wypróbowanie ciekawego narzędzia, mianowicie strategicznych kart wyników.

Maciej Budzich w sposób interaktywny, na przykładach, pokazał słuchaczom na czym polega różnica między vlogerami i „showmenami” oraz opowiedział o coraz popularniejszej grupie blogerów „markowych”, którzy opowiadają o określonych brandach i produktach. Jego zdaniem jest to trend rosnący. Podczas analizowania statystyk, oprócz komentarzy pod filmikiem na YouTube, warto zwracać uwagę na liczbę subsrybcji danego kanalu oraz odpowiedzi video. Zapowiedział pierwszą poważna kampanię z vlogerami - marka FMCG wysyła vlogerów do Las Vegas.

Legendarny bloger Kominek - Tomek Tomczyk zachęcał firmy, aby zostawały partnerami blogerów, a nie dawcami "bannerków", bo wyniki partnerstwa "win-win" będą dostępne stale w Googlu.

Maciej Makuszewski z Ernst & Young starał się odnaleźć odpowiedź na pytanie: „jeśli być w mediach społecznościowych jako idealny pracodawca to jak?” Według niego kluczem do sukcesu jest stymulowanie i podtrzymywanie dialogu z potencjalnymi kandydatami.

Drugi dzień kongresu odbył pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Fundacji Internet PR. Marcin Jańczuk przedstawił argumenty przemawiające za nowymi technologiami, a znajomość których jest obowiązkiem współczesnego PR-owca. W dalszej części dnia przeprowadzono badanie poziomu wiedzy uczestników kongresu na temat nowoczesnych metod komunikacji.

Przedstawiciele Naszej Klasy poruszyli kwestię różnych sposobów komunikacji w mediach społecznościowych na podstawie wyników badań Research.NK. Według tych badań, użytkownicy serwisów społecznościowych zwracają uwagę na: ciągłość komunikacji, szybkość reakcji oraz dostosowanie formy dialogu do specyfiki branży.

Zaprezentowane możliwości tworzone przez nowe technologie oraz modyfikacje tych narzędzi w dużym stopniu wpływają na postrzeganie dotychczasowych metod tworzenia strategii, celów i zadań komunikacji. Metody komunikowania, które do niedawna były prawie z gatunku science fiction, stają się coraz bardziej dominującym elementem wymiany informacji oraz niszczą dotychczasowe bariery w dialogu pomiędzy marką a konsumentem/prosumentem.

Nie sposób pozostawać bezstronnym obserwatorem nowoczesnych narzędzi komunikacji i nie dostrzegać ich znaczenia. Nowe technologie powodują przeobrażenie wszystkich aspektów pracy PR-wca, powodując kolejne fale przemian – coraz więcej firm chce być transparentnymi oraz szczerymi .  A nieznajomość oraz brak wiedzy na temat sposobów wykorzystania tych zasobów wiąże się z niebezpieczeństwem utracenia pozycji i udziałów w rynku.

Strona 1 z 1 1

Oceń artykuł:

Dotychczasowe komentarze
0
komentarzy
Dodaj komentarz jako pierwszy.
Twój komentarzAby skomentować ten artykuł musisz być członkiem społeczności Epr.pl. Zarejestruj się lub zaloguj się tutaj, a następnie wróć do tego artykułu.


Ana Cichocka

Freelancer w poszukiwaniu nowych trendów i innowacyjnych rozwiązań.

„Wejdź do gry” z Heinekenem i Jose Mourinho

Codzienne losowania, innowacyjne nagrody i inspirujący Jose Mourinho - 14 lutego, wraz ze startem fazy pucharowej ...

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Wellman i Bujakiewicz jak Kalisz z Palikotem

Właściciel marki Škoda Auto, Volkswagen Group Polska, prowadzi na swojej stronie internetowej kampanię „ŠKODA – Talk ...

Gest, który uczyni cię wiarygodnym

Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy ...